چگونه مشکل تاخیر زیرنویس در VLC Media Player را حل کنیم؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، یکی از برنامه های بسیار کاربردی برای گوش دادن به موزیک و یا تماشای فیلم های مختلف VLC Media Player است که بیشتر افراد نیز آن را می شناسند. بعضی از افراد ترجیح می دهند که فیلم های خارجی را به جای دوبله فارسی، با زیرنویس فارسی مشاهده نمایند که خوشبختانه مشاهده فیلم با زیرنویس فارسی نیز در VLC Media Player امکان پذیر است. با این وجود مشکل از جایی آغاز می گردد که زیرنویس از دیالوگ های فیلم جلوتر و یا حتی عقب تر باشد. تاخیر زیرنویس در VLC یکی از مواردی است که به راحتی می توانیم آن را با طی کردن چند مرحله ساده درست کنیم. حال قبل از هر چیزی اگر در پی خرید یک لپ تاپ نو با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا هستید، دکمه زیر مختص شماست.

چگونه مشکل تاخیر زیرنویس در VLC Media Player را حل کنیم؟

نحوه تنظیم زمان زیرنویس در VLC Media Player

احتمالا برای شما هم این ویژگی از VLC Media Player جالب باشد که تنها با استفاده از دکمه های روی کیبورد در کامپیوترها بتوانید سرعت زیرنویس را کاهش و یا افزایش دهید. این روش یکی از ساده ترین موارد برای همگام سازی فیلم با زیرنویس است. پس در ادامه نحوه کاهش و یا افزایش سرعت زیرنویس را در کامپیوترها و گوشی های موبایل آنالیز می کنیم.

1) همگام سازی سرعت زیرنویس در کامپیوترها (ویندوز و مک)

همان طور که متوجه شده اید، شما برای افزایش و یا کاهش سرعت زیرنویس فیلم ها در VLC Media Player باید به سراغ کیبورد رایانه خود بروید. به همین دلیل فقط دو دکمه از کیبورد برای شما کاربردی خواهد بود. فشار دادن دکمه H سرعت زیرنویس را 50 میلی ثانیه کاهش می دهد. بعلاوه شما می توانید برای افزایش سرعت زیرنویس به سراغ دکمه G بروید تا سرعت زیرنویس را 50 میلی ثانیه افزایش دهید.

2) همگام سازی سرعت زیرنویس در گوشی های موبایل (اندروید و iOS)

افزایش و یا کاهش سرعت زیرنویس در گوشی های موبایل به سادگی کامپیوترها نیست و شما نمی توانید فقط با استفاده از کیبورد گوشی موبایل خود این کار را انجام دهید. پس باید به سراغ طی کردن چندین مرحله بروید که انجام این کار اصلا سخت نیست. مراحل همگام سازی سرعت زیرنویس در گوشی های موبایل عبارتند از:

مرحله اول: در ابتدا اپلیکیشن VLC را باز کنید. شما بعلاوه می توانید از گزینه های زیر برای دانلود و یا به روزرسانی این اپلیکیشن در گوشی موبایل خود بهره ببرید.

مرحله دوم: حالا همانند تصویر پایین روی علامت زیرنویس ضربه بزنید.

مرحله سوم: روی فلش کناری کلمه Subtitle ضربه بزنید تا موارد مرتبط با آن را مشاهده کنید.

مرحله چهارم: اکنون Subtitle Delay را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم: در این مرحله شما باید سرعت زیرنویس را مطابق با احتیاج خود تنظیم کنید.

مرحله ششم: حال باید دوباره آنالیز کنید که آیا فیلم با زیرنویس هماهنگ شده یا نه. در صورتی که هنوز هم سرعت زیرنویس با فیلم شما هماهنگ نیست، فرآیند بالا را دوباره تکرار کنید.

در عین حال اگر مشکل شما به صورت کلی حل نشده، می توانید از مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم نیز یاری بگیرید.

بهترین روش ها برای حل مشکل تاخیر زیرنویس در VLC

در موارد قبلی کوشش کردیم تا نحوه افزایش و یا کاهش سرعت زیرنویس ها را به شما آموزش دهیم ولی از آن جایی که در بعضی موارد افراد با وجود موارد بالا باز هم مسائلی با تاخیر زیرنویس در VLC دارند، در این مرحله به سراغ آنالیز 4 روش اصلی و کاربردی برای حل دائمی این مشکل می رویم که این روش ها عبارتند از:

1) از یک فایل زیرنویس دیگر (متفاوت) بهره ببرید

در بعضی موارد مشکل از فیلم و یا اپلیکیشن VLC Media Player نیست و مشکل فقط از زیرنویسی است که شما از آن استفاده می کنید. ممکن است فایل زیرنویس شما خراب باشد و یا این که شما فرمت نادرستی از آن را دانلود نموده باشید. پس به سراغ دانلود کردن یک زیرنویس تازه بروید و سپس مراحل زیر را وابسته به دستگاه خود (موبایل و یا کامپیوتر) دنبال کنید.

الف) استفاده از زیرنویس تازه در گوشی موبایل

مرحله اول: اپلیکشن VLC را روی گوشی موبایل خود باز کنید.

مرحله دوم: روی نماد زیرنویس در پایین صفحه سمت چپ ضربه بزنید.

مرحله سوم: روی فلش کناری کلمه Subtitle ضربه بزنید تا موارد مرتبط با آن را مشاهده کنید.

مرحله چهارم: حالا اگر فایل زیرنویس مورد نظر خود را دانلود نموده اید و فایل آن آماده است، روی Select subtitle file ضربه بزنید. بعلاوه اگر می خواهید به وسیله این اپلیکیشن فایل زیرنویس را دانلود کنید، از دکمه Download subtitle یاری بگیرید. به همین سادگی!

ب) استفاده از زیرنویس تازه در کامپیوتر

مرحله اول: اپلیکشن VLC را روی رایانه خود باز کنید.

مرحله دوم: روی عبارت Subtitle در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

مرحله سوم: حالا روی Add Subtitle File ضربه بزنید و سپس فایل زیرنویس مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کنید.

2) به سراغ فرمت و یا کیفیت ویدیویی متفاوت بروید

اگر مشکل شما هنوز حل نشده بهتر است که علاوه بر تغییر فایل زیرنویس، از فرمت یا وضوح دیگری از همان ویدیو نیز بهره ببرید. چرا که در بعضی از موارد فرمت فیلم شما مشکل دارد و همین موضوع باعث می گردد که زیرنویس به خوبی روی آن اجرا نگردد. با این حال احتمال وجود این مشکل نسبت به باقی موارد بسیار پایین تر است.

3) از Track Synchronization بهره ببرید

برنامه VLC Media Player یک ویژگی خاص مختص به کامپیوتر ها دارد که نام آن را Track Synchronization قرار داده است. این ویژگی به شما در همگام سازی زیرنویس با فیلم یاری زیادی خواهد نمود. پس همین حالا مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی و به صورت رایگان از این ویژگی بهره ببرید.

مرحله اول: برنامه VLC را در رایانه خود باز کنید.

مرحله دوم: روی گزینه Tools در بالای صفحه کلیک کنید.

مرحله سوم: روی Track Synchronization ضربه بزنید.

مرحله چهارم: اکنون همانند تصویر پایین شما می توانید اندازه سرعت زیرنویس و هر چیزی که احتیاج دارید را به راحتی تنظیم و شخصی سازی کنید.

4) VLC Media Player را آپدیت کنید

گاهی اوقات نسخه ی قدیمی VLC نیز می تواند مقصر اصلی تاخیر زیرنویس فیلم ها باشد. چرا که ممکن است نسخه قدیمی تر قادر نباشد تا آخرین فرمت های ویدیویی را به خوبی مدیریت کند و در نتیجه زیرنویس ویدیو با تاخیر اجرا گردد. شما با استفاده از گزینه های زیر به راحتی می توانید آخرین نسخه از برنامه VLC Media Player را برای گوشی موبایل خود دانلود کنید.

بعلاوه اگر شما به VLC Media Player روی کامپیوتر خود احتیاج دارید، روی اینجا کلیک کنید.

جمع بندی

در این که برنامه VLC یکی از بهترین گزینه ها برای مشاهده فیلم با زیرنویس است، هیچ شکی نیست. با این وجود در بعضی موارد اشکالاتی همانند تاخیر زیرنویس در VLC کاربران را آزار می دهد که در این مطلب به سراغ معرفی چهار روش کاربردی برای حل این مشکل رفتیم. تجربه نشان داده که بیشتر مسائل در این زمینه با استفاده از روش های بالا حل می شوند و افراد احتیاج به انجام هیچ کار دیگری نخواهند داشت. با این حال آیا شما روش دیگری را برای حل مشکل تاخیر زیرنویس فیلم ها در VLC می شناسید؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ ماکارون مگ در میان بگذارید.

منبع: GuidingTech

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه مشکل تاخیر زیرنویس در VLC Media Player را حل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مشکل تاخیر زیرنویس در VLC Media Player را حل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید