مغولستان نقطه شروع آزاد و فرنگی کاران ایران در سال تازه

به گزارش وبلاگ ماکارون، سال 1401 برای کشتی ایران سال پر فراز و نشیب و سختی است. میادین رسمی و بین المللی یکی پس از دیگری در تقویم برنامه های کشتی ایران واقع شده است که باید یک به یک در سطح آسیا و دنیا در آن حضور یابد.

مغولستان نقطه شروع آزاد و فرنگی کاران ایران در سال تازه

طبق برنامه رویدادهای مهم بین المللی در سال تازه، رقابتهای قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی آسیا به میزبانی شهر اولان باتور کشور مغولستان نخستین میدان رسمی در روزهای آغازین سال تازه است که ملی پوشان کشتی کشورمان باید اواخر فروردین ماه با حضور در این میدان، وارد کارزار سال 1401 شوند.

به همین دلیل شاگردان پژمان درستکار و محمد بنا با توجه به پشت سر گذاشتن مراحل مختلف چرخه انتخابی، از اواسط اسفندماه سال گذشته وارد اردو شدند و نخستین دور تمرینات خود را تا سرانجام سال پشت سر گذاشتند. آزاد و فرنگی کاران از امروز سوم فروردین ماه نیز دوباره به خانه کشتی بازمی گردند تا دومین اردوی خود را برگزار نمایند و بزودی بعد از آخرین و سومین اردو راهی مغولستان شوند.

ضمن اینکه ملی پوشان کشتی ایران بعد از حضور در این میدان آسیایی باید به سرعت وارد فاز تازهی از مراحل تجهیز و تمرین برای میدان بعدی شوند. بر این اساس آزاد و فرنگی کاران کشورمان بعد از تعیین شدن ترکیب نهایی تیم های ملی راهی رقابت های جهانی صربستان خواهند شد تا طی روزهای 19 تا 27 شهریورماه 1401 در مهمترین رویداد سال به مصاف رقبای خود بروند.

البته این سرانجام کار کشتی گیران ایران در نیمه اول سال نیست، چراکه کاروان کشتی ایران باید کمی بعد از رقابتهای جهانی به بازی های آسیایی چین بروند که این مسابقات طی روزهای 30 شهریورماه تا 2 مهرماه 1401 در شهر هانگژو برگزار خواهد شد.

تعداد مسابقات مهم و بین المللی در نیمه اول سال 1401 باعث شده تا سرمربیان تیم های ملی کشتی هم با دغدغه و استرس بیشتری برای اجرای برنامه های خود کوشش نمایند. به طوریکه محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی صراحتاً اظهار داشت: تیم ما 6 ماه سخت را در پیش دارد. مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان، جهانی صربستان و مسابقات آسیایی و چند مسابقه بین المللی دیگر را پیش رو داریم. باید شرایطی به وجود آوریم تا نمایندگان کشورمان در تمامی میادین خوب عمل نمایند چراکه ما فقط به صرف شرکت در این میادین به مسابقات نمی رویم و هدف اصلی ما کسب نتایج درخشان است.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم در حاشیه برپایی اردوی آزادکاران به رویدادهای پیش رو اشاره نمود و گفت: برای ما عید نوروز و تعطیلی معنا ندارد. البته در روزهای ابتدایی سال تازه استراحتی کوتاه به بچه ها دادیم تا اردوی دوم را در همین روزهای آغازین سال تازه آغاز کنیم. اردوی اول ما از 15 اسفند آغاز شد که کار را با تست های آمادگی جسمانی آغاز کردیم. سپس با تعیین شدن نتایج تست و شرایط جسمانی بچه ها، اردوهای سه گانه تا آسیایی مغولستان را برنامه ریزی کردیم. به هر حال امیدواریم طراحی و اجرای تمرینات به گونه ای باشد تا بچه ها بتوانند برترین عملکرد را در مسابقات داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مغولستان نقطه شروع آزاد و فرنگی کاران ایران در سال تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغولستان نقطه شروع آزاد و فرنگی کاران ایران در سال تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید