صادق راهنمایی به روایت علیرضا آسانلو چگونه تصویر شد؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، علیرضا آسانلو درباره نمایشگاه ملاقات به قیامت که نقاشی هایی با موضوع صادق راهنمایی است، توضیحاتی ارائه کرد.

صادق راهنمایی به روایت علیرضا آسانلو چگونه تصویر شد؟

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ماکارون به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، علیرضا آسانلو نقاش و مجسمه سازی که به واسطه آفرینش سردیس هایی از زنده یادان کیارستمی، شجریان، انتظامی، ملک الشعرای بهار و… معروفیت دارد، با رویکردی زیبایی شناختی، در مرزی معاصر میان رئالیسم و انتزاع و اصالت بخشی به عنصر تخیل بیننده، المان هایی از فیگور های راهنمایی را در لایه هایی متعدد از رنگ بازتاب داده است.

ملاقات به قیامت عنوان این نمایشگاهی متشکل از 10 نقاشی علیرضا آسانلو است. وی درباره چرایی پرداختن به صادق راهنمایی در این نقاشی ها گفت: راهنمایی برای من یک اتمسفر است، فضایی که با عینک صادق می توان دید حیرت انگیز است و تکان دهنده، حقایق زندگی روزمره درهم تنیده و از فضایی سورئالیستی سر بر می آورد. من از منظر ساختار هنر و ماهیت هنرمندانه به مسئله نگاه می کنم، نقاشی در اتمسفر راهنمایی برای من ضرورت بود، نه انتخاب، جالب است بگویم، این مجموعه از نقاشی ها موضوع دیگری دارد با نام ملاقات به قیامت چیز هایی شبیه صورت که دیگران می گویند صادق راهنمایی است و من نظاره می کنم آنچه این آثار در نوع بودنشان در مخاطب می سازند. اگر اتمسفر نقاشی های من روایتگر دیگری را می خواهد، من کنار می کشم و به دیدن می نشینم

آسانلو درباره عنوان نمایشگاه ملاقات به قیامت گفت: ملاقات به قیامت آخرین نوشته صادق راهنمایی، خلاصه دنیا بینی فردی که سریع زندگی کرد و آثارش را از دل توده های مردم بیرون کشید و از دسترس خارج شد است.

علیرضا آسانلو متولد 1353 در حیطه نقاشی، طراحی و مجسمه، بیش از ده نمایشگاه انفرادی و جمعی داشته که بیشتر آن ها برای فروش ارائه نشده و تاکید هنرمند بر مضامین ارزشی یعنی زندگی به عنوان اصلی ترین موضوع و انسان، عالی ترین پرسوناژ برای پرداختن بوده و ثمره این کوشش شش نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی است. مجسمه های برنزی از غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پرویز تناولی، محمد احصایی، پرویز کلانتری، غلامرضا تختی، سلمان هراتی، پروفسور رضا، پروفسور ستوده، پروفسور گنجی و ضیاالدین امامی که در اماکن فرهنگی و هنری و دانشگاهی و موزه ها نصب است، از جمله آثار شناخته شده او است. در سال 1395 در اولین سمپوزیوم بین المللی نقاشی پاریس از طرف یونسکو دعوت شد، و در حضور هنرمندان مدعو مسترکلاس برگزار کرد، علیرضا آسانلو در سفر خود به آمریکا در سال های 1395 و 1396 با نمایش آثار خود در واشنگتن و مریلند سخنرانی هایی متعددی درباره فرایند تاریخ هنر معاصر ایران ایراد نمود.

نمایشگاه ملاقات به قیامت علیرضا آسانلو تا 12 بهمن در گالری مژده برقرار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صادق راهنمایی به روایت علیرضا آسانلو چگونه تصویر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادق راهنمایی به روایت علیرضا آسانلو چگونه تصویر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید