ابراز امیدواری آلمان برای برگزاری انتخابات آرام در آمریکا

به گزارش وبلاگ ماکارون، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه کشورش در اندیشه نوسازی مناسبات با دولت جدید آمریکا است، ابراز امیدواری کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به شکل آرام برگزار شود؛ موضوعی که می تواند حاکی از نگرانی آلمان نسبت به بروز خشونت و درگیری های احتمالی بعد از انتخابات درآمریکا باشد.

ابراز امیدواری آلمان برای برگزاری انتخابات آرام در آمریکا

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات (SPD) ابراز امیدواری کرده است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه توسط نامزد شکست خورده پذیرفته شود.

خبرگزاری فرانسه امروز (سه شنبه) نوشت: هایکو ماس امروز برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آرام در آمریکا ابراز امیدواری کرد و اضافه نمود که برلین پس از نتایج به دنبال توافق جدیدی در روابط با واشنگتن است. وی طی سخنانی در برلین تاکید کرد: ما برای همه آمریکایی ها آرزوی یک انتخابات عادلانه ، خوب و مهمتر از همه یک روز صلح آمیز را داریم. این یک رأی گیری مهم است که جهت و نقش ایالات متحده در جهان را نیز تعیین می کند.

وزیر امور خارجه گفت که در صورت حل مسائل جهانی یک مشارکت عملیاتی در دو سوی اقیانوس اطلس مورد نیاز است. ما خواهان توافق جدیدی در این مشارکت هستیم و آماده هستیم تا به عنوان یک همپیمان برای آینده سرمایه گذاری کنیم تا با هم این مسائل جهانی را برطرف کنیم.

در سخنانی جداگانه اولاف شولتز معاون صدراعظم آلمان نیز برای آمریکایی ها آینده با آشتی و نه تفرقه آرزو کرد و گفت: آلمان همیشه در کنار کسانی است که برای رسیدن به آزادی ، یک نظم جهانی و چند جانبه بر اساس قوانین و ارزش تلاش می کنند.

مااس روز یکشنبه نیز در مصاحبه با نشریه تاگس اشپیگل آلمان ابراز امیدواری کرد که فرایند انتقال قدرت در انتخابات ریاست جمهوری این دوره آمریکا به خوبی و به شکل مسالمت آمیز پیش برود.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان تاکید کرد: این بدان معنی است که نه تنها برندگان درخشان ، بلکه بازندگان خوب نیز وجود دارند و این شامل فرهنگ رفتار مدنی دموکراتیک است.

این در حالی است که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده این سوال را که آیا شکست احتمالی اش از جو بایدن رقیب دموکرات را می پذیرد یا نه، بی پاسخ گذاشته است و همین امر نگرانی هایی را در خصوص فردای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به وجود آورده است.

وزیر امور خارجه آلمان پیش از این تاکید کرده که پس از انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر در آمریکا، روی یک شروع جدید در روابط بین برلین و واشنگتن حساب می کند. وی گفته است: ما به زودی پس از انتخابات پیشنهاد یک توافق جدید دو سوی اقیانوس اطلس را به واشنگتن ارائه خواهیم کرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "ابراز امیدواری آلمان برای برگزاری انتخابات آرام در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری آلمان برای برگزاری انتخابات آرام در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید