میوه ها و سبزیجات عجیب دنیا ، معرفی عجیب ترین خوشمزه ها

به گزارش وبلاگ ماکارون، احتمالا شما هم در جریان مسافرت های خود به گوشه و کنار دنیا میوه ها و سبزیجاتی را مشاهده کرده اید که ظاهر و طعم عجیبی داشته اند. این مطلب ما هم در مورد خوراکی های عجیب میباشد.ما آنها را به شما معرفی می کنیم تا اگر احیانا جایی دیدید، زیاد برایتان عجیب نباشد و حداقل جایی مطلبی در موردش خوانده باشید در ادامه با لیستی از عجیب ترین سبزیجات دنیا و یا عجیب ترین میوه های دنیا آشنا شوید..

میوه ها و سبزیجات عجیب دنیا ، معرفی عجیب ترین خوشمزه ها

چریمویا Cherimoya

اشتباه نکنید، چریمویا آرتیشوی در لیست عجیب ترین میوه های دنیا وحشی نیست! این میوه با شکل قلبی خود، بومی کشور آمریکای جنوبی است و نام دیگر آن هم سیب کاستارد است. در حالیکه سطح بیرونی و پوست این میوه خشن و پر از برآمدگی است، ولی بر خلاف پوستش، داخل آن نرم و خامه ای است. مارک توآین نویسنده مشهور ،این میوه را خوشمزه لذتبخش توصیف نموده است. طعم چریمویای رسیده ترکیبی از طعم های آناناس و موز است. اگر این میوه را در میوه فروشی خود پیدا نکردید، می توانید طعم آن را به شیوه ای دیگر تجربه کنید؛ جالب است بدانید که آب معدنی آکوآفینا ،آبی است که آن را با طعم چریمویای استوایی درست می کند.

پاملو Pummelo

پاملو از عجیب ترین سبزیجات دنیا در ظاهر شباهت زیادی به یک گریپ فروت بزرگ دارد ولی در حقیقت میوه ای متفاوت از آن است. این میوه غول پیکر آسیایی پوست خیلی ضخیمی دارد که در داخل خود میوه تازه و خوش طعم و مزه ای را مخفی نموده است. در ضمنً نا گفته نماند که پاملو از گریپ فروت معمولی شیرین تر هم می باشد. این میوه ارزشمند که احتمالا در همه جا در دسترس است را می توان در وعده و ظرف صبحانه، سالاد سبز و یا با میوه استفاده کرد.

جابوتیکابا Jabuticaba

جابوتیکا از عجیب ترین سبزیجات دنیا تقریبا اندازه ای نزدیک به اندازه خرما و مزه ای مثل انگور را دارا است. این میوه که انگور درختی برزیلی هم نامیده می شود، به دلیل نوع رشد عجیب خود ،خاص و منحصر به فرد است. برخلاف بیشتر انگورها که روی درخت مو رشد نموده و به عمل می آیند،این میوه مستقیم روی تنه و شاخه های درخت جابوتیکابا رشد می کند و می رسد. این میوه را می توان به حالت خام چید و خورد یا از آن ژله و مارمالاد هم تهیه کرد.

کیوانو ملون Kiwano melon

برای اولین بار که این میوه از عجیب ترین سبزیجات دنیا را ببینید، امکان دارد فکر کنید که احیانا میوه ای فضایی است! و در حقیقت این میوه یکبار در فیلم استار ترک هم دیده شده!، اما کیوانو ملون در حقیقت، در کشور آفریقای جنوبی، کالیفرنیا و نیوزیلند هم می روید. این میوه رابا نام دیگر یعنی خربزه شاخدار هم می شناسند. پوسته بیرونی و زبر آن در واقع پوششی هم هست که برای میوه لطیف و ژله ای سبز روشن و دانه های خوراکی اش محسوب می شود. این میوه عطر و طعم مرکبات را دارا است که بعضی ها مزه آن را به مخلوطی از طعم های خیار، لیمو و موز شباهت داده اند.

رومانسکو Romanesco

آیا به نظر شما رومانسکو از عجیب ترین سبزیجات دنیا گل کلم است؟ یا بروکلی؟ ویا امکان دارد، ارتباطی به هر دو پیدا کنید، ولی این گیاه عجیب با آن ظاهر عجیب تر سزاوار این است که به صورت انحصاری معرفی و شناخته شود. خیلی سخت است که شیفته این خوراکی با ظاهر پیچیده و فرکتالی، رنگ سبز روشن و مارپیچ های زیبای آن نشویم. بعضی ها که این گیاه را استفاده نموده اند، طعم رومانسکو را مخلوطی از بروکلی و گل کلم می دانند. ولی شما اجازه ندهید که ظاهر عجیب و پیچیده آن شما را بترساند و از خود دورتان کند؛ رومانسکو را می توان مانند گل کلم و بروکلی به راحتی طبخ و استفاده کرد.

آگلی فروت Ugli fruit

این میوه در مجموعه عجیب ترین میوه های دنیا ارزشمند استوایی از جامائیکا، واقعا لایق نام خود است! بی شک این میوه ظاهر آنچنان قشنگ وزیبایی ندارد، ولی طعم عالی این میوه به شکل قطره ای ، ظاهر نازیبای آن را می پوشاند. درون این میوه از عجیب ترین میوه های دنیا تقسیم بندی مانند پرتقال دارد و مزه و طعم آن چیزی بین نارنگی و گریپ فروت را داراست.

درگون فروت میوه اژدها Dragon fruit

شکل بیرونی این میوه با پوستی صورتی روشن و فلس های سبز رنگ به نوعی است که ممکن نیست در میوه فروشی متوجه آن نشویم! این میوه مخصوص بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. میوه اژدها که با نام پیتایا هم معروف می باشد، امکان دارد حتی با پوسته های زرد رنگ هم دیده شود. به استثناء تازه و آبدار بودنش، میوه اژدها منبع خوبی از فیبر و ویتامین سی به شمار میرود. مزه و طعم این میوه شبیه گلابی ملایم است و مثل کیوی هم دانه های سیاه تردی در درون خودش دارد. برخلاف شکل ظاهری وحشی آن ، هنگامی که زمان خوردن این میوه می رسد ، به هیچ شکلی از مهارت خاصی نیاز ندارد تا خورده شود. فقط کاری که باید انجام دهید این است که آن را از وسط برش داده و با قاشق میوه آن را میل کنید. و یا می توانید در صورت تمایل آن را به قطعات کوچکی برش داده و به محتویات یک سالاد تابستانی اضافه نموده و نوش جان کنید.

سیب زمینی شیرین بنفش Purple sweet potato

درست می بینید، این سیب زمینی در حقیقت به رنگ بنفش است! سیب زمینی شیرین بنفش بومی اکیناوا ژاپن می باشد و اغلب هم با عنوان سیب زمینی شیرین اکیناوا معروف می باشد. این گیاه خوش رنگ و خاص در هاوایی هم طرفداران بسیاری دارد. در عین حال زمانی که پوست این گیاه شگفت انگیز را می کنید تازه متوجه جالب بودن بیش از اندازه آن می شوید. درست مثل رقیب خود یعنی سیب زمینی شیرین معمولی، این نمونه بنفش رنگ هم سرشار از ویتامین آ و سی می باشد. از آنجا که این گیاه خاص و متفاوت و منحصر به فرد است، فرصت خوبی دارید تا از آن برای تهیه غذاهای دلربایی بهره برده و در مهمانی بعدی مهمانان خود را با سلیقه خاص و زیبایتان سورپرایز کنید. سیب زمینی شیرین بنفش را می توانید از مغازه های آسیایی محلی خریداری کنید.

دوریان Durian

این میوه خاص، یعنی دوریان عنوان پادشاه میوه ها را به خود اختصاص داده و از آن دسته میوه هایی می باشد که مردم یا آن را خیلی زیاد دوست دارند یا از آن بی نهایت متنفر هستند. همه چیز درباره میوه دوریان از پوسته خاردار و عجیب آن گرفته تا بوی افتضاح سبب می شود که در مورد امتحان کردن آن به تردید بیفتید. چون غالبا حضور آن در بعضی از مکان های عمومی سنگاپور به خاطر بوی بد ممنوع است. ولی آنهایی که جرئت کافی داشته و دوریان را امتحان نموده اند، جایزه خود را هم دریافت می کنند. دوریان میوه ای خامه ای و کاستارد گونه با طعمی خاص و در نوع خود کم نظیر است که دوستدارانش مزه و طعم آن را به ترکیبی از موز، وانیل و اندازه خیلی جزئی پیاز شباهت می دهند. شماچه طرفدار این میوه عجیب و غریب باشید یا نه، نمی توان این مطلب را انکار کرد که خوردن میوه دوریان در نوع خود یک تجربه کم نظیر و عجیب و غریبی است!

سمفایر Samphire

اگر به فکر این هستید که این گیاه عجیب که ظاهری بین مارچوبه و کاکتوس دارد و در ظرف سالاد چه می کند تعجب نکنید! احیانا سمفایر است. این گیاه که با نام سلیکورنیا، مارچوبه دریایی یا لوبیای دریایی هم مشهور است، در دو گونه متفاوت صخره ای و مردابی یافت می شود. هرچند سمفایر به صورت وحشی در طبیعت هم می روید ولی می توان آن را در مزارع آب شور هم پرورش داد. مزه این گیاه ترد کمی شور است و می شود آن را بسته به سلیقه، خام یا بخارپز شده استفاده کرد.

منبع: همگردی

به "میوه ها و سبزیجات عجیب دنیا ، معرفی عجیب ترین خوشمزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ها و سبزیجات عجیب دنیا ، معرفی عجیب ترین خوشمزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید