لمینت ناخن یا ژلیش؛ برای عید سال جاری کدام را انتخاب کنیم؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، با نزدیک شدن به سال نو، خیلی از خانم ها تمایل دارند برای زیبایی ناخن هایشان اقدامات بیشتری انجام دهند. اما معمولا در سالن های آرایشی با هجوم پیشنهادات گوناگون مثل ژلیش، کاشت، لمینت ناخن و… سردرگم می شوند. در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی انواع خدمات ناخن و تفاوت هایشان تا حدودی شما را از این سردرگمی نجات دهیم.

لمینت ناخن یا ژلیش؛ برای عید سال جاری کدام را انتخاب کنیم؟

لیست محتوا

مانیکور اولین قدم برای زیبایی ناخن ها

کاشت ناخن با پودر و ژل؛ قدیمی اما پرطرفدار

ژلیش روی ناخن طبیعی

لیمینت ناخن، روشی عالی برای ناخن های حساس

لمینت ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

لیمنت ناخن چطور انجام می گردد؟

لمینت ناخن معجزه می نماید؟

ترمیم یا ریمو لمینت ناخن چگونه است؟

انواع لمینت ناخن

ژلیش بهتر است یا لمینت ناخن؟

مانیکور اولین قدم برای زیبایی ناخن ها

قبل از انجام یا انتخاب هر متدی، باید ناخن هایتان مانیکور گردد؛ یعنی باید قد ناخن ها همسان شده، شکستگی ها رفع گردد، پوست اضافه دور ناخن برچیده و سطح ناخن سوهان کشی گردد.

کاشت ناخن با پودر و ژل؛ قدیمی اما پرطرفدار

یکی از محبوب ترین و البته قدیمی ترین متدهای زیبایی ناخن کاشت و گذاشتن مواد پودر بر روی ناخن است. این متد بیشتر برای اشخاصی مناسب است که قصد دارند با ترمیم های مجدد برای حداقل یک سال روی ناخن خود کاشت داشته باشند.

معمولا هزینه کاشت برای بار اول بین 280 تا 500 هزار تومان است و هر 22 تا 30 روز یک بار برای ترمیم باید رقمی بین 150 تا 200 پرداخت کنید. این رقم در بیشتر سالن های تهران بدون در نظر گرفتن زدن لاک یا ژل است. برای لاک مبلغ 30 هزار تومان و برای ژل 80 تومان به رقم های بالا اضافه می گردد. بعلاوه در این متد امکان ضخیم کردن یا بلندتر کردن ناخن ها وجود دارد.

اما اگر در پی روش های مقرون به صرفه تر برای مدت کوتاه تری هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ژلیش روی ناخن طبیعی

روش دومی که این روزها بیشتر برای نوجوانان یا اشخاصی که تمایل دارند برای یک مدت خیلی کوتاه طراحی خاصی روی ناخنشان داشته باشند، استفاده می گردد، ژلیش است.

در این روش بعد از مانیکور ناخن ها، کمی سطح ناخن سوهان کشی می گردد و بعد ژلیش را روی سطح ناخن زده و پس از گذشت 30 ثانیه همان دستی که ژلیش روی آن اجرا شده را زیر دستگاه LED یا UV قرار می دهند تا لایه های بعدی نیز روی ناخن انجام گردد.

ماندگاری لاک های ژلیش حدود 1 ماه است. این متد بیشتر برای زمانی که به چند مهمانی در یک ماه دعوت شدید یا تعطیلات نوروز پیش رو انتخاب مناسبی است.

لاک ناخن داتمه شماره m25

45,500

تومان

لاک ناخن داتمه شماره c113

43,700

تومان

انواع لاک ژل

مشاهده همه

لیمینت ناخن چیست؟

اگر قرار است یک کار درمانی و زیبایی برای ناخن هاتون انجام بدید بی شک لمینت ناخن طبیعی برترین گزینه است، عملکرد ترمیمی لمینت شامل تسطیح، تغذیه با مواد معدنی و ویتامین ها است.

موادی که برای لمینت استفاده می گردد شامل خمیر مخصوصی است که بی نظمی های روی ناخن را پر می نماید و ظاهری زیبا به سطح آن می بخشد. این مواد اثر ابزارهای تهاجمی و سایر عوامل خارجی را بر روی ناخن ها از بین می برد و برای اشخاصی که مدت زمان زیادی ناخن هایشان با آب در ارتباط است، نیز گزینه مناسبی است.

قیمت هر بار لمینت ناخن از 150 تا 200 هزار تومان است. بعد از انجام لمینت می توانید روی آن لاک معمولی یا لاک ژل بزنید که جداگانه مبلغی به این رقم اضافه می گردد.

لمینت ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی لمینت ناخن برای همه مفید است اما برای اشخاصی زیر، بیشترین سود را دارد:

  1. اشخاصی که می خواهند عمر مانیکور خود را افزایش دهند.
  2. اشخاصی که می خواهند ناخن های بلند، قوی و زیبا داشته باشند.
  3. اشخاصی که دارای ناخن های نازک، شنماینده و نرم هستند و می خواهند آن ها را طبیعی تقویت نمایند.
  4. اشخاصی که می خواهند یک لایه تقویت نماینده بسیار نازک روی ناخن ها داشته باشد.
  5. اشخاصی که مشکل ناخن جویدن دارند، با انجام این کار به علت ضخیم تر شدن ناخن معمولا دیگر به آسانی انجام نمی گردد و به مروز این عادت از بین می رود.

لیمنت ناخن چطور انجام می گردد؟

هرچند که ممکن است بتوانید ناخن هایتان را در خانه نیز با کمی وسایل و ابزار ترمیم ناخن مثل دستگاه UV و سوهان لمینت کنید اما پیشنهاد ما این است برای اینکه نتیجه تمیزتر و بهتری گرفت و درعین حال به ناخن هایتان آسیبی وارد نگردد، لمینت ناخن را در سالن های آرایشی زیر نظر متخصص و ناخن کاران حرفه ای انجام دهید. اما به طور کلی مراحل لمینت ناخن به ترتیب زیر است:

  1. مانیکور و فرم دهی ناخن ها
  2. تمیزکردن ناخن، دورگیری و استفاده از ضد قارچ و پرایمر
  3. زدن ژل بیس و قرارگیری در دستگاه UV
  4. استفاده از ژل لمینت و پوشاندن سطح ناخن و قرارگیری در دستگاه UV
  5. زدن لاک ژل یا لاک معمولی

لمینت ناخن معجزه می نماید؟

این باور غلطی است که فکر کنیم لمینت ناخن تمام آسیب هایی که ناخن در گذشته متحمل شده است را یکباره درمان می نماید. در واقع لمینت ناخن یک لایه پوششی روی ناخن است، می تواند صفحه ناخن را از آسیب بیشتر محافظت کند و بعلاوه به آن فرصت بهبودی بدهد. برای همین است که پیشنهاد می کنیم اگر ناخن هایتان آسیب دیده است این روش برترین روش موجود برای آراستگی و ترمیم ناخن های شماست.

ترمیم یا ریمو لمینت ناخن چگونه است؟

به طور کلی تا 3 بار می توانید ترمیم لمینت ناخن را انجام دهید. بعد از این مدت باید آن را به طور کلی ریمو نموده و از نو لمینت کنید. بعلاوه برای ریمو لمینت در خانه می توان از سوهان دستی، پنبه و استون 100% استفاده کرد اما در صورت مراجعه به سالن های آرایشی می توان آن را با سوهان برقی راحت تر و سریع تر ریمو کرد.

انواع لمینت ناخن

در حال حاضر لمینت ناخن به دو روش اصلی انجام می گردد:

  1. لمینت ناخن با بیوژل (ناخن کاران بیشتر از این روش برای لمینت استفاده می نمایند، چراکه بیوژل به خوبی به سطح ناخن می چسبد و آراستگی بیشتری دارد.)
  2. لمینت ناخن با موم (این تکنیک امروزه در بین دخترانی که ناخن های ضعیف و شنماینده دارند بسیار محبوب است. نام دوم این تکنیک مانیکور ژاپنی است در این روش موم را به آرامی روی سطح ناخن زده و به طور یکدست پخش می گردد.)

ژلیش بهتر است یا لمینت ناخن؟

به طور کلی اگر قرار است برای این تعطیلات نوروزی تنوعی ایجاد کنید برترین گزینه لمینت است. این روش نو برای مقاوم سازی ناخن طبیعی فوق العاده است. جدا از این مواد مورد استفاده در این روش به علت سبکی و قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی امکان آسیب رسیدن به صدف ناخن را به مراتب کمتر می نماید.

اما برای انجام ژلیش، روی ناخن ها باید سوهان کشی گردد و امکان ریمو آن بدون سوهان برقی وجود ندارد و ممکن است حتی به صدف ناخن نیز آسیب برساند. بعلاوه ژلیش ناخن می تواند روی ناخن های طبیعی و کاشت انجام گردد اما هیچ اثر تقویتی بر روی ناخن ندارد.

منابع: dress-en.techinfus, thinkwood

منبع: دیجیکالا مگ

به "لمینت ناخن یا ژلیش؛ برای عید سال جاری کدام را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لمینت ناخن یا ژلیش؛ برای عید سال جاری کدام را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید