سامسونگ مشغول آماده سازی سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی است

به گزارش وبلاگ ماکارون، سامسونگ و سونی مهم ترین تولیدکنندگان سنسور دوربین موبایل هستند و سامسونگ با تولید سنسور های 200 مگاپیکسلی، در این زمینه سروصدای به راه انداخته اتس. حالا بر اساس یک گزارش تازه، سامسونگ بر روی 4 سنسور دوربین تازه کار می کند که یکی از آن ها از نوع 440 مگاپیکسلی است. همچنین سه سنسور دیگر از رزولوشن 320، 200 و 50 مگاپیکسل بهره می برند.

سامسونگ مشغول آماده سازی سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی است

این افشاگر به طور معین اعلام نکرده که آیا سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی در گوشی های هوشمند استفاده می شود یا نه؛ زیرا ممکن است سامسونگ چنین سنسوری را برای صنایع مختلف و اتومبیل های خودران راهی بازار کند. باید خاطرنشان کنیم مدیران سامسونگ مدت ها قبل اعلام کرده بودند که می خواهند سنسورهایی با رزولوشن چشم انسان (500 تا 600 مگاپیکسل) تولید کنند و توسعه سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی هم در راستای دستیابی به همین هدف است.

در مورد سنسور دوربین 320 مگاپیکسلی هم این افشاگر مدعی شده که شاید سامسونگ برای گلکسی S26 اولترا از آن استفاده کند. باید خاطرنشان کنیم همین حالا چیپست دایمنسیتی 9200 مدیاتک از سنسور دوربین 320 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. بنابراین به نظر می رسد بعد از همه گیری سنسور های 200 مگاپیکسلی، نوبت به استفاده از مدل های 320 مگاپیکسلی می رسد.

در این گزارش به ساخت سنسور 200 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل های 0.7 میکرونی اشاره شده که نسبت به نسخه فعلی موجود در بازار، از پیکسل های نسبتا بزرگ تری بهره می برد. ظاهرا سامسونگ قصد داشته از این سنسور در گلکسی S25 اولترا استفاده کند که به دلیل بالا بودن هزینه های ساخت، این برنامه کنار گذاشته شده است.

همچنین سنسور 50 مگاپیکسلی که سامسونگ در حال آماده سازی آن است، 1 اینچ اندازه دارد و به نظر می رسد اولین سنسور 1 اینچی سامسونگ محسوب می شود. همانطور که احتمالا می دانید، برخی از پرچم داران اندرویدی از سنسور 1 اینچی ساخت سونی بهره می برند که این سنسور حرف زیادی برای گفتن دارد. با افزایش اندازه سنسور، نه تنها نور بیشتری به آن راه پیدا می کند بلکه بوکه طبیعی تری هم به دست می آید.

به نظر می رسد در میان این سنسورها، مدل 50 مگاپیکسلی زودتر راهی بازار می شود که البته قرار است در ابتدا در گوشی های ساخت دیگر شرکت ها مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به اینکه در حال حاضر سونی تنها سازنده سنسور 1 اینچی است، ارائه سنسور موردنظر از طرف سامسونگ، رقابت را افزایش می دهد و در نتیجه سازندگان گوشی های هوشمند می توانند از بین گزینه های بیشتری دست به انتخاب بزنند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ مشغول آماده سازی سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ مشغول آماده سازی سنسور دوربین 440 مگاپیکسلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید