167 میلیون قطعه بچه میگو در چابهار فراوری شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 167 میلیون قطعه بچه میگو از تعداد 2 مرکز تکثیر میگوی آماده بکار در چابهار سال جاری فراوری شده است.

167 میلیون قطعه بچه میگو در چابهار فراوری شد

محمد شهلی بر گفت: با هدف توسعه آبزی پروری و با اقدامات اجرا شده سال جاری شاهد افزایش بیش از 2 برابری فراوری بچه میگو در سواحل مکران محدوده جنوب سیستان و بلوچستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری از تعداد چهار مرکز تکثیر میگوی آماده بکار در استان 2 مرکز تکثیر فعال شده، اضافه نمود: هم اینک شاهد افزایش بیش از 2 برابری فراوری بچه میگو نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: این امر سبب امید و انگیزه برای مدیران مراکز تکثیر و همین طور پرورش دهندگان استان در تامین بچه میگوی مورد احتیاج برای ذخیره سازی (پست لارو) در مزارع پرورش میگو شده است.

وی اضافه نمود: در سالجاری علاوه بر تامین احتیاج داخلی، ارسال بچه میگو به مراکز تکثیر سایر استان ها نظیر گلستان و هرمزگان نیز اجرا شده است.

شهلی بر ادامه داد: این اقدامات مثبت علاوه بر مدیریت مناسب مدیران مراکز تکثیر استان، به وسیله فراهم سازی بستر مناسب برای فعالیت، اجرای برنامه های آموزشی- ترویجی، برنامه ریزی های فنی و پیگیری های معاونت آبزی پروری شیلات استان در برگزاری مستمر جلسات کارگروه فنی میگو متشکل از اداره کل شیلات استان، مرکز تحقیقات شیلاتی آب های دور چابهار، ادارات دامپزشکی استان و شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری، حاصل شده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از رشد 35 درصدی سطح زیر کشت میگو در مجتمع های پرورش میگوی جنوب استان اطلاع داد و اضافه نمود: به منظور توسعه آبزی پروری و با توجه به ظرفیت های شیلاتی چابهار، در سال زراعی جاری تعداد 58 مزرعه فعال در مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر با مساحت مفید 871 هکتار اقدام به ذخیره سازی پست لارو میگو شده است.

وی توضیح داد: اندازه سطح زیرکشت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از 35 درصد رشد داشته که این امر نشان دهنده بهبود کمیت و کیفیت فراوری در مزارع و مراکز تکثیر استان بوده و پیش بینی می گردد با این سطح زیرکشت، رشد 70 درصدی در برداشت میگو نسبت به سال گذشته را نیز پیش رو داشته باشیم.

شهلی بر اعلام کرد: در راستای توسعه آبزی پروری، سال جاری در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران واقع در منطقه گوردیم کنارک، در بخشی از ظرفیت آماده شده طی 2 مرحله ذخیره سازی پست لارو میگو انجام شد که در مرحله اول با ذخیره سازی بیش از 2 میلیون قطعه، حدود 25 تن میگو برداشت شد و در نیمه دوم تیرماه سالجاری نیز با بیش از هفت میلیون قطعه پست لارو میگو در این مزارع ذخیره سازی شد که در مهرماه برداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: میگوی استحصالی در مزارع پرورشی استان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتا به کشور های همسایه روسیه، کشور های حوزه خلیج فارس و چین نیز صادر می گردد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اضافه نمود: فصل برداشت میگوی پرورشی در سطح استان از اوایل تیرماه آغاز و تا انتها مهر ماه ادامه دارد.

وبلاگ ماکارون سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "167 میلیون قطعه بچه میگو در چابهار فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "167 میلیون قطعه بچه میگو در چابهار فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید