6 اپلیکیشن اندرویدی برتر که کمک می کنند بهتر بخوابید

به گزارش وبلاگ ماکارون، یکی از راه های بهبود کیفیت خواب، قطع کردن صداهای بلند اطراف و جایگزینی آن ها با صداهای آرامش بخش است. برنامه هایی برای کمک به خواب بهتر ما وجود دارند که به صورت دیجیتالی و هماهنگ، صداهایی با فرکانس پایین، میانه و بالا را تولید می کنند که به طور همزمان و با شدت یکسان پخش می شوند. هدف آن ها این است که تمام صداهای ناخواسته ای را که می توانند کیفیت خواب شما را کاهش دهند، حذف کنند.

6 اپلیکیشن اندرویدی برتر که کمک می کنند بهتر بخوابید

این برنامه های اندروید، صداهای مختلفی دارند که به شما کمک می کنند تا سریع تر بخوابید. بسکمک از آن ها همچنین اثر مدیتیشن برای آرام کردن استرس و اضطراب برای کمک به خواب سالم شما دارند. پس ما در این مقاله از وبلاگ ماکارون مگ، برنامه هایی برای کمک به خواب بهتر افراد را معرفی و بررسی می کنیم. پس اگر شما هم برای خواب و سلامتی خود ارزش قائل هستید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

1) Headspace

Headspace یک برنامه مدیتیشن محبوب برای اندروید است. این اپ دارای صدا هایی است که می تواند به شما کمک کند تا آرام بخوابید. این برنامه می تواند به عنوان بخشی از مراسم خواب شما استفاده شود تا فکر شما را از هر گونه استرس و اضطراب آرام کند. دسته صوتی Headspaces Soundscapes دارای بیش از 40 آهنگ است که در شش دسته تقسیم می شوند: آبشار، بیشه، جنگل، کنار آتش، بارش برف و صداهای در حال حرکت.

موسیقی متن در محیط سه بعدی پخش می شود که به فرکانس صدا اجازه می دهد یکپارچه جریان یابد. صداها با راهنمای تجسم ضبط شده اند که می تواند به کاربران کمک کند تا در هنگام مدیتیشن راحت بخوابند. همچنین اپلیکیشن یک داشبورد دارد که می توانید پیشرفت روزانه خود را در مقابله با استرس و بی خوابی در آن وارد کنید. Headspace با تمام دستگا ه های اندرویدی سازگار است. با این حال، استفاده از بسکمک از آهنگ ها در Soundscapes نیاز به خرید اشتراک پولی دارد. شما می توانید با استفاده از لینک زیر این اپلیکیشن را دانلود نمایید.

2) White Noise Baby

خواباندن کودک و اطمینان از این که او در طول شب با آرامش می خوابد، برای بسکمک از والدین یک وظیفه و دغدغه مهم است. در همین مرحله است که اپلیکیشن White Noise Baby می تواند به شما کمک کند. یک برنامه با نصب آسان، می تواند با الکسا یا مانیتور کودک شما، برای پخش لالایی ها ادغام شود تا کودک شما به خوبی به خواب برود. همچنین استفاده از این برنامه در هنگام آرام کردن نوزاد هنگام گریه هم مفید است.

این اپلیکیشن بیش از 10 موسیقی متن دارد که به محض اینکه کودک شما بخوابد، به طور اتوماتیک وارد حالت سکوت می شود. White Noise Baby دارای ویژگی تشخیص صدا هم هست، که اگر کودک نیمه شب با گریه از خواب بیدار شود به طور اتوماتیک صداها را پخش می کند. با استفاده از این برنامه، والدین هم می توانند راحت تر بخوابند و کمتر در طول شب نگران فرزند کوچک خود باشند.

3) Sleepa

Sleepa برنامه ای است که به مبارزه با بی خوابی کمک می کند و طیف گسترده ای از موسیقی متن های آرامش بخش با کیفیت بالا دارد. ویژگی زنگ هشدار این اپلیکیشن، به شما امکان می دهد تا تایمر خود را تنظیم کنید و همچنین به طور اتوماتیک برنامه را خاموش کنید. برای کاهش بی خوابی، می توانید حداکثر 32 موسیقی متن را انتخاب کنید. استفاده از نسخه پایه این اپلیکیشن رایگان است، اما برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته آن به خرید اشتراک نیاز دارید.

4) Sleep Sounds

همان طور که از نام برنامه هم پیداست، Sleep Sounds یک برنامه اندرویدی سودمند برای اطمینان از خواب سالم افراد است. این اپلیکیشن هم جزء برنامه هایی برای کمک به خواب بهتر افراد است که بسیار معروف است.

برنامه Sleep Sounds آهنگ هایی برای مقابله با استرس و بی خوابی هم دارد. همچنین موسیقی کلاسیک و لالایی دارد تا کودک شما را آرام بخواباند. Sleep Sounds همچنین به شما این امکان را می دهد که تم های صوتی را با هم ترکیب و مطابقت دهید تا صدای دلخواه خود را دریافت کنید.

5) myNoise

برخلاف برنامه های معمولی در گوشی های هوشمند، myNoise طیف وسیع تری از موسیقی های متن، به غیر از موضوعات طبیعت دارد. myNoise یک کتابخانه صوتی از زنگ های معبد و سرودهای بودایی ارائه می دهد، تا به شما کمک کند که آرام بخوابید.

پس از نصب این برنامه، می توانید تم ها و ریتم های مختلف را با حجم و فرکانس سفارشی ترکیب کنید تا فکر خود را آرام کنید. سازنده تصویر همچنین یک روایت سمعی و بصری را به شما ارائه می دهد که با ریتم ها مطابقت دارد. تکنیک تجسم، فکر را آرام می کند و خواب را برای شما راحت تر می کند.

6) White Noise Lite

در مقاله برنامه هایی برای کمک به خواب بهتر، به عنوان آخرین اپلیکیشن، در مورد White Noise Lite صحبت می کنیم. White Noise Lite یکی از محبوب ترین برنامه ها در کلاس خود است. این اپلیکیشن با ایجاد موسیقی متن خود از کتابخانه صدا، سرعت گوشی هوشمند شما را کاهش نمی دهد. شما همچنین می توانید صداهای ضبط شده خارجی را هم آپلود کرده و آن ها را در یک حلقه پیوسته پخش کنید و لذت ببرید.

افرادی که به دلیل تلاطم شدید در هواپیما مشکل خواب دارند، می توانند از این برنامه برای خوابیدن در سفر استفاده کنند. همچنین این اپلیکیشن، ادعا می کند که برای کاهش بروز میگرن و سردرد مفید است و مانع حواس پرتی قبل از رفتن به رختخواب می شود! ما دو نسخه مختلف از این برنامه را که در گوگل پلی برای دانلود وجود داشت، در ادامه برای شما آورده ایم.

مزایای استفاده از این برنامه ها

طبق گزارش CDC، نزدیک به یک سوم جمعیت آمریکا حداقل هفت ساعت خواب مفید را ندارند. علاوه بر این، نزدیک به 50 تا 70 میلیون آمریکایی از اختلالات خواب مزمن رنج می برند. به همین دلیل بود که تیم ما تصمیم گرفت که شش اپلیکیشن بالا را به شما معرفی کند. حال در کنار تمام چیزهایی که شما هم متوجه آن ها شده اید، چند نمونه از مزایای استفاده از این اپلیکیشن ها را هم در ادامه بررسی می کنیم.

1) کاهش استرس و اضطراب

این برنامه ها، می توانند به فکر شما کمک کنند تا روی صداهای آرامش بخش تمرکز کند و مراقبه را آغاز کند. استرس و اضطراب، صداهای درونی تولید شده در فکر ما هستند که کیفیت خواب ما را تحت تأثیر قرار می دهند. حالت مراقبه (آرامش) تولید شده از طریق صداها، به آرام کردن فکر شما کمک می کند.

2) حذف صدای ناخواسته

تم های صوتی آرامش بخش ایجاد شده در یک فرکانس مشترک، می تواند صداهای خارجی را که خواب شما را مختل می کند، از بین ببرد. این صداها می توانند شامل کوبیدن درها، صدای ترافیک، سر و صدای آپارتمان همسایه ها، خروپف و… باشند. شاید جالب باشد بدانید که بسکمک از مردم هم خوابیدن در سکوت را سخت می دانند، زیرا می تواند ناراحت کننده باشد. یک برنامه خوب، برای کمک به خواب بهتر شما، صدای یکنواخت سکوت را حذف می کند، تا بتوانید خواب راحتی داشته باشید.

3) مفید برای تمام گروه های سنی

از بچه ها تا بزرگسالان، این اپلیکیشن ها برای گروه های سنی مختلف قابل استفاده هستند و مزایای زیادی هم دارند. به عنوان مثال، اگر نوزادان شما شب ها بدون بیدار شدن با آرامش می خوابند، شما هم در شب به خوبی استراحت می کنید. همچنین می توانید برنامه را نصب کنید و آن را به مانیتور هوشمند کودک خود متصل کنید، تا لالایی ها و صداهای آرامش بخش را تولید کند و کودک شما را راحت بخواباند.

4) حمل آسان

دستگاه های پخش صدای آرامش بخش، همیشه قابل حمل نیستند. آن ها با باتری عرضه می شوند و همچنین نمی توانند با دستگاه های هوشمند یکپارچه شوند. از طرف دیگر، برنامه هایی که ما به شما معرفی کردیم، به سادگی باید روی گوشی شما نصب شود. این برنامه ها هنگام خوابیدن در محیطی ناآشنا، مانند سفرهای کمپینگ، هتل ها یا در پروازهای طولانی بسیار مفید هستند.

جمع بندی

کیفیت خواب افراد یکی از مهم ترین چیزهایی است که ما از آن غافل شده ایم. بسکمک از این برنامه ها، برای ایجاد یک روال خواب منظم ارائه می شوند. اگر بیش از حد می خوابید، می توانید کیفیت خواب را هم از طریق آن ها، پیگیری کنید. شما می توانید این برنامه ها را قبل از خواب خود استفاده کنید، تا یک خواب خوب داشته باشید. همچنین سلامت روان خود را از طریق تکنیک های مدیتیشن و تجسم بهبود بخشید. ما هم سعی کردیم تا در این مقاله، علاوه بر معرفی برنامه هایی برای کمک به خواب بهتر، شما را از فواید آن ها آگاه کنیم. حال یکی از برنامه های این لیست را انتخاب کنید و سفر خود را برای بهبود خواب خود آغاز کنید!

آیا شما هم تا به حال از برنامه های بالا استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ ماکارون مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 اپلیکیشن اندرویدی برتر که کمک می کنند بهتر بخوابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اپلیکیشن اندرویدی برتر که کمک می کنند بهتر بخوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید