تصاویر ، لوتوس الیز آینده در 6 دقیقه شارژ می شود ، نگاهی مدرن به خودرویی قدیمی

به گزارش وبلاگ ماکارون، زمان شارژ خودروهای برقی همواره یکی از مهترین چالش های خودروسازان بوده، اما کانسپت دوباره بازسازی شده لوتوس الیز برقی نوید خودرویی را می دهد که تنها در 6 دقیقه شارژ خواهد شد. برد الیز تازه 250 کیلومتر است.

تصاویر ، لوتوس الیز آینده در 6 دقیقه شارژ می شود ، نگاهی مدرن به خودرویی قدیمی

کوتاه تر شدن زمان شارژ، سازندگان خودروهای برقی را از ساختن باتری های بزرگ تر با بردهای خیلی بیشتر بی نیاز می کند. مخصوصا برای خودروسازانی که قصد تولید لوتوس الیز نو را دارند.

به گزارش وبلاگ ماکارون و به نقل از نیو اطلس، ایده ساخت یک ماشین برقی که بتواند ظرف 10 دقیقه یا کمتر شارژ شده و دوباره وارد اتوبان شود، مجددا شارژ شود و دوباره به بزرگراه بازشود، سال هاست که از سوی بسیاری از نام های بزرگ مورد تمسخر قرار گرفته و امکان پذیر دانسته نشده. در دنیای واقعی هنوز خودروسازان نتوانسته اند، زمان شارژ را به کمتر ده دقیقه برسانند با این حال، وعده نو شارژ زیر 10 دقیقه هنوز هم هیجان را بالا می برد و ضربان قلب را کمی سریعتر می کند. حتی اگر شارژ شش دقیقه ای شرکت باتری سازی بریتانیایی نیوبولت به نتیجه نرسد، حداقل به ما این ایده را می دهد که یک جانشین تمام برقی لوتوس الیز که در 2023 از طریق همان دست و ذهنی طراحی شده که الیز اصلی، چگونه به نظر می رسد.

شش دقیقه هنوز چند برابر بیشتر از میانگین دو دقیقه ای است که از طریق مؤسسه نفت آمریکا برای سوخت رسانی خودرو تخمین زده شده است، اما این همین میزان هم مقوله شارژ خودرو را به قلمرو بسیار شکننده ای وارد کرده است. این شش دقیقه به میزان کافی سریع است که آن را به یک توقف سریع و راحت در بزرگراه تبدیل می کند و خودروسازان را از مصرف منابع طبیعی بیشتر و بیشتر و ایجاد بسته های باتری بزرگتر و بزرگتر رها می کند.

به همین دلیل است که متخصصان خلاق نیوبولت در سال 2019 گرد هم آمدند تا یک بسته باتری (بسیار) شارژ سریع تر ایجاد کنند. آن ها روی نوعی از باتری کار کرده اند که از اکسید نیوبیم تنگستن در آند خود استفاده می کند و می گویند این فرمول توان بیشتری را امکان پذیر می کند و توانایی پشتیبانی از شارژ سریع تر را دارد.

اگر بخواهیم سخنان مسوولان کمپانی در این باره را بپذیریم، این فناوری تقریبا آماده است و سال آینده وارد فاز تولید خواهد شد. اما تا زمانی که شرکتی در دنیای واقعی به وعده خود عمل نکند، حرف آن را به طور کامل نخواهیم پذیرفت و تائید نخواهیم کرد، با این حال کمپانی نیوبولت با مطرح کردن شارژ 6 دقیقه ای خ در حال حاضر توجه ما را جلب کرده است.

شارژ شش دقیقه ای باتری یک خودروی برقی باید برای جلب توجه همه کافی باشد، اما برای اطمینان، نیوبولت به جولیان تامسون طراح خودرو بریتانیایی دستور داد تا بدنه ای به همان میزان جالب توجه برای این باتری طراحی کند . تامسون زمان طولانی به عنوان مدیر طراحی در لوتوس حضور داشت، او طراح اصلی نسل اول الیز بود که در سال 1996 ساخته شد شد. در پی اعلام تولید باتری نو نیوبولت تامسون در پی بازسازی الیز و تبدیل آن به یک خودروی جاده ای مدرن با نسبت های تهاجمی تر بود او دوستان خود را در استودیوی مهندسی گردهم آورد تا چشم انداز طرح به روز رسانی لوتوس الیز را اجرا کنند.

علاوه بر ارتباط تاریخی آشکار میان این خودرو با لوتوس الیز دهه 1990، یک الیز امروزی سبک کاملی از یک خودروی سبک وزن و چابک دو نفره را برای برجسته کردن یک باتری سبک، پرقدرت و فوق سریع ارائه می کند.

بیشتر بخوانید:

  • گام بلند تویوتا در مسیر تولید باتری برای خودروهای برقی | هدف، رکوردشکنی برد خودروهای الکتریکی

این خودرو بر اساس یک بسته باتری 35 کیلووات ساعتی طراحی شده که با یک بار شارژ حدود 250 کیلومترمسیر را طی می کند. این از منظر برد اصلا چشمگیر نیست، اما وقتی می توانید در شش دقیقه (با زیرساخت شارژ موجود) خودرو را شارژ کنید، برد طولانی چندان اهمیتی ندارد. و با نگه داشتن باتری در میزان و وزن میانه، این تیم طراحی می تواند خودروی جاده ای بسازد به وزن 907 کیلوگرم. از این جهت لوتوس الیز به تسلا مدل اس 2041 کیلوگرمی نزدیک تر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، لوتوس الیز آینده در 6 دقیقه شارژ می شود ، نگاهی مدرن به خودرویی قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، لوتوس الیز آینده در 6 دقیقه شارژ می شود ، نگاهی مدرن به خودرویی قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید