قطر؛ بهشت ورزش های آبی در قاره آسیا

به گزارش وبلاگ ماکارون، کشور قطر به عنوان یک شبه جزیره ای که به وسیله دریای عرب احاطه شده و دارای آب و هوای بسیار مطلوب و لذت بخش است،تفریحات آبی قطر یکی از مهم ترین تفریحات برای گردشگران محسوب می گردد. این کشور که اخیراً به علت بازی های جام جهانی 2022 بیش از پیش مورد توجه عموم و رسانه ها قرار گرفته است، با ایجاد بستری با امکانات و خدمات بسیار با کیفیت از بازدید کنندگان و تماشاچیان جام جهانی 2022 قطر پذیرایی می کند.

قطر؛ بهشت ورزش های آبی در قاره آسیا

اگر شما نیز یکی از علاقه مندان به بازی های جام دنیای 2022 قطر هستید و قصد دارید تا برای تماشای این بازی ها به این کشور سفر کنید و یا اگر در حال برنامه ریزی برای یک سفر سرگرمیی لذت بخش به آن هستید، بهتر است با بعضی از فعالیت های هیجان انگیز و به یاد ماندنی که می توانید در این کشور انجام دهید، آشنا شوید تا خاطرات خوشی را از سفر به کشور قطر برای خود ثبت نمایید. در ادامه این مطلب، همراه آژانس وبلاگ ماکارون باشید تا با تعدادی از سرگرمیات خاص و هیجان انگیز این کشور که اغلب سرگرمیات آبی می باشند آشنا شویم.

برترین سرگرمیات آبی قطر چه سرگرمیاتی هستند؟

در فصل بهار، زمانی که دمای میانه هوا 26 درجه است، سواحل کریستال کشور قطر، آبراهه ها و مارین­ها با جذابیت خیره نماینده ای که دارند، همه گردشگران و ساکنان را دعوت می نمایند تا فعالیت های نو و تجربیات هیجان انگیزی را اعم از سرگرمیات آبی و ساحلی، امتحان نمایند. در ادامه قصد داریم تا 6 نمونه از سرگرمیات آبی قطر را که از محبوبیت بسیاری در بین بومیان و گردشگران برخوردار هستند را معرفی نماییم تا در صورت سفر به این کشور، تجربه سرگرمیات آبی قطر را نیز در فهرست کارهای خود قرار دهید.

1.گشت و گذار در منطقه ها ساحلی

ورزش قایقرانی که ترکیبی از WaKeboarding، Surfing و Windsurfing، Surfing و Boarding می باشد و به صورت تخصصی از طریق بسیاری از ساکنین قطر دنبال می شوند، یکی از محبوب ترین سرگرمیات آبی قطر برای گردشگران به شمار می آیند. خوب است بدانید که بسیاری از اپراتورهای تور محلی و هتل های مختلف این کشور از جمله هتل های 5 ستاره آن در کنار سواحل خصوصی، تجربه این فعالیت های هیجان انگیز را به علاقه مندان ارائه می دهند.

2. سرگرمی دریایی پاراسل یا Parasailing

سرگرمی دریایی پاراسل که در ابتدا به عنوان بخشی از آموزش خلبانان، از طریق ناسا در دهه 1960 به کار گرفته شد، یک تجربه هیجان انگیز آبی به شمار می آید. تفـریح دریایی پاراسل در ارتفاع تا 100 متر صورت می گیرد و در طی این سرگرمی یک چتر نجات به یک قایق بادبانی وابسته است. در صورتی که علاقمند به تجربه این ورزش مفرح هستید، خوب است بدانید که برترین مکان ها برای امتحان کردن سرگرمی دریایی پاراسل باشگاه Katara Beach و Sealine Resort در شهر دوحه هستند.

3. ویک بردینگ

اگر علاقمند به هیجانات بسیار هستید، باید بدانید که برای بالا بردن سریع و آسان آدرنالین، می توانید با سفر به کشور قطر، ورزش ویک بردینگ که با نام های WakeBoarding، Wake Surfing یا Waterskiing نیز شناخته می گردد را در فهرست فعالیت های خود قرار دهید. ویک بردینگ قطر معمولاً در آب های اطراف شهر دوحه صورت می گیرد و مدت زمان استفاده از آن 20 دقیقه می باشد. تجربه ویک بردینگ، بسیار ساده بوده و پس از آموزش های مقدماتی که از طریق مربیان حاضر در مکان به شما ارائه می گردد، می توانید آن را تجربه نمایید.

4. کایاک سواری

برترین راه برای تجربه سرگرمیات آبی پرنشاط و بعلاوه ثبت لحظات به یاد ماندنی و بسیار هیجان انگیز در دریای داخلی و آل تیکرا مانگرو، کایاک سواری از طریق کایاک­های موجود در این منطقه ها است.

5. غواصی

کشور قطر یکی از اعضای فهرست برترین مراکز غواصی، در فهرست غواصان پرل دنیا جای گرفته است و بنابراین دور از فکر نخواهد بود که غواصی را یکی از برترین سرگرمیات آبی قطر به شمار بیاوریم. بعلاوه کشور قطر یک مقصد ایده آل برای گذراندن دوره غواصی است و غواصان می توانند در این کشور از امکانات بسیار با کیفیت غواصی و کشتی ها و قایق های لوکس نیز در حین کسب تجربه بهره مند شوند. خوب است بدانید که دوره های پیشرفته آموزشی PADI، از طریق بسیاری از مراکز غواصی و اپراتورهای تور در مکان های مختلف کشور قطر به علاقه مندان و گردشگران ارائه می شوند.

6. قایقرانی

با دارا بودن 563 کیلومتر خط ساحلی، یکی از برترین راه ها برای مشاهده زیبایی های شهر دوحه، قایقرانی است. باشگاه های قایقرانی بسیاری در منطقه ها ساحلی این کشور وجود دارند که با ارائه امکاناتی از جمله Dinghies، KeelBoats، قایق های سنتی Dhow، قایق های لوکس و حتی قایق های بسیار بزرگ برای گروه های بزرگ مردمی خدمات سرگرمیی بسیار به یاد ماندنی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

برترین مکان ها برای تجربه سرگرمیات آبی قطر به صورت خانوادگی کدام مکان ها هستند؟

سرگرمیات آبی قطر تنها به این موارد ختم نمی شوند و با سفر به این کشور می توانید از انواع خدمات و امکانات در زمینه سرگرمیات آبی برخوردار شوید. این کشور، مکان های مفرح بسیاری را نیز برای خانواده فراهم نموده است تا علاقه مندان این فرصت را داشته باشند با همراهان خود از این سرگرمیات دریایی لذت ببرند، محبوب ترین سرگرمیات آبی قطر برای خانواده ها عبارت اند از:

  • منطقه آسیتر

منطقه آسیتر به عنوان بزرگ ترین پارک قطر فعالیت های سرگرمیی بسیاری را برای افراد در تمام سنین، ارائه می دهد. خانواده ها می توانند در دریاچه مصنوعی مرکز پارک از سواری با قایق های مختلف لذت ببرند و از طرفی شناگران نیز این فرصت را دارند تا در استخر المپیک، واقع در مرکز حمد می باشد و تیم ملی شنا قطر و تیم های غواصی مختلف نیز در آن به تمرین می پردازند، از سرگرمیات مختلف آبی لذت ببرند.

  • جزیره موز؛ Banana Island

این استراحتگاه 5 ستاره که می توانید از طریق یک سواری کشتی 20 دقیقه ای از دوحه، به آن دسترسی پیدا کنید، نقطه ای مناسب برای انواع سرگرمیات هیجان انگیز آبی از جمله قایق سواری، snorkeling و یا قدم زدن در کنار ساحل آرام و خیره نماینده می باشد.

  • تفرجگاه Corniche

تفرجگاه آبی هلالی شکل Corniche که دارای یک فضا برای پیاده روی به طول 7 کیلومتر است و از یک طرف چشم انداز ای تماشایی از آب های خلیج فارس و از سوی دیگر افق درخشان دوحه را ارائه می نماید، یکی از برترین مکان ها برای تجربه سرگرمیات آبی قطر می باشد. فعالیت های آبی زیادی در این تفرجگاه وجود دارد، از جمله جت اسکی و پارو سواری (SUP)، با این حال قایق سواری تجربه ای است که باید در این مکان آن را امتحان کنید و مطمئن باشید که از آن بسیار لذت خواهید برد.

  • پارک Adventure و آبشار صحرا

پارک آبی و آبشار صحرا استراحتگاه ساحلی سالوا، یکی از چشمگیرترین پارک های بزرگ و با امکانات در خاورمیانه است که بیش از 25 سرسره آبی، وسایل سواری و جاذبه های سرگرمیی در آن وجود دارد. با سفر به کشور قطر، توصیه می کنیم که از این پارک تماشا کنید و ماجراجویی های هیجان انگیز را برای خود ثبت نمایید.

  • باشگاه ساحل Katara

این باشگاه ساحلی شیک که در بین بومیان نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است، به خوبی برای سرگرمیات آبی تجهیز شده است و به راحتی قابل دسترسی عموم می باشد.

سؤالات متداول

  • قیمت سرگرمی دریایی پاراسل در آب های کاتارا قطر چقدر است؟

قیمت پاراسیلینگ در محدوده ساحل کاتارا حدود 100 QAR برای مدت 10 دقیقه است.

  • آیا در قطر می توان موج سواری کرد؟

بله، با این که سواحل دوحه برای موج سواری مکانی ایده آل نمی باشند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در قطر از موج سواری لذت ببرید. پارک آبی قطر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید اولین سواری شبیه ساز نیمه پایپ موج سواری در دنیا را امتحان کنید.

  • آیا ساحل کاتارا قطر هزینه ورودی دریافت می نماید؟

بله، در ساحل کاتارا هزینه ورودی دریافت می گردد. این هزینه برای بزرگ سالان: QAR 50 (آخر هفته)؛ QAR 25 (روزهای هفته)، بچه ها 7 تا 17 سال: QAR 25; رایگان (روزهای هفته)، بچه ها زیر 7 سال و پرستاران: رایگان می باشد.

  • موج سواری در قطر در چه مکان هایی امکان پذیر است؟

مراکزی که برای لذت بردن از موج سواری در قطر می توانید به آن ها مراجعه نمایید عبارت اند از:

1. مرکز آموزش دریایی سورا و مرکز ورزش های آبی امکانات: غواصی، کایاک سواری، پاراسلینگ، قایقرانی.

2. کلوپ مروارید آبی امکانات: کایاک سواری، کایت سواری، موج سواری، یوگا.

3. اقامتگاه جزیره موز دوحه.

منبع: الی گشت

به "قطر؛ بهشت ورزش های آبی در قاره آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر؛ بهشت ورزش های آبی در قاره آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید