آخرین پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق چند سال پیش بود؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، تیم های ملی ایران و عراق در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر عصر روز پنجشنبه 23 آبان در کشور اردن به مصاف هم می فرایند و این در حالی است که عراق از 3 بازی قبلی صاحب 7 و ایران 6 امتیاز است.

آخرین پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق چند سال پیش بود؟

این ملاقات در حالی برگزار می گردد که از آخرین پیروزی ایران بر عراق بیش از 4 سال و 10 ماه می گذرد و اگر تیم ملی ایران پیروز به شکست دادن عراق در این بازی نگردد، باتوجه به این که بازی برگشت دو تیم در خرداد سال 99 برگزار می گردد، این طلسم از مرز 5 سال عبور خواهد نمود.

آخرین باری که ایران پیروز به شکست عراق شده بود، 14 دی ماه 93 بود که دو تیم در ملاقاتی محبت آمیز به مصاف هم رفته بودند.

ایران با مربیگری کی روش و درست چند روز قبل از شروع جام ملتهای آسیا 2015 در شهر وین استرالیا و در استادیومی با نام ولونگونگ در ملاقاتی تدارکاتی مقابل عراق به میدان رفت که با تک گل سردار آزمون که در دقیقه 56 به ثمر رسید، پیروز شد. در این بازی یونس محمود کاپیتان باتجربه تیم ملی عراق در دقیقه 63 بهترین فرصت گلزنی عراق را از روی نقطه پنالتی از دست داد.

این آخرین بازی ایران و عراق بود که تیم ملی ایران در آن به پیروزی رسید. دو تیم بعد از آن یکیار دیگر و این بار در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای 2015 استرالیا به مصاف هم رفتند که این بازی 19 روز بعد انجام شد و ایران و عراق در ملاقاتی عجیب و پر گل در وقت های معمول و اضافه به تساوی 3-3 رسیدند و این تیم ملی عراق بود که در ضربات پنالتی با نتیجه 7 بر 6 به پیروزی رسید.

پس از آن ایران و عراق دو بار دیگر در ملاقاتهای تدارکاتی در تهران و دبی با هم ملاقات کردند که یکبار عراق در استادیوم آزادی با نتیجه یک بر صفر مقابل ایران به پیروزی رسید و یکبار هم ملاقات دو تیم در دبی به تساوی صفر - صفر انجامید.

اگر تیم ملی ایران در این بازی پیروز به شکست دادن عراق گردد، این اتفاق بعد از 4 سال و 10 ماه و 9 روز روی خواهد داد و در غیر این صورت، تیم ملی ایران باید برای شکستن این طلسم تا 20 خرداد سال 99 انتظار بکشد که در این صورت شکست ناپذیر عراقی ها مقابل ایران 7 ماه طولانی تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آخرین پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق چند سال پیش بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق چند سال پیش بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید