گالری با نقاشی های 15 هزار ساله

به گزارش وبلاگ ماکارون، دانشمندان دریافتند سنگ نگاره های متعلق به دوران پارینه سنگی که در غارهایی واقع در سیبری و مغولستان کشف شده اند حدود 7 هزار سال قدیمی تر از آنچه که پیش تر ارزیابی می شدند، هستند.

گالری با نقاشی های 15 هزار ساله

به نقل از انشنت اوریجینز، دانشمندان سنگ نگاره های غارهای Ukok واقع در روسیه و Tsagaan-Salaa واقع در مغولستان که فقط 20 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

این سنگ نگاره در فاصله بین دهه 90 میلادی تا دهه اول هزاره سوم میلادی کشف شدند، اما از همان ابتدا سوالات بسکمک بی پاسخ باقی ماند.

یکی از سوالات جنجالی بحث برانگیز بین کارشناسان این بود که نقاشی هایی که بر روی دیواره این غارها نقش بسته اند ماموت های پشمالویی که زمانی در این منطقه زندگی می کردند را به تصویر کشیده اند یا اینکه تصویری از موجودات افسانه ای هستند؟

حالا دانشمندان روسیه ای و فرانسوی به کمک یک تحقیق جدید، سنگ نگاره های جدیدی کشف کرده اند که راه را برای رسیدن به برخی از این پرسش ها هموار کرده است.

برای مثال، بر روی دیواره های غار واقع در مغولستان تصویری از کرگدن پشمالو که سال ها پیش منقرض شده است، کشف شد. با این که بخش اعظمی از این تصویر با گذشت رمان از بین رفته است اما با دقت کردن به خصوصیات شاخص این حیوان همچون پاهایی کوتاه قدرتمندی که به تصویر کشیده شده است می توان آن را تشخیص داد.

این اکتشاف از این جهت اهمیت دارد که حیواناتی همچون ماموت حدود 15 هزار سال پیش در این منطقه منقرض شده اند، به این ترتیب می توان نتیجه گرفت این نقاشی ها به دست هنرمندان دوران پارینه سنگی خلق شده اند.

دانشمندان همچنین دریافتند این هنرمندان برای خلق این تصاویر از ابزار سنگی استفاده کرده اند. شباهت بین سبک سنگ نگاره های غارهای سیبری و مغولستان ثابت کرد که سنگ نگاره های واقع در غار Ukok همان ماموت های پشمالو هستند.

منبع: دنیای سفر

به "گالری با نقاشی های 15 هزار ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری با نقاشی های 15 هزار ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید