رونمایی از چهره ظاهری چت جی پی تی!

به گزارش وبلاگ ماکارون، شرکت سازنده چت جی پی تی در یک شرکت فراوری کننده ربات های انسان نما سرمایه گذاری نموده است و اکنون تصاویری منتشر شده که شاید نشان دهنده ظاهر فیزیکی این هوش مصنوعی جنجال برانگیز باشد.

رونمایی از چهره ظاهری چت جی پی تی!

به گزارش ایسنا، خالق چت جی پی تی، 24 میلیون دلار در شرکت فناوری انسان نمای 1X سرمایه گذاری نموده است و ممکن است ظاهر فیزیکی این هوش مصنوعی قدرتمند چیزی شبیه به تصاویر زیر باشد.

شرکت OpenAI، در شرکت 1X سرمایه گذاری نموده است. این شرکت قرار است پس از موفقیت این چت بات آنلاین، ربات های انسان نمایی را برای انجام کارهای انسانی طراحی کند.

این ربات که ایو(EVE) نام دارد می تواند اشیاء را بردارد و جعبه ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان ها طراحی شده است.

برد لایت کپ(Brad Lightcap)، مدیر اجرایی شرکت OpenAI در بیانیه ای گفت: 1X در خط مقدم افزایش نیروی کار به وسیله استفاده از فناوری های ایمن و پیشرفته در حوزه رباتیک است.

این شرکت میخواهد از این بودجه برای افزایش فراوری اولین ربات تجاری خود به نام ایو در نروژ و آمریکای شمالی استفاده کند و یک ربات دو پای دیگر به نام نئو(NEO) بسازد.

کارشناسان پیشنهاد نموده اند که ایو و نئو می توانند جایگزین کارگران باشند.

ایو برای حرکت و دستکاری اشیا به آرامی، تعامل با اجسام نرم مانند انسان و انجام کارهای تکراری طراحی شده است. این ربات انسان نما با استفاده از واقعیت مجازی کنترل می گردد و یک اپراتور ربات ها در مرکز کنترل به وسیله چشم های دوربین آن نظارت می نماید.

این شرکت در حال استخدام متخصصان هوش مصنوعی است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مدل های زبانی بزرگ مانند چت جی پی تی نحوه استفاده ما از ربات ها و تعامل با آن ها را تغییر می دهد.

در اوایل امسال، مایکروسافت که 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری نموده است، نشان داد که محققان از چت جی پی تی برای کنترل ربات ها استفاده می نمایند. ربات ها به دستورات زبانی ساده پاسخ می دادند.

مایکروسافت گفت: ما می خواهیم به مردم یاری کنیم تا بدون احتیاج به یادگیری زبان های برنامه نویسی پیچیده یا جزئیات مربوط به سیستم های رباتیک، راحت تر با ربات ها تعامل داشته باشند.

چالش کلیدی در آموزش چت جی پی تی این است که چگونه مسائل را با توجه به قوانین فیزیک و زمینه محیط عملیاتی، حل نماید.

منبع: فرارو

به "رونمایی از چهره ظاهری چت جی پی تی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از چهره ظاهری چت جی پی تی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید