آفریقای مرکزی گزارش سازمان ملل درباره کشتار غیر نظامیان را رد کرد

به گزارش وبلاگ ماکارون، جمهوری آفریقای مرکزی گزارش بازرسان سازمان ملل متحد مبنی بر دست داشتن روس ها در قتل عام غیر نظامیان این کشور را رد و تاکید نمود: این گزارش تمایل آشکار برای لکه دار کردن وجهه تمامی نیروهای نظامیِ در خدمت کشور است.

آفریقای مرکزی گزارش سازمان ملل درباره کشتار غیر نظامیان را رد کرد

بازرسان سازمان ملل روز سه شنبه گزارش کردند که مزدوران روسی مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی، در چندین جنایت از جمله قتل عام غیرنظامیان دست داشته اند.

این گزارش که در اختیار روزنامه نیویورک تایمز آمریکا قرار گرفته، یافته هایی را شامل می گردد که نشان می دهد سربازان روسی منصوب به مشاوران غیر مسلح در جمهوری آفریقای مرکزی غیرنظامیان را کشته، خانه های آنها را غارت و نمازگزاران را در یک مسجد در یک عملیات بزرگ نظامی در اوایل سال قتل عام نموده اند.

به گزارش روز چهارشنبه رادیو بین المللی فرانسه ، وزارت دفاع جمهوری آفریقای مرکزی در واکنش به گزارش بازرسان سازمان ملل تمامی اتهام های وارده را به طور کامل رد و در بیانیه ای تاکید نمود: این، یک تمایل آشکار به لکه دار کردن چهره تمامی گروه های نظامی در خدمت به کشور است .

بر اساس این بیانیه علت وارد کردن اتهامات این است که ارتش همچنان به فداکاری های بزرگ برای بازگرداندن اقتدار دولت در کل قلمرو آفریقای مرکزی ادامه می دهد.

کاپیتان فیرمن آمولو مالو - Firmin Amoulo Malo سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آفریقای مرکزی گفت که شکی نیست این گزارش تهمت آمیز مبتنی بر شواهد ساختگی و تایید نشده، راهبردی است که هدف آن نه تنها در ابتدا تضعیف روحیه نیروهای ما که در ادامه وادار کردن سازمان ملل به تحریم علیه متحدان روسیه است.

بنا به اعلام شبکه خبری تی.آر.تی ترکیه، در گزارش بازرسان سازمان ملل بیان شده که سربازان روسی جنگ داخلی را که به مدت 10 سال در این کشور آفریقایی جریان دارد، رهبری می نمایند و تاکید شده که آنها با مقامات این کشور که دارای ذخایر بزرگ الماس است، روابط تجاری را توسعه داده و در مبارزه با گروه های مخالف، متوسل به زور شده، آنها را کشته و موارد بسیاری از نقض حقوق منجمله اشغال مدارس را انجام می دهند.

بر اساس این گزارش، جمهوری آفریقای مرکزی در سال 2017 کنترل تجارت الماس را از دست شورشیان گرفته، برای سرانجام دادن به درگیری هایی که از سال 2012 منجر به مرگز هزاران نفر و آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده است، از روسیه یاری خواسته بود.

روسیه برای آموزش ارتش جمهوری آفریقای مرکزی که از سال 2013 تحت تحریم تسلیحاتی قرار گرفته است، پیشنهاد نموده بود که مربیان نظامی غیرمسلح را با تأیید سازمان ملل به این کشور بفرستد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آفریقای مرکزی گزارش سازمان ملل درباره کشتار غیر نظامیان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقای مرکزی گزارش سازمان ملل درباره کشتار غیر نظامیان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید