معماری و عمران

قلعه کمیز یکی از بناهای تاریخی استان هرمزگان به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، قلعه کمیز یکی از بناهای تاریخی استان هرمزگان به شمار می رود.

13 مهر 1402

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 13 میلیون؛ پوکو X5 پرو یا گلکسی A54

خبرنگاران- مقایسه پوکو X5 پرو و گلکسی A54 به درد کسانی می خورد که در آخرین روز های تابستان امسال با حدود 13 میلیون تومان قصد خرید موبایل دارند.

29 شهریور 1402

کاروانسرای ینگی امام البرز به ثبت جهانی رسید

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، کاروانسرای ینگی امام البرز به ثبت جهانی رسید.

29 شهریور 1402

شعر عصر ما اسطوره محور و آلترناتیو نیست

سرویس ادبیات خبرنگاران؛ شعر در ایران، ریشه هایی به عمق تاریخ دارد و فراز و نشیب های متعددی را به خود دیده است، اما در عصر حاضر تحولات شعر و پذیرفتن مؤلفه های مدرن، دنیا شعر فارسی را با دگرگونی های ظاهری و باطنی کم سابقه ای روبه رو کرد.

26 شهریور 1402

10 انیمه سریالی تماشایی برای طرفداران آثار میازاکی

ساخته های هایائو میازاکی در طول سال های اخیر تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته است. فیلم هایی مانند سرویس تحویل کی کی (Kikis Delivery Service)، شهر اشباح (Spirited Away)، قلعه متحرک هاول (Howls Moving Castle)، پرنسس مونونوکه (Princess Mononoke)، نائوشکا از دره باد (Nausicaä of the Valley of the Wind)، و همسایه...

19 شهریور 1402

چگونه قسمتی از خانه را مختص حیوان خانگی خود کنیم؟

مراقبت و نگهداری از حیوان خانگی ها امری مهم و مسئولیتی بوده که برای صاحبان حیوانات خانگی بسیار ارزشمند است. بخشی از این مراقبت ها شامل ایجاد یک فضای مناسب برای دکوراسیون حیوان خانگی در داخل خانه می گردد. در این مقاله مراحل ساختن یک قسمت خاص برای دکوراسیون...

9 شهریور 1402

جنگلی ترین خانۀ جهان؛ راهرو هایی که از بین درختان می گذرند

اگر یک خانۀ حقیقتا جنگلی خانه ای باشد که قدم زدن در آن احساس قدم زدن در دل جنگل و زیر سایۀ درختان را به آدم بدهد، این دقیقا همان چیزی است که گروه معماری فرانکی پاپاس، با عنوان خانه طاق بزرگ در حفاظتگاه طبیعی بوشوِلد در شمال آفریقای جنوبی ساخته است.

8 شهریور 1402

راه باستانی تنگه گاوشمار؛ جاذبه تاریخی و طبیعی لرستان

راه باستانی تنگه گاوشمار در شهرستان دلفان، روستای میریگ جنوبی، محله تنگ گاشمار واقع شده است. این اثر در تاریخ 23 شهریور 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

5 شهریور 1402

میز گردشگری هنر می تواند حلقه اتصال گردشگری و صنایع دستی باشد

خبرگزاری مهر/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، میز گردشگری هنر می تواند حلقه اتصال گردشگری و صنایع دستی باشد.

30 مرداد 1402

قلمی ها زیر پوست مینودشت!

روستای قلمی در6 کیلومتری شهر مینودشت واقع شده و فاصله این روستا از جاده اصلی مینودشت- آزادشهر 600 متر می باشد.

4 مرداد 1402

وزیر ارتباطات:سرعت اینترنت موبایل دو برابر شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سایت اسپیدتست سایتی است که هرماه سرعت اینترنت موبایل و ثابت همه کشور ها را اعلام می نماید و از ابتدای دولت تا به امروز سرعت اینترنت موبایل تقریبا دو برابر شده است.

5 تیر 1402

تصاویر ، لوتوس الیز آینده در 6 دقیقه شارژ می شود ، نگاهی مدرن به خودرویی قدیمی

زمان شارژ خودروهای برقی همواره یکی از مهترین چالش های خودروسازان بوده، اما کانسپت دوباره بازسازی شده لوتوس الیز برقی نوید خودرویی را می دهد که تنها در 6 دقیقه شارژ خواهد شد. برد الیز تازه 250 کیلومتر است.

3 تیر 1402

تصاویر ، تمام این شهر با خلال دندان ساخته شده است ، عجیب ترین شهر دنیا را ببینید ، ساخت چهل آسمانخراش در این شهر خلال دندانی!

همه دنیا را انگار در مساحتی چند متری جا داده اند؛ ایفل، بیگ بن، بریج تاور، واتیکان و... همه و همه این روزها در موزه دانش و فناوری نیویورک دور هم جمع شده اند. این گزارش سال 1388 در خبرنگاران سرنخ منتشر شد.

8 خرداد 1402

نماینده مجلس: زمین های بایر مشمول مالیات می شود، تعرفه مشاورین املاک از ارزش ملک جدا خواهد شد

بر اساس این طرح تعرفه مشاورین املاک از قیمت ملک و اجاره بهای آن جدا شده و برای آن مکانیزم دیگری پیش بینی شده است. بدین ترتیب دیگر بحث تعارض منافع پیش نمی آید.

8 خرداد 1402

با بند ناف به جنگ سرطان بروید

بند ناف بچه حاوی سلول های بنیادی است که می تواند در درمان بیماری های خاص یاری کند.

24 اردیبهشت 1402

هاکونه ژاپن و جاذبه های گردشگری آن

هاکونه در فاصله تقریبا یک ساعته از شهر توکیو واقع شده است و به علت سرسبزی و طبیعت زیبا تبدیل تفرجگاه محبوبی برای ساکنین توکیو و گردشگران شده است. در اینجا بیشتر برایتان از دیدنی های هاکونه و جاذبه هایی که می توانید به آنها سر بزنید گفته ایم.

17 اردیبهشت 1402

معرفی برترین مراکز خرید در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از آن کشورهایی است که علاوه بر طبیعت و سافاری، مراکز خریدش هم بی نظیر است. قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید و می خواهید با مراکز خرید آفریقای جنوبی آشنا شوید؟ در ادامه اطلاعات مهم درباره مراکز خرید آفریقای جنوبی را گردآوری نموده ایم تا...

12 اردیبهشت 1402

برترین موزه هایی که در سال 2023 افتتاح می شوند

اگر از دنبال کننده های جدی فرهنگ و تاریخ هستید و دوست دارید از جدیدترین موزه های دنیا بازدید کنید، پس در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی برترین موزه هایی بپردازیم که در سال 2023 میلادی یا سال های پس از آن افتتاح خواهند شد.

11 اردیبهشت 1402

عطار شاعر جامع الاطرافی است، اوج خلاقیت و تفکر نمادین عطار در منطق الطیر مشاهده می گردد

به گزارش خبرنگاران در بوشهر، 25 فروردین به نام عطار نیشابوری نام گذاری شده است تا ضمن بزرگداشت جایگاه ادبی این شاعر در این مناسبت خاص، اندیشه و آثار او به شکل ویژه تری برای نسل امروز بازنمایی گردد. بدیهی است عطار یکی از شاعران تاثیرگذار و صاحب سبک در ادبیات...

25 فروردین 1402

راز ساخته شدن اهرام مصر چیست؟

نام مصر باستان پیوند خورده با تاریخ اسرارآمیز اهرام مصر. آیا می دانید اهرام ثلاثه مصر چگونه ساخته شدند؟

22 فروردین 1402
تعداد: (121)