قصه گویان دنیا در یزد جمع می شوند

به گزارش وبلاگ ماکارون، بیست وچهارمین دوره از جشنواره بین المللی قصّه گویی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، از 25 تا 29 دی ماه 1401 در شهر یزد برگزار می گردد.

قصه گویان دنیا در یزد جمع می شوند

بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصّه گویی، 25 تا 29 دی ماه، در شهر یزد برگزار می گردد.

به گزارش وبلاگ ماکارون، نشست رسانه ای این جشنواره نیز امروز با حضور حامد علامتی (مدیرعامل کانون)، محمود مروج و محمد گودرزی دهریزی (رئیس و دبیر جشنواره) برگزار گردیده و به نکاتی مانند برنامه ریزی برای ثبت جهانیِ این هنر، هدف از برگزاری جشنواره و تقویت و کیفیت بخشی به آن اشاره شد.

حامد علامتی ـ مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ـ در نشست خبری بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصّه گویی که امروز در سالن کنفرانس مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری برگزار گردید، ضمن اشاره به تقارن اختتامیۀ این جشنواره با روز مادر گفت: جشنواره بین المللی قصّه گویی، یک حرکت فرهنگی برای سرگرم کردن بچه ها نیست بلکه به یک شاخص بزرگ فرهنگی در عرصه بین الملل تبدیل شده است. اگرچه روزی در تقویم با عنوان روز قصّه گویی نام گذاری شده اما باید به فکر ثبت جهانی آن باشیم؛ چراکه قصّه گفتن سرمایه ای ملی است و باید برای پاسداشت و توسعه آن اقدام کرد.

او بعلاوه افزود: نتیجۀ یک سال کوشش بچه ها و نوجوانان برای قصّه گویی در کانون به بار نشسته است و از 25 دی ماه تا روز اختتامیه، مخاطبان شاهد برگزاری این جشنواره خواهند بود.

علامتی با بیان اینکه قصّه گویی قدیمی ترین شبکه جهانی پیغام رسانی است، هدف جریان قصّه گویی در کانون پرورش فکری را کاشتن بذر ایمان و فرهنگ در دل بچه ها و نوجوانان خواند و دربارۀ اهمیت توجه به کیفیت محتوا، این طور گفت: تقویت جریانِ قصه گویی، مراقبت از شاخص ها و سنجش ها، به کیفیت بخشی ضریب می دهد؛ ضمن اینکه هر حرکتی که انجام می گردد، احتیاج به بازبینی و آنالیز دارد و باید به سرمایه تجربه بیست وچهار دوره از این جشنواره توجه گردد و ضمن پاسداشت، برای ارتقای بیشتر آن کوشش گردد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، بیست وچهار دوره از جشنواره بین المللی قصّه گویی را یک جریان بزرگ فرهنگی، هنری و ادبی برشمرد که بیست وسه دوره تجربه را به همراه دارد و یکی از برجسته ترین جریان های فرهنگی محسوب می گردد و افزود: ترویج قصّه گویی بین اعضای خانواده، به ویژه مادران، باید به عنوان فرایندی مطلوب، مورد توجه قرار گیرد. کاربست حداکثری قصّه گویی در جهت تقویت بچه ها یکی از اولویت هاست که نباید خدشه دار گردد.

در ادامه محمود مروج (رئیس این دوره از جشنوارۀ قصّه گویی)، این جشنواره را یکی از اصلی ترین راه های ترویج قصّه گویی برشمرد که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد و گفت: بسیاری از قصّه های ما که سرمایه بزرگی محسوب می گردد، مکتوب نشده اما تا به امروز در کانون نزدیک به 6 هزار قصّه جمع آوری شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "قصه گویان دنیا در یزد جمع می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه گویان دنیا در یزد جمع می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید