هر آنچه در زمان خرید دستگاه آبمیوه گیری باید بدانید

به گزارش وبلاگ ماکارون، هیچ چیزی مانند نوشیدن یک آبمیوه طبیعی لذت تازه شدن روح و جسم را به انسان نمی دهد. آبمیوه طبیعی علاوه بر سرشار بودن از ویتامین ها و موادمعدنی، حس سرزندگی و نشاط را هم به ما می دهد. به ویژه اگر خنک نوشیده گردد. قدیم ترها بیشتر دستگاه های آبمیوه گیر دستی بودند و البته زندگی ها هم این قدر شتاب نداشت؛ اما این روزها که زندگی ما خوب یا بد هر ثانیه اش از این جا به آن جا رفتن است، استفاده از دستگاه های آبمیوه گیری دستی را برنمی تابد و جایگزین آن ها، دستگاه های برقی شده اند که البته در کنار آبمیوه گیری گاهی هزار و یک هنر دیگر هم دارند.

هر آنچه در زمان خرید دستگاه آبمیوه گیری باید بدانید

به هرحال گرفتن آبمیوه طبیعی بسیار بهتر از خریدن آبمیوه های غیرطبیعی به همراه با مواد نگهدارنده است که در فروشگاه ها عرضه می گردد. هرچند بعضی از آن ها پالپ میوه را هم که سرشار از مواد مغذی است در خود داشته باشند. اما برای اینکه آبمیوه گیری به تجربه ای لذت بخش تبدیل گردد، باید دستگاه آبمیوه گیری خوب و مناسب بخریم تا با خیال راحت در وقت هایی سراغ این ماشین دوست داشتنی برویم و عصاره جان میوه ها را در لیوان هایمان بریزیم.

انواع آبمیوه گیری

آبمیوه گیرهای برقی به دو نوع کلی یک کاره و چندکاره تقسیم می شوند. نوع یک کاره، تنها آب میوه را به شکل معمول می گیرد و نوع چندکاره، علاوه بر آبمیوه گیری شامل مخلوط کن و آسیاب و غیره هم می شوند. حال این بسته به شماست که با توجه به احتیاج، علایق و مصارفتان دستگاه آبمیوه گیر مناسب حال خود و خانواده تان را خریداری نمایید.

برای خرید آبمیوه گیر مناسب معیارها و ویژگی هایی هستند که باید مورد توجه قرار دهید. از جمله مهمترین آن ها قدرت دستگاه، سرعت آن، جنس تیغه آبمیوه گیر، اندازه لرزش و صدای دستگاه در زمان کار کردن، قطر دهانه آبمیوه گیر، گنجایش دستگاه، جنس بدنه، اندازه مصرف انرژی و شرایط مخزن تفاله آبمیوه گیری هستند که در زیر هرکدام را شرح داده ایم تا با دقت و آگاهی بیشتری خرید پیروز و لذتبخشی را تجربه کنید.

قدرت دستگاه آبمیوه گیری

قدرت موتور دستگاه آبمیوه گیر هم اندازه مصرف برق دستگاه را تعیین می نماید و هم روی عملکرد و کیفیت کار و هم قیمت دستگاه آبمیوه گیری موثر است. به طور معمول قدرت این دستگاه ها بین 600 تا 1500 وات است. هرچقدر توان آبمیوه گیر بالاتر و در واقع قدرت آن بیشتر باشد، کیفیت کار آن بالاتر است. اما در کنار آن هم پول برق بیشتری برای شما خواهد آمد و هم قیمت دستگاه بالاتر خواهد رفت.

سرعت آبمیوه گیری

سرعت آبمیوه گیر روی کارتن آن درج شده است. سرعت دستگاه آبمیوه گیری در واقع به سرعت چرخش موتور دستگاه می گویند. در بعضی مدل ها سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری حتی تا 40 دور در دقیقه هم هست (بسیار پایین) و در بعضی این عدد به 10 هزار دور در دقیقه هم می رسد که بسیار سرعت بالایی است.

جنس تیغه آبمیوه گیری

جنس تیغه آبمیوه گیر در عمر دستگاه شما نقشی حیاتی ایفا می نماید. تیغه آبمیوه گیری را از جنس های مختلف مثل استیل یا فولاد ضدزنگ، تیتانیوم و پلاستیک فشرده می سازند. اگر جنس تیغه از پلاستیک فشرده باشد به مرور از بین خواهد رفت. برای همین بهتر است دستگاهی تهیه کنید که تیغه آن از جنس استیل یا تیتانیوم باشد.

اندازه لرزش دستگاه

بعضی دستگاه های آبمیوه گیری هستند که با وجود کارایی بالا، سر و صدا و گاه لرزش زیادی دارند. پس اگر در زمان گرفتن آب میوه آرامش برایتان مهم است، به این نکته توجه داشته باشید. به هرحال نوشیدن یک لیوان آب میوه دل خوش می خواهد، نه اعصاب خط خطی از سر و صدای دستگاه. پس اگر به سروصدا حساس هستید، از فروشنده بپرسید آیا آبمیوه گیری که قصد خریدش را دارید، بی سروصدا هست یا خیر. در ضمنً می توانید در لابه لای صفحات وب هم ببینید فلان مدل صدای زیادی دارد یا خیر!

قطر دهانه آبمیوه گیری

زمانی که آب میوه می گیرید، باید میوه را در دهانه ورودی میوه دستگاه آبمیوه گیری پر کنید. حالا تصور کنید دهانه آبمیوه گیری شما کوچک باشد. در این صورت چه اتفاقی می افتد؟ ناچار خواهید شد مدام میوه ها را کوچک و کوچکتر کنید و به این ترتیب وقت زیادی صرف این کار خواهد شد. پس بهتر است از دستگاهی بهره ببرید که دهانه بزرگی داشته باشد تا احتیاج به خرد کردن بیش از حد میوه ها به صورت دستی نباشد.

گنجایش یا ظرفیت آبمیوه گیری

ظرفیت دستگاه هم در انتخاب آن نقش مهمی دارد. اگر تعداد اعضای خانواده تان زیاد است یا دوست دارید همواره آبمیوه طبیعی در خانه داشته باشید، بهتر است از آبمیوه گیری هایی که ظرفیت بالاتری (مثلاً 5 لیتری) دارند، بهره ببرید. البته دستگاه بزرگتر جای بیشتری را هم در میان کابینت محدود آشپزخانه شما به خود اختصاص خواهد داد.

جنس بدنه دستگاه آبمیوه گیری

جنس بدنه دستگاه آبمیوه گیری اغلب یا پلاستیک محکم، یا استیل و یا تلفیق این دو است که جاهایی از استیل و جاهایی از پلاستیک استفاده شده است. اما مساله ای که وجود دارد این است که وزن دستگاه آبمیوه گیر استیل طبیعتاً از دستگاه پلاستیکی سنگین تر است و حمل آن نیز سخت تر خواهد بود، در حالی که استحکام و دوام هردو تقریباً به یک شکل است.

اندازه مصرف انرژی دستگاه آبمیوه گیری

به این نکته توجه داشته باشید که اگر اندازه مصرف انرژی دستگاه آبمیوه گیری شما بالا باشد، نه تنها مصرف برقتان بالاتر خواهد رفت، بلکه عمر دستگاه هم پایین خواهد آمد. پس بهتر است پیش از خرید به برچسب های مصرف انرژی که روی همه دستگاه آبمیوه گیری چسبانده می گردد، دقت کنید.

مخزن تفاله آبمیوه گیری

در هنگام خرید دستگاه آبمیوه گیری باید به این نکته هم توجه کنید که در بعضی برندها مخزن تفاله از دستگاه جداست و در بعضی دیگر مخزن تفاله درون دستگاه آبمیوه گیری واقع شده است. اگر مخزن تفاله درون دستگاه آبمیوه گیری باشد ناچارید بعد از اتمام کار، دستگاه آن را باز نموده و مخزن تفاله را خارج نموده و پاک کنید که این کار مطمئناً زمان بیشتری از وقتی که مخزن تفاله بیرون دستگاه باشد، از شما خواهد گرفت.

به جز موارد گفته شده، برند دستگاه و خوشنامی آن و بعلاوه گارانتی معتبر هم از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید آبمیوه گیری به آن توجه داشته باشید.

برای تماشا آگهی های دستگاه آبمیوه گیری در وبلاگ ماکارون کلیک کنید

مقایسه دستگاه آبمیوه گیر سانتریفیوژ و فشاری

زمانی که موارد بالا را لحاظ کردید، می رسیم به انتخاب از بین دو نوع دستگاه مرسوم بازار، یعنی آبمیوه گیر سانتریفیوژ و آبمیوه گیر فشاری (پرس) سرد.

  • دستگاه آبمیوه گیری سانتریفیوژ، قیمت کمتری از آبمیوه گیر فشار سرد دارد و با اینکه با سرعت بیشتری آبمیوه را فراوری می نماید و کار با آن آسان است؛ اما به علت اصطکاک حاصل از چرخش سریع، آبمیوه گرم شده و بعضی مواد مفید آن می سوزند و در ضمنً تفاله این آبمیوه گیرها هم هنوز مقداری آب دارد.
  • آبمیوه گیرهای سانتریفیوژ همان آبمیوه گیرهایی هستند که از قدیم تر بوده اند و سر و صدای زیادی هم فراوری می کردند.
  • در مقابل در دستگاه آبمیوه گیر فشار سرد، زمان بیشتری برای فراوری آبمیوه احتیاج است و دهانه آن ها هم اغلب کوچکتر است.

در مقاله های بعد درباره انواع مدل های آبمیوه گیری و برندهای معتبر آن در بازار ایران، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

***

آگهی های آبمیوه گیری را در وبلاگ ماکارون ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "هر آنچه در زمان خرید دستگاه آبمیوه گیری باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در زمان خرید دستگاه آبمیوه گیری باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید