FIA اعتراض مرسدس به شیوه قهرمانی فرستاپن را رد کرد

به گزارش وبلاگ ماکارون، اعتراض تیم فرمول یک مرسدس به شیوه پیروزی راننده تیم ردبول در آخرین گرندپری فصل جاری رقابت های قهرمانی فرمول یک دنیا مورد پذیرش واقع نشد.

FIA اعتراض مرسدس به شیوه قهرمانی فرستاپن را رد کرد

به گزارش وبلاگ ماکارون، آخرین کوشش لوئیز همیلتون برای از دست ندادن هشتمین قهرمانی متوالی و تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در رقابت های فرمول هم بی نتیجه ماند.

همیلتون روز گذشته (یکشنبه) در آخرین گرندپری فصل در پیست یاس مارینای ابوظبی، رقابت شانه به شانه خود با مکس فرستاپن را در حالی باخت که به سبب اختلاف 11 ثانیه ای اش نسبت به راننده هلندی تیم ردبول، در حالت عادی شاید می توانست پیروزی و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

بروز یک سانحه برای نیکلاس لطیفی راننده ایرانی کانادایی تیم ویلیامز سبب شد که خوروی ایمنی (سیفتی کار) وارد پیست گردد . این اتفاق به فرستاپن اجازه داد تایرهایش را تعویض کند و به لطف آ نها در آخرین دور مسابقه از همیلتون سبقت بگیرد و قهرمانی را از آن خود کند.

سران تیم مرسدس اما به این موضوع اعتراض داشتند. چیزی که آنها حاضر نبودند بپذیرند این بود که چرا مسئولان برگزار کننده مسابقات نه به همه خودروهای حاضر در پیست بلکه تنها به بعضی از آنها اجازه دادند که از خودروی ایمنی سبقت بگیرند و به زعم آنها این کار به معنا باز شدن راه برای فرستاپن جهت رسانده خودش به پشت سر همیلتون به محض از سرگرفته شدن مسابقه و در نهایت سبقت او از راننده بریتانیایی شد.

مرسدسی ها با اشاره به ماده 48.8 و 48.12 آیین نامه ورزشی فدراسیون بین المللی اتوموبیلرانی (FIA) معتقد بودند که در حق راننده آنها اجحاف شده است اما اعتراض آنها به جایی نرسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "FIA اعتراض مرسدس به شیوه قهرمانی فرستاپن را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "FIA اعتراض مرسدس به شیوه قهرمانی فرستاپن را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید