سندروم تنش خستگی آلرژیک و راهکارهای غلبه بر آن

به گزارش وبلاگ ماکارون، به واسطه آلرژی به بعضی غذاها، سندروم خستگی آلرژیک ایجاد می شود که اختلالی است که منجر به خستگی و سایر علائم شناختی می شود. در این جا، اطلاعاتی در رابطه با علل، علائم و گزینه های درمانی این اختلال، از جمله پیشنهاد استفاده از دستبند انرژی، ارائه می دهیم.

سندروم تنش خستگی آلرژیک و راهکارهای غلبه بر آن همه ما سطوح نرمالی از خستگی را ناشی از انجام فعالیت های روزانه در طول روز تجربه می کنیم. بیشتر ما به مبارزه با خواب صبحگاهی پرداخته و با نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه سعی در کاهش این خستگی می کنیم. خستگی، حاصل تغییرات در سطوح انرژی بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین می باشد. آنچه که ما نمی توانیم بفهمیم این است که در بیشتر موارد، علت اساسی خستگی مداوم می تواند غذاهایی باشد که به طور روزانه مصرف می کنیم. به معنای گسترده کلمه، آلرژی غذایی یک واکنش جانبی از بدن به غذاست. از آن جا که سیستم ایمنی بدن به پروتئین، نشاسته و یا مواد افزودنی به غذاها مانند رنگ ها و یا نگهدارنده های غذایی واکنش نشان می دهد، بسیاری از اختلالات ممکن است رخ دهد. این اختلالات می توانند در محدوده خفیف تا شدید بوده و برخی مواقع این اختلالات تهدید نماینده زندگی فرد هستند و منجر به مرگ می گردند.

سندروم خستگی آلرژیک یک نوع اختلال است که به وسیله آلرژی مزمن به مواد غذایی ایجاد شده و منجر به تنش و خستگی می گردد. این بیماری، برخلاف خستگی مربوط به فعالیت فیزیکی بدن، یک نوع خستگی دائمی است که اغلب نیازمند کوشش های مجزایی به منظور کاهش آن می باشد. اگرچه غذاهای تحریک نماینده بسیار متنوع می باشند، اما پی برده شده است که شیر، شکلات، ذرت و گندم شایع ترین علل ظهور این آلرژی می باشند.

علائم خستگی آلرژیک

در حالی که آلرژی غذایی منجر به سندروم خستگی آلرژیک تقریباً شبیه سردرد می باشد، این بیماری سیستم عصبی و مغزی را درگیر نموده و به واسطه شباهت های آن به علائم دیگر اختلالات فیزیکی تاحد زیادی نادیده گرفته می گردد.
شایع ترین علائم سندروم خستگی به توضیح زیر می باشد:
خستگی سریع یا استعداد ابتلا به خستگی، خواب آلودگی، آلرژی دستگاه تنفسی و گرفتگی بینی، سردرد، استرس، میگرن، درد شکم، تحریک یا احساس ناخوشایندی و ناامیدی، بی خوابی، اختلالات اسکلتی و عضلانی.

دیگر مسائل شناختی ایجاد شده به واسطه آلرژی شامل اختلال در حافظه، کند ذهنی و عدم توانایی تمرکز و حفظ حواس می باشد. علاوه بر این، درجات مختلفی از افسردگی و بعلاوه درد عضلانی یا احساس گرفتگی از گروهی از عضلات نیز ممکن است به واسطه بروز این اختلال مشاهده گردد.

تشخیص و درمان
به منظور تشخیص سندروم خستگی آلرژیک، پزشک ممکن است درخواست کند که سابقه پزشکی بیمار همراه با معاینات کامل فیزیکی بیمار در اختیار او قرار گیرد و بعلاوه آزمایش خون تشخیصی را نیز تجویز کند. حذف رژیم غذایی برای مدت شش تا هشت هفته برای تشخیص دقیق این بیماری توصیه می گردد. در طول این دوره، داروهای آنتی هیستامین نباید مصرف گردد، چون علائم آلرژیک ممکن است با استفاده از این داروها کاهش یافته و نتایج اشتباهی به دست آید. در موارد خاص، واکنش آلرژیک ممکن است در ارتباط با دیگر بیماری های اساسی مانند دیابت، قند خون بالا، فشار خون و بیماری های عصبی بروز کند. در برخی موارد، آلرژی ممکن است با اختلالات ناشناخته مربوط به خواب به نام سندروم پای بی قرار یا کمبود ویتامین B12 اشتباه گرفته گردد.

هنگامی که آلرژی غذایی مشاهده شد، باید بلافاصله آن غذا از رژیم غذایی حذف گردد. پی برده شده است که غذاهایی مانند گندم، شیر، شکر، سویا، بادام زمینی، ذرت و تخم مرغ می توانند از علل بالقوه بروز این بیماری باشند. آنالیز برچسپ های مواد غذایی برای مشاهده موادی که ممکن است در غذا وجود داشته باشد که باعث بروز آلرژی گردند، مهم است. شما باید به طور مداوم مصرف همه غذاهای حساسیت زا را کنترل کنید، تا به مرور علائم بروز این آلرژی ها کاهش یابد. از آن جا که آلرژی غذایی اغلب به اشتباه تشخیص داده می گردد، آنالیز علائم این نوع آلرژی ها مهم است. در بیشتر موارد، علت اساسی خستگی مداوم می تواند غذاهایی باشد که به طور روزانه مصرف می کنیم. بنابراین، در صورتی که به علائمی مانند خستگی مداوم، نفخ شکم و افسردگی بدون درک علت آن مبتلا شدید، برای انجام آزمایشات مربوط به سندروم خستگی آلرژیک به پزشک مراجعه کنید.

راه دیگری که برای غلبه بر کم انرژی شدن و احساس خستگی شدید پیشنهاد می گردد امتحان تأثیر دستبندهای انرژی است که در خصوص آنها توضیحی را در اینجا ارائه می کنیم.

دستبند انرژی ظاهراً به داشتن توانایی های شفا بخش خاص شناخته شده است. این دستبند، از سیلیکون درجه یک ساخته شده است و مخصوصأ برای ورزشکاران مفید است. البته قبل از استفاده از آنها باید قدرت های شفای آن را آنالیز کنید.

دستبند انرژی یک چیز نو است که همراه با پوشیدن سنگ و چیزهایی مانند آن است. شیوه استفاده از هر گونه وسیله ای بدون در نظر گرفتن نحوه استفاده از آن، ظاهراً مفید نیست. بر اساس تحقیقاتی که روی آنها صورت گرفته است، این دستبندها به عنوان یک درمان جایگزین مورد استفاده قرار می گیرند. عامل مؤثر موجود در این دستبند چیست؟

عملکرد دستبندهای تعادل انرژی و قدرت

گفته می گردد که دستبند انرژی از هولوگرام هایی با فرکانس های تعبیه شده استفاده می نماید که واکنش مثبتی با میدان انرژی طبیعی بدن دارند. هنگامی که هولوگرام در ارتباط با میدان انرژی بدن قرار می گیرد، بدن اجازه می دهد تا با فرکانس طبیعی و مفید در هولوگرام ترکیب گردد. نتیجه نهایی بهبود جریان انرژی داخل بدن است. این دستبند از 100٪ سیلیکون درجه یک ساخته شده است. اینها راحت و کاملاً شیک هستند، به طوری که به نظر نمی رسد تیپ شما را خراب نمایند.
آیا دستبند انرژی مؤثر است؟
ادعاهایی وجود دارد که ورزشکاران آن را برای حفظ سطح انرژی مثبت و افزایش عملکرد خود استفاده می نمایند. در حالی که کسانی که به آن قسم می خورند، به طور کامل از این اتفاق حمایت می نمایند، در عین حال کسانی هم هستند که با این نظر مخالف هستند و در مجموع، نظرات با یکدیگر متفاوتند. البته هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که قبل و بعد از آزمون ساده، استفاده از دستبند، به طور مثبت بر تعادل، قدرت و انعطاف پذیری ورزشکاران تأثیر می گذارد.

چند نکته برای مقابله با این استدلال وجود دارد که آیا دستبند انرژی واقعاً کار می نماید. بر اساس گزارشات و مقالات مختلف، مهم ترین استدلال این است که تقریباً هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. علاوه بر این، منتقدان این دستبند در خصوص تست های صورت گرفته تردید دارند. نظر آنها می تواند پاسخ مثبت به وسیله آزمون را رد کند چرا که در آزمون، شرکت نمایندگان می دانند که چه چیزی در حال اتفاق افتادن است.

نوع مشابهی از دستبند انرژی (با توجه به اثربخشی اثبات شده)، دستبندهای مغناطیسی است. نظریه ای وجود دارد که استفاده از دستبند الکترومغناطیسی در درمان بیماری ها در قسمت های مختلف بدن و نیز کاهش درد مفید است. علت آن نیز این است که برخی از بافت ها و سلول های بدن ما موجب تحریک امواج الکترومغناطیسی می شوند.

در خاتمه، استفاده یا عدم استفاده، به افرادی که از این دستبند استفاده می نمایند بستگی دارد. برای برخی ها، اگر یک نمونه مقرون به صرفه قیمت به آنها یاری کند تا مثبت و پر انرژی شوند، حتی اگر واقعأ کار نکند، ارزشش را دارد!

منبع: HealthHearty - HolisticZine

منبع: راسخون

به "سندروم تنش خستگی آلرژیک و راهکارهای غلبه بر آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندروم تنش خستگی آلرژیک و راهکارهای غلبه بر آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید