نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق درباره حمله آمریکا

به گزارش وبلاگ ماکارون به نقل از السومریه، شورای امنیت ملی عراق نشست اضطراری به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار نموده و در آن پیامدهای بمباران آمریکا علیه مواضعی در مرزهای عراق و سوریه و حمله عناصر تروریست به نیروگاه فراوری برق و دکل های انتقال نیرو را آنالیز کرد.

نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق درباره حمله آمریکا

شورای امنیت ملی عراق ضمن محکومیت شدید حمله هوایی آمریکا به موضعی در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه، تاکید نمود این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق به تعداد می رود که در تضاد با همه قوانین و موازین بین المللی است.

این شورا در ادامه به آنالیز توسل به همه راهکارهای قانونی موجود برای ممانعت از تکرار این حملات که حریم هوایی و سرزمینی عراق را نقض می نماید و هم انجام تحقیقات گسترده درباره شرایط این حادثه و کوشش برای عدم تکرار آن در آینده پرداخت.

شورای امنیت ملی عراق ضمن مخالفت کامل با تبدیل عراق به میدان تصفیه حساب ها یا بکارگیری اراضی و آسمان این کشور برای تعرض به همسایگان، گفت: دولت عراق گام های خود برای در پیش گرفتن سیاستی آرام و مبنا قرار دادن گفت وگو به نام راهی برای جلوگیری از شدت منازعات و تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه را تقویت نموده است.

این شورا تاکید نمود: دولت نشست ها و گفت وگوهای مستمری با طرف امریکایی داشته است و این گفت وگوها به مراحلی پیشرفته در سطح بحث درباره جزئیات لجستیک برای خروج نیروهای رزمی از عراق رسیده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

شورای امنیت ملی عراق درباره حمله به نیروگاه های فراوری برق و دکل های انتقال نیرو از سوی داعش تاکید نمود: در حالی که فراوری انرژی برق به بیش از 20 هزار مگاوات رسیده که بالاترین میزان در تاریخ عراق است به علاوه برق وارداتی و افتتاح پروژه های متعدد معوقه وتعطیل شده برای تأمین برق مورد احتیاج شهروندان، بعضی گروه های خرابکار و تروریست در کوشش هستند با هدف گرفتن نیروگاه ها و دکل ها، اوضاع را به آشوب بکشند؛ حملاتی که منجر به اختلال در برق رسانی به مناطقی از بغداد و شهرهای جنوبی شده و درد و رنج شهروندان را وخیم تر نموده است.

این شورا در ادامه با بیان اینکه نیروهای امنیتی کوشش های بسیاری برای حفاظت از دکل های برقی به عمل می آورند، تاکید نمود: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به فرماندهی عملیات مشترک دستور داد تا نشستی اضطراری ظرف 24 ساعت آینده برای تدوین استراتژی جامع با همکاری فرماندهان امنیتی و وزارت برق برای تأمین برق مورد احتیاج شهروندان برگزار کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق درباره حمله آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق درباره حمله آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید