کجای تهران بالن سواری کنیم؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، بیشتر ما بالن را در فیلم ها دیده ایم یا در عکس ها؛ سبدی که سوار آن شدن و با آن در آسمان ها بالا رفتن، هنوز برای خیلی ها یک رویاست. قبلا اگر خیلی علاقه مند بودیم که سوار بالن شویم می توانستیم به جایی مثل کاپادوکیه در کشور دوست و همسایه، ترکیه برویم. جایی که آسمانش پوشیده از بالن های رنگارنگ است و همین گردشگر ها را به سمت خود می کشاند. ولی این روزها چرا راه دور برویم؟ وقتی امکان بالن سواری در تهران هم وجود دارد.

کجای تهران بالن سواری کنیم؟

اولین بالن کی به هوا رفت؟

اولین بالن را فرانسوی ها اختراع کردند؛ در قرن هفدهم. حدود 100 سال بعد از آن و در سال 1270، اولین بالن در میدان مشق تهران بالا رفت و هنوز چند دقیقه نشده ترکید و به زمین نشست. و صدها نفر از مردمی که آرزوی تماشا بالن را در آسمان داشتند و از ذوقش در میدان مشق تهران جمع شده بودند، پراکنده شدند.

ولی این تنها کوشش اروپاییان برای هوا کردن بالن در تهران نبود. بیست و چهار سال بعد و در سال 1294، دو بالن دیگر بالا رفت. مرد و زن در پشت بام ها جمع شده بودند و منتظر به هوا رفتن بالن ها بودند. اولی همان اول پاره شد و دومی نیم ساعت در هوا بود تا اینکه سقوط کرد.

روی این پل حتما راه بروید

کجای تهران بالن سواری کنیم؟

حالا بیش از صدسال از آن موقع می گذرد و اگر دلمان بخواهد بالن سواری کنیم می توانیم یک ساعت و نیم از تهران دور شویم و به آبسرد دماوند برویم. این منطقه در فاصله 65 کیلومتری تهران و 5 کیلومتری جنوب جاده هراز و میان دو شهر دماوند و فیروزکوه قرار گرفته است. در مجموعه ای به نام آبا.

قبل از اینکه بخواهیم سوار بالن شویم بهمان آموزش می دهند و بعد می توانیم سوار بالن شویم و در آسمان بالا برویم؛ از دشت ها بگذریم و در فاصله نزدیکی از ابرها باشیم. و از اینکه همه چیز مقدار یک قوطی کبریت است و ما مثل پرنده ای برفرازش هستیم، هیجان زده شویم. آنهایی که تجربه بالن سواری دارند می گویند که برترین زمان بالن سواری آن وقتی ست که هنوز سپیده دم سر نزده و وقتی بالا برویم می توانیم مهمان طلوع باشیم.

بام لند، قطب گردشگری مرکز کجاست؟ بخوانید.

هزینه بالن سواری در تهران چقدر است؟

همانطور که حدس می زدیم بالن سواری در تهران اصلا سرگرمی ارزانی نیست. برای 30 دقیقه تا 1 ساعت در آسمان بودن باید 750 هزار تومان پرداخت کرد. و اگر بخواهیم تولد عزیزی را در آن بالا بگیریم یا حتی جشن عروسی باید سراغ امکانات VIP برویم که تا 2 میلیون تومان هم برایمان آب می خورد. اگرچه وی آی پی، شامل صبحانه هم هست. و چه مسافر عادی بالن باشیم و چه مسافر وی آی پی، در طول سفر بیمه می شویم.

ظرفیت هر بالن 5 نفر است. 4 نفر بزرگسال به اضافه 1 کودک و مقصد جایی ست نامعلوم. هرچند دوباره با ماشین به همان جایی که سوار شدیم برمی گردیم و ما می مانیم و خاطره خوب پرواز در آسمان.

راهنمای سفر به تهران و تهران گردی؛ چند قدم در خیابان های مرکز!

منبع: اسنپ تریپ

به "کجای تهران بالن سواری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجای تهران بالن سواری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید