وزیر کار: به علت عدم اطلاع به ایجاد یک میلیون شغل نقد وارد کردند

به گزارش وبلاگ ماکارون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور اطلاع داد و اضافه نمود: به کمک خداوند این وعده در سال اول فعالیت دولت محقق شده است.

وزیر کار: به علت عدم اطلاع به ایجاد یک میلیون شغل نقد وارد کردند

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی، امروز (13 بهمن) در حاشیه افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه، در جمع وبلاگ ماکارون با بیان اینکه اشتغال یکی از مهمترین اولویت ها و دغدغه های دولت سیزدهم است، گفت: به همین دلیل از همان روز های نخست فعالیت دولت، ایجاد اشتغال به عنوان یکی از اولویت ها و برنامه های مهم در دستور کار نهاده شد.

وی به وعده دولت سیزدهم مبنی ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: به کمک خداوند این وعده در سال اول فعالیت دولت محقق شد و بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

مرتضوی با اشاره به نقد بعضی افراد در این زمینه گفت: بعضی افراد در بعضی رسانه ها به علت عدم اطلاع کافی در این زمینه نقد هایی وارد نموده اند، درحالیکه این دستاورد بزرگ به شیوه های مختلف قابل راستی آزمایی است.

وزیر کار گفت: در وهله اول در ستاد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نیز ادارات کل این وزارت در سطح استان ها سامانه رصد فعال است که این سامانه نشان می دهد در هر منطقه و بخش و واحد و .. چه تعداد شغل ایجاد شده است.

مرتضوی گفت: این آمادگی را داریم که به وسیله این سامانه نشان دهیم که تعداد اشتغال ایجاد شده در هر بخش و هر شهرستان و هر واحد و. چقدر بوده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد: جدای از این مسئله، آمار اشتغال ایجاد شده به سه شیوه قابل راستی آزمایی است.

مرتضوی گفت: در شیوه اول می توان به شیوه تصادفی بصورت تلفنی، پیامکی و نظارت های میدانی راستی آزمایی کرد که اشتغال ایجاد شده صحت دارد یا خیر.

وی اضافه نمود: شیوه دوم گزارش های اخیر مرکز آمار ایران است که موید ایجاد یک میلیون شغل در کشور با احتساب مقدار بازنشستگی و ریزش نیرو های کار است.

مرتضوی اعلام کرد: شیوه سوم هم آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی است و مسئولان و اهالی رسانه در هر استان می توانند در محل بیمه تامین اجتماعی استان خود حاضر شده و آمار بیمه شدگان تازه را آنالیز نمایند و معدل این بیمه شدگان نشان می دهد که ما از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال هم عبور نموده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با برنامه ها و اقدامات تحولی که درسال آینده در دستور کار قرار گرفته است، ایجاد بیش از یک میلیون شغل هم هدفگذاری شده و امیدواریم این امر نیز محقق گردد.

مرتضوی در ادامه از بیکاری به عنوان یکی از معضلات اصلی استان کرمانشاه نام برد و اضافه نمود: به همین دلیل برنامه هایی با استاندار کرمانشاه در دستور کار داریم تا بتوانیم نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.

وی اضافه نمود: هدفگذاری اجرا شده در این زمینه این است که نرخ بیکاری استان را به میانه کشوری برسانیم.

منبع: فرارو

به "وزیر کار: به علت عدم اطلاع به ایجاد یک میلیون شغل نقد وارد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: به علت عدم اطلاع به ایجاد یک میلیون شغل نقد وارد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید