ادبیات

شعر عصر ما اسطوره محور و آلترناتیو نیست

سرویس ادبیات خبرنگاران؛ شعر در ایران، ریشه هایی به عمق تاریخ دارد و فراز و نشیب های متعددی را به خود دیده است، اما در عصر حاضر تحولات شعر و پذیرفتن مؤلفه های مدرن، دنیا شعر فارسی را با دگرگونی های ظاهری و باطنی کم سابقه ای روبه رو کرد.

26 شهریور 1402

10 انیمه سریالی تماشایی برای طرفداران آثار میازاکی

ساخته های هایائو میازاکی در طول سال های اخیر تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته است. فیلم هایی مانند سرویس تحویل کی کی (Kikis Delivery Service)، شهر اشباح (Spirited Away)، قلعه متحرک هاول (Howls Moving Castle)، پرنسس مونونوکه (Princess Mononoke)، نائوشکا از دره باد (Nausicaä of the Valley of the Wind)، و همسایه...

19 شهریور 1402

سرزمین نفرین شده طلسمت می نماید!

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، سبک جدیدی از رونمایی کتاب در آئین پرده برداری از اثر داستانی سرزمین نفرین شده در بندرعباس نیز اجرا شد.

2 شهریور 1402

احمدرضا احمدی مرگ خود را روایت نموده بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، امروز با شنیدن خبر درگذشت احمدرضا احمدی در کتابخانه کوچکم در پی کتابی از او گشتم؛ ناخودآگاه چشمم به کتابی افتاد که احمدی سال پیش نگارش نموده بود. این کتاب درباره نبودش در بین ما بود.

21 تیر 1402

مجموعه شعر سپید هدان منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ایلام، انتشارات زانا مجموعه شعر سپید هدان سروده زینب کارگر را در 120 صفحه چاپ و منتشر کرد.

12 تیر 1402

آشنایی با اثرات و مراحل انفجار سلاح های هسته ای

در سلاح های هسته ای شکافت هسته ای، یا گداخت هسته ای برای تخریب استفاده می شود. بمب های اتمی که برمبنای گداخت کار می کنند نسل نوین بمب اتمی هستند و قدرتی بسیار بیشتر از بمب های شکافتی دارند.

5 تیر 1402

پشت پرده حضور نابازیگرانی که با رابطه وارد می شوند ، چرا سریال های امروز خیابان خلوت کن نیستند؟

صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از ناراحتی ها و گلایه هایش می گوید که نابازیگرها را بیشتر به کار گرفتند و آنها آمدند و کاراکترها را نابود کردند.

30 خرداد 1402

نگاهی به یکاترینا یکی از سکانداران شوروی در عصر استالین

به گزارش خبرنگاران، نشر فرهنگ معاصر کتاب یکاترینا به قلم ناتالیا کارنیوا، نویسنده و پژوهشگر اهل روسیه با برگردان فارسی فرزانه شفیعی را به چاپ رساند.

19 خرداد 1402

کار عجیب تلویزیون پس از قهرمانی ناهید کیانی

پس از قهرمانی تاریخی بانوی ایرانی در مسابقات جهانی تکواندو، اتفاقی در پخش تلویزیونی رخ داد که به نظر می رسد ضرورت فراوری اثر موسیقایی تازه را به رخ کشید.

19 خرداد 1402

بدل های زنده و همزاد های این افراد مشهور را بشناسید

از فرش قرمز گرفته تا شبکه های اجتماعی، ما مدام در محاصره تصاویر ستاره های محبوبمان هستیم. با این حال، گاهی اوقات، چهره ای آشنا توجه ما را به خود جلب می کند، نه به این دلیل که خودش آشناست، بلکه به این دلیل که شباهت عجیبی به یک سلبریتی محبوب دارد.

9 خرداد 1402

عطار شاعر جامع الاطرافی است، اوج خلاقیت و تفکر نمادین عطار در منطق الطیر مشاهده می گردد

به گزارش خبرنگاران در بوشهر، 25 فروردین به نام عطار نیشابوری نام گذاری شده است تا ضمن بزرگداشت جایگاه ادبی این شاعر در این مناسبت خاص، اندیشه و آثار او به شکل ویژه تری برای نسل امروز بازنمایی گردد. بدیهی است عطار یکی از شاعران تاثیرگذار و صاحب سبک در ادبیات...

25 فروردین 1402

لجبازی با لجبازی بچه ها ممنوع!

تصوری که در برخی موارد، ازجمله میان والدین و کودک، می تواند نتیجه عکس داشته باشد و لزوما پدر و مادری که قدرت و زور بیشتری دارند، در برابر فرزندشان، برنده نخواهند شد! البته مهم است در میدانی که یک طرف کودک احتمالا لجبازی ایستاده و طرف دیگر پدر و مادری مستاصل،...

21 فروردین 1402

فال حافظ امروز چهارشنبه 9 فروردین 1402؛ شانس یک بار در خانه ات را می زند!

در گذر زمان تفال به حافظ به عنوان میراث در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 9 فروردین از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 9 فروردین ماه را بخوانید.

9 فروردین 1402

چهره باورنکردنی بازیگر آن شرلی، بعد از 36 سال

آن شرلی با مو های قرمز با نام اصلی آنه در گرین گیبلز یک مجموعه تلویزیونی انیمه 50 قسمتی بر پایه رمان آن در گرین گیبلز به قلم لوسی ماد مونتگومری است که یکی از سریال های نوستالژیک برای ایرانیان است.

23 اسفند 1401

با کتاب های موردعلاقه برترین نویسندگان دنیا آشنا شوید

نویسندگی کاری تمام وقت است. یکی از نکات مهم برای نویسنده خوب شدن علاوه بر نوشتن هر روزه، خواندن رمان، نمایشنامه، جستار و مقاله است. در این مطلب با کتاب های محبوب برترین نویسندگان دنیا آشنا می شویم که خواندن شان برای اهل کتاب و علاقه مندان داستان نویسی...

13 بهمن 1401

قصه گویان دنیا در یزد جمع می شوند

بیست وچهارمین دوره از جشنواره بین المللی قصّه گویی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، از 25 تا 29 دی ماه 1401 در شهر یزد برگزار می گردد.

28 دی 1401

در فیلم بعدی کارگردان فیلم فراماشین، ناتالی پورتمن بازی می نماید. فیلمی به نام نابودی

الکس گارلند تا حالا نویسنده فیلم های خوبی مانند 28 روز بعد، سان شاین، هرگز رهایم مکن و درد Dredd بوده، منها فیلم اکس مشینا یا فراماشین او بود که ما را مجذوب ساخت.

19 آذر 1401

مجموعه اسناد خاندانی متعلق به دوره ناصری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد

ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، مجموعه اسناد خاندانی متعلق به دوره ناصری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

16 آذر 1401

لغت نامه جام جهانی قطر منتشر شد

مجمع نویسندگان قطر، همزمان با برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال 2022 در این کشور از لغت نامه ویژه این رویداد رونمایی کرد.

15 آذر 1401

ماجراهای شنیدنی عباس را دنبال کنید

کتابخانه فرهنگسرای فردوس در برنامه مجازی کتابلت داستان نیمکت از مجموعه کتاب ماجراهای عباس را از طریق نویسنده کتاب برای بچه ها بازگو می کند.

28 مهر 1401
تعداد: (49)