همه تولیدکنندگان خودرو با لوگوهای جدیدشان
به گزارش وبلاگ ماکارون، این شرکت های خودروسازی در چند سال اخیر لوگوهای خود را طراحی مجدد نموده اند.
طراحی مجدد تاریخ راحت نیست. برای بسیاری از تولیدنمایندگان خودرو، لوگوهایشان نماد دهه ها ارث است. اما در چند سال اخیر شاهد طراحی مجدد لوگوهای معروف تعدادی از تولیدنمایندگان خودرو بوده ایم - بعضی بهتر شده اند، بعضی بدتر، اما بیشتر آنها بسیار ساده و حداقفهرست شده اند.
روند لبه های منحنی و تمام شده نقره ای به گذشته تعلق دارد. در این روزها، طراحان گرافیک لوگوها - حتی خارج از حوزه خودروسازی - را به تصاویر دوبعدی بی جان و بی روح تبدیل نموده اند. آغاز جریان طراحی مجدد برندها با مینی در سال 2015 بود، در حالی که برندهایی مانند آئودی، آستون مارتین و بی ام و در سال های پس از آن دنبال کردند.
با توجه به این موضوع، بیایید به تمام طراحی مجدد لوگوهای تولیدنمایندگان خودرویی که در چند سال اخیر رخ داده است نگاهی بیندازیم.
Aston Martin (2022)
آستون مارتین (2022)
بال های مشهور آستون مارتین از زمان ظهور آن در اوایل دهه 1930 تغییر چندانی ننموده است. اما در سال 2022، شرکت با کاهش تعداد خطوط و استفاده بیشتر از نوشته آستون مارتین، آیکون فرشتگانه خود را ساده تر کرد.
Audi (2022)
آئودی (2022)
آئودی با این ظاهر تازه خود از ریشه های خود دور نشده است. شرکت لوگوی حلقه های تعاملی مشهور خود را که در ابتدا در سال 1969 معرفی گردیده و در سال 2005 به طراحی نقره ای دستکاری شد، رها نموده و به سمت طرح دوبعدی تازه روز رفته است.
BMW (2021)
بی ام و (2021)
به معروفیت بی ام و باید اعتراف کرد که لوگوی حلقه دور بی ام و از زمان معرفی آن در سال 1917 تغییر چندانی ننموده است. اما ظاهر تازه این لوگو نیز از طرح عمومی این فهرست پیروی می نماید: سطحی کردن. لبه های منحنی نسخه بازطراحی شده از سال 1997 در طرح تازه کم تر و به سمت ظاهری ساده تر و با عناصر کمتر حرکت می نمایند. رنگ های آبی و سفید نیز به جای آن ها از طرح شفاف استفاده شده است.
Buick (2022)
بوییک (2022)
لوگوی تازه بوییک بدون شک یکی از کمترین لوگوهایی است که در این فهرست بهبودی نسبت به طرح قبلی داشته است (به جای فقط سطحی کردن). ظاهر تازه این لوگو از نمادهای سه تکه بافته شده دیگر خلاصه شده است و آن ها را از درون نشان مدور حذف نموده و آن ها را به صورت مرتب کنار هم قرار داده است.
Cadillac (2021)
کادیلاک (2021)
لوگوی سر شاخ کادیلاک برای طرح زیبا و سیاه و سفید خود از جزئیات قرمز، آبی و طلایی خود جدا شده است. شکل کلی تغییر ننموده است، اما مجدداً طراحان لوگو را برای ایجاد تأثیر 2D صاف نموده اند، به جای لبه های برجسته طرح قبلی.
FCA / Stellantis (2020)
اف سی آ / استلاکس (2020)
این نهایتاً یک طراحی مجدد ساده لوگو نیست بلکه یک تغییر کامل در برندینگ است. FCA و PSA اکنون استلاکس هستند - از سال 2020 به بعد. این ساختار شرکتی به همراه لوگوی تازه با نام تازه گروه قرار گرفته است.
Citroen (2016)
سیتروئن (2016)
سیتروئن لوگوی خود را ساده تر نموده و در عین حال بعضی از راهبردهای تاریخی را نیز بازیابی نموده است. پیکان های دوتایی به سمت بالا - که البته کمتر بریدگی شده اند - در داخل نشانی بیضوی قرار گرفته اند که به نشان سیتروئن اصلی از سال 1919 بازمی گردد.
General Motors (2021)
جنرال موتورز (2021)
GM در سال 2021 لوگوی خود را به روزرسانی کرد و لبه ها و حروف بلوکی را برای برندینگ ساده تر و مدرن تر حذف کرد. لبه های آبی روشن به تمثیل آسمان پاک در حالی که شرکت به سمت خودروهای الکتریکی پیش می رود و لوگوی تازه GM نشان اولین طراحی مجدد در 50 سال است.
Jaguar Land Rover / JLR (2023)
جگوار لند روور / JLR (2023)
برندهای جداگانه جگوار و لند روور (تا جایی که ما می دانیم) لوگوهای خود را تغییر نمی دهند، اما کل شرکت به یک نام و طراحی تازه منتقل می گردد. با تغییر نام به JLR، جگوار لند روور هویت خود را ساده تر نموده و لوگوی مخففی تمیز را معرفی نموده است تا این تغییر را نشان دهد.
Kia (2021)
کیا (2021)
کیا یکی از طراحی های مورد بحث بیشتر در این فهرست را داشت. شرکت هویت بیضوی سابق خود را رها نموده و با یک لوگوی تازه بسیار خوش تراشیده جایگزین شده است. اما عدم فاصله گذاری بین I و A در KIA هنوز هم بعضی از افراد در اینترنت را به سوال می اندازد که خودروی تازه KN چیست؟
Lancia (2022)
لانچیا (2022)
لانچیا، تولیدنماینده خودروی ایتالیایی که یک زمان با خودروهای رالی معروفی مانند دلتا اینتگراله و O37 شناخته می شد، در آستانه بازگشتی بزرگ قرار گرفته است. خودروی مفهومی تازه با لوگوی تازه لانچیا در اواخر سال گذشته معرفی گردید و دوران الکتریکی این برند را آغاز کرد.
Lotus (2019)
لوتوس (2019)
لوگوی به روز شده لوتوس نشان دهنده آغاز تازه برند است. اما ظاهر آن خیلی از تاریخ خودروساز فاصله نمی گیرد و همان کاری را انجام می دهد که بسیاری از برندهای دیگر انجام داده اند - لغو لبه های منحنی و ساده سازی طراحی قبلی با لبه های منحنی. بعلاوه نوشته لوتوس نیز برای ظاهری تمیزتر صاف شده است.
Mini (2015)
مینی (2015)
مینی یکی از اولین برندها بود که لبه های برجسته را حذف کرد و به طور کامل صاف شد. لوگوی بال مستقیم تاریخی آن لبه های نقره ای خود را از دست داده و به جای آن برای طراحی یکنواخت و ساده تر، از یک طرح دوگانه رنگ استفاده شده است، همچون بسیاری از نشانه های به روزشده در این فهرست.
Nissan (2021)
نیسان (2021)
لوگوی قبلی نیسان با لبه های منحنی سخت و پوشش نقره ای در دهه 90 گیر نموده بود. خوشبختانه، لوگوی تازه با یک طراحی ساده تر و یک ظاهری ساده تر، حتی لبه های تیز نشانه قبلی را برای یک طراحی ساده تر و باز شده ای تازه رها نموده است.
Peugeot (2021)
پژو (2021)
پژو به مقدار ای ساده سازی نکرد، بلکه کاملاً لوگوی شیر آرم پرآوازه خود را بازطراحی کرد. تمام بدن شیر رفته است و جای آن یک سپر تازه با عنوان پژو و یک سر شیری مهاجم (اما هنوز ساده) قرار گرفته است.
Porsche (2023)
پورشه (2023)
پورشه در بازطراحی خود به شعار اگر کار درست است، به آن دست نزنید رفتار کرد. لوگوی کلاسیک ویژه به جای مانده است، اما حالا دارای حروف اشتوتگارت برجسته تری در بالا، میله های عمودی تازهی شبکه عسلی مانند، و کمتر نقاشی به جامانده بر روی عناصر برنزی است.
Renault (2021)
رنو (2021)
رنو واقعاً ساده سازی را در بازطراحی لوگوی خود در سال 2021 رقم زد. نام رنو به طور کامل حذف شده است و لوگوی الماس نقره ای اکنون دو خط زاویه دار متقابل است که همان شکل را ایجاد می نمایند.
Volkswagen (2019)
فولکس واگن (2019)
لوگوی گرد فولکس واگن از اوایل دهه 1940 زیاد تغییر ننموده است. بنابراین در بازطراحی سال 2019، فولکس واگن ظاهر خود را با یک طراحی صاف تمیز کرد که هیچ منحنی ندارد. و برای اولین بار در تاریخ، حرف W به هیچ یک از لبه های خارجی متصل نیست.
Volvo (2021)
ولوو (2021)
ولوو به آرامی در سال 2021 لوگوی خود را به روز کرد و باز هم به طریقه ساده رفتار کرد. لوگو صافتر، تمیزتر و ساده تر از لوگوی نقره ای اواخر دهه 2000 است. شرکت حتی محو نماینده مستطیلی برای کلمه ولوو را برداشت کرد.
منبع: فوت و فن / motor1.com