عکس های جنگ بوسنی پس از 20 سال منتشر می گردد، زمان سخت به روایت هنرمند ایرانی

به گزارش وبلاگ ماکارون، محسن راستانی از عکاسان دوران جنگ و دفاع مقدس در تبادل نظر با خبرنگاران درباره کتاب زمان سخت گفت: این عکس ها مربوط به بحران جنگ بوسنی و هرزگویین است که اکنون بعد از گذشت 20 سال از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در قالب کتابی با عنوان زمان سخت زیر چاپ رفته است.

عکس های جنگ بوسنی پس از 20 سال منتشر می گردد، زمان سخت به روایت هنرمند ایرانی

راستانی از عکاسان نسل اول بعد از انقلاب اسلامی است که کوشش های او طی سال های بعد از انقلاب در پایه گذاری مبانی این حرفه و گسترش آن بی تاثیر نبوده است.

وی که فارغ التحصیل اولین دوره رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است، طی سال های 1996-1994 در بحران جنگ بوسنی حضور پیدا کرد و اکنون بعد از گذشت 20 سال آثار خود را از آن حوادث در کتابی با همین عنوان زمان سخت زیر چاپ برده است.

زمان سخت در قطع خشتی 21×21 در 220 صفحه به تیتراژ 2000 نسخه به همت کوروش شبگرد صفحه آرایی شده و رضا عابدینی جلد آن را طراحی نموده است.

مقدمه این کتاب را مهران کاشانی فیلمنامه نویس و تحلیلگر سینمای ایران نوشته و اسدالله امرایی مترجم آثار ادبی، متن های کتاب را ترجمه نموده است.

راستانی که مولف پروژه عکاسی خانواده ایرانی طی دو دهه اخیر است، همچنان با تمرکز بر این پروژه تغییرات اجتماعی جامعه ایرانی را به وسیله این پروژه ادامه می دهد.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گذشته از نشر این کتاب تا به امروز 12 جلد کتاب با موضوع موضوع جنگ در ایران و حوزه بین الملل در کارنامه خود دارد و جز اولین ناشران تخصصی در این زمینه است. این انجمن هم اکنون هفت عنوان کتاب دیگر نیز با همین گرایش در مراحل آماده سازی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عکس های جنگ بوسنی پس از 20 سال منتشر می گردد، زمان سخت به روایت هنرمند ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های جنگ بوسنی پس از 20 سال منتشر می گردد، زمان سخت به روایت هنرمند ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید