مقاصد کم هزینه ماه عسل کجاست؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، بعد از برنامه ریزی و برگزاری مراسم پر استرس عروسی، ماه عسل برنامه ای برای کاهش نگرانی ها و زمانی برای ایجاد برترین خاطره برای عروس و داماد است. با خبرنگاران همراه باشید تا با مقرون به صرفه ترین مقاصد برای ماه عسل آشنا شوید.

مقاصد کم هزینه ماه عسل کجاست؟

ماه عسل یکی از سفرهایی است که خاطرات آن همواره در فکر زوج ها باقی می ماند و بسیاری از ماه ها قبل برای ماه عسل خود برنامه ریزی می نمایند؛ عوامل بسیاری چون آب و هوا، زمان سفر و هزینه ها باید برای یک سفر ماه عسل در نظر گرفته گردد. در این مقاله قصد داریم 10 مکان کم هزینه برای ماه عسل را با تجربه تماشا برترین مکان ها به شما معرفی کنیم.

مراکش

مراکش کشوری در شمال غرب آفریقا است که مرکز آن شهر رباط (Rabat) و مرکز تجاری آن شهر کازابلانکا (Casablanca) بزرگترین شهر و مهمترین بندر مراکش است. مراکش با داشتن مکان های عجیب غربی، قیمت های ارزان و غذاهایی با طعم ادویه های خاص و متفاوت، مکانی مناسب برای ماه عسل است.

مراکش که ساحلی در امتداد اقیانوس اطلس دارد و از شمال به دریای مدیترانه می رسد آب و هوای متنوع در بخش های مختلف خود دارد. این کشور رنگارنگ با داشتن تپه های شنی زیبا، ساحل های وسیع و تماشای، آسمان کویری درخشان و بناهای تاریخی فوق العاده که فرهنگ و تمدن آن را نشان می دهد یکی از مکان های پر خاطره برای زوج ها است که مطمئنا عاشق آن می شوند.

هند

هند کشور معروف دنیا با داشتن جاذبه های فوق العاده، مورد توجه بسیاری از گردشگران است. چشم اندازهای گوناگون هند از معابد باشکوه، کاخ های تماشای، طعم عجیب غذاها، طبیعت دلفریب و لباس های خوش رنگ، آن را به گزینه ای مناسب برای ماه عسل تبدیل نموده است.

هزینه سفر به نقاط مختلف در داخل هند مناسب و ارزان است و استفاده از قطار علاوه بر اینکه کم هزینه است، فرصتی مناسب برای آشنایی با سبک زندگی مردم هند و مهمتر اینکه یکی از خاطره انگیزترین بخش های سفر خواهد شد. تنوع تماشای ها در هند بسیار زیاد است و تنها با یک برنامه ریزی مناسب می توان از بخش های آن تماشا کرد، اگرچه هر بار به هند سفر کنید عجایب و تماشای های بسیاری وجود دارد که برای شما تازگی دارد.

زوج ها می توانند در زمان های مشخصی که جشنواره های گوناگونی مانند اونام (Onam) یا هولی (Holi) و دیگر مراسم برگزار می گردد به هند سفر نمایند و تجربه تکرار نشدنی را برای خود ایجاد نمایند.

ویتنام

کشور ویتنام که روبرو با جنگ های تلخی بوده است هم اکنون تبدیل به مکانی کم هزینه برای ماه عسل شده است. زوج ها می توانند با کمتر از 10 دلار در روز از طعم غذاهای لذیذ ویتنامی همانند پادشاهان لذت ببرند و انواع مختلفی از مزه ها را تست نمایند.

ویتنام جوابگوی هر سلیقه ای برای گردشگران است و تازه عروس دامادها می توانند با گردش در منظره ها زیبای طبیعی در خلیج هالونگ، معابد تاریخی با معماری تماشای، قایق سواری در میان جزایر زیبا و بعلاوه پیاده روی در مزارع پلکانی برنج و سواحل رویایی خاطرات منحصربه فردی را برای خود خلق نمایند.

بنابراین ویتنام به علت موقعیت ویژه ای که دارد، علاوه بر اینکه تفرجگاه لوکسی به شمار میرود ولی در عین حال برای ماه عسل ارزان است.

پرتغال

پرتغال با داشتن بناهای تاریخی و معماری های باشکوه و بعلاوه طعم لذیذ غذاهای آن، که ترکیبی ار سنت و فرهنگ مدرن آن است یکی از کشورهای مناسب برای برنامه ریزی ماه عسل است.

در آنجا با پرداخت کمتر از یک دلار می توانید قهوه سفارش دهید؛ هزینه اقامت در پرتغال بسیار عالی است به خصوص اگر از هاستل ها بهره ببرید. با هزینه نزدیک به 2 یورو می توان غذای سبکی خورد و اگر به رستوران ها برای سرو غذا بروید نزدیک به 20 یورو هزینه دارد؛ حتی برای تماشا موزه ها و مکان های تماشای لازم به پرداخت هزینه زیاد نیست و با کمتر از 12 یورو از بناهای ثبت شده یونسکو در این کشور می توانید تماشا کنید.

خلق وخوی مردم بسیار مهمان نوازانه است و زوج ها خاطرات دلنشینی را در این مقصد تماشای کسب خواهند کرد.

اندونزی

اندونزی یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در جنوب شرقی آسیا است که با داشتن بیش از 13 هزار جزیره با سواحل شنی سفید مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

این کشور که چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است، ترکیبی رنگارنگ و متنوع از فرهنگ و سنت های گوناگون است و با داشتن پوشش گیاهی و جانوری متنوع، آب وهوای استوایی دلپزیری دارد.

سفر به اندونزی نسبت به بسیاری از کشورها سفری ارزان است و با قیمت های معقول اقامتگاه ها در کنار غذاهای خیابانی ارزان، باعث می گردد که اندونزی بتواند گزینه مناسبی برای سفر ماه عسل باشد. یکی از انتخاب های مناسب برای ماه عسل در این کشور، جزیره بالی با تماشای های طبیعی فوق العاده است.

هندوراس

کشور هندوراس که در شمال آمریکای مرکزی واقع شده است گزینه خوبی برای سفر ماه عسل ارزان قیمت است. این منطقه با داشتن صخره های مرجانی شگفت انگیز یکی از برترین مراکز برای آموزش غواصی و تماشا کوسه نهنگ ها است و سواحل جزایر Bay با ساحل بی نظیر، جنگل ها و حیات وحش منحصربه فرد در هندوراس را هم نمی توان نادیده گرفت.

بیشتر منطقه ها هندوراس کوهستانی است و مکان مناسبی برای سفرهای ماجراجویانه برای زوج های علاقه مند به ماجراجویی و کوه نوردی است.

کامبوج

کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیا است که با تایلند، ویتنام و لائوس هم مرز است. سفر به کامبوج می تواند سفری مناسب و ارزان برای ماه عسل باشد؛ هزینه کرایه هاستل نزدیک 4 تا 5 دلار است و بعلاوه هزینه حمل و نقل و غذا در کامبوج بسیار ارزان است طوریکه در آنجا لازم به صرفه جویی نیست و خود سفر به آنجا نوعی کاهش هزینه محسوب می گردد.

تماشا معبد انگکور وات (Angkor Wat)، قایق رانی در دریاچه تونله ساپ (Tonlé Sap) و گردش در جزیره بامبو فعالیت هایی است که زوج ها در سفر خود می توانند انجام دهند.

بلغارستان

بلغارستان کشوری است که سالانه بازتماشامایندگان بسیاری دارد و مرکز آن شهر صوفیه بزرگترین شهر این کشور و یکی از قدیمی ترین مرکز های اروپا محسوب می گردد. عمارت های تماشای و تاریخی، برخورد مهربانانه مردم و از همه مهمتر هزینه های کم در این شهر آن را به یکی از نقاط مورد توجه برای ماه عسل زوج ها تبدیل نموده است.

یکی از برترین زمان ها برای سفر به بلغارستان در فصل سرما و زمستان است زیرا در این فصل به دور از شلوغی می توانید از منظره ها رویایی آن لذت ببرید و در ارتفاعات آن اسکی کنید.

آفریقای جنوبی

سفر به آفریقای جنوبی یکی از هیجان انگیزترین سفرهایی است که زوج ها برای ماه عسل خود انتخاب می نمایند. حیات وحش این منطقه منحصربه فرد است و تورهای بسیاری برای تماشا پارک های ملی آن از جمله پارک ملی کروگر (Kruger) وجود دارد. ژوهانسبورگ و کیپ تاون از شهرهای پربازدید آفریقای جنوبی است که می تواند گزینه مناسبی برای زوج ها باشد.

هزینه سفر می تواند بسیار متفاوت باشد اما می توان هاستل های مناسب به عنوان اقامتگاه در این کشور پیدا کرد.

پورتوریکو

پورتوریکو مجمع الجزایری در شمال شرق دریای کارائیب است که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در منطقه است. به طور کلی جزایر اسپانیایی یکی از برترین مکان ها برای ماه عسل و جشن های شبانه است.

سان خوآن مرکز و بزرگترین شهر پورتوریکو با تاریخ 400 ساله و خانه هایی با سبک اسپانیایی یکی از مکان های مناسب برای ماه عسل است. جزیره کولبرا (Culebra Island)، خلیج پلایا مار چیکیتا (Playa Mar Chiquita) و مجموعه طبیعی لاپارگوئرا (La Parguera) از تماشای های این سرزمین زیبا و فوق العاده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "مقاصد کم هزینه ماه عسل کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد کم هزینه ماه عسل کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید