سهم آلمان و آمریکا در هزینه های نظامی ناتو برابر می گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، بر اساس توافق کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو به غیر از فرانسه، از سال 2021 سهم آمریکا و آلمان در هزینه های نظامی ناتو برابر خواهد شد.

سهم آلمان و آمریکا در هزینه های نظامی ناتو برابر می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماکارون به نقل از نشریه دی سایت، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سال 2021 آلمان سهم بالایی به اندازه آمریکا را در هزینه های دفاعی ناتو بر عهده خواهد گرفت.

به این ترتیب آلمان در آینده سهم مشابه آمریکا را در هزینه های ائتلاف نظامی ناتو تقبل خواهد نمود. 29 کشور عضو این ائتلاف نظامی در آستانه برگزاری نشست سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی که اوایل هفته آینده در لندن برگزار می گردد در این باره توافق کردند.

یک سخنگوی ناتو رسما این مسئله را تایید کرد که اعضای این ائتلاف نظامی در این باره توافق نموده اند که توزیع سهم اقتصادی اعضاء را از سال 2021 تغییر دهند. البته ناتو درباره جزئیات این تقسیم هزینه ها در آینده در ائتلاف نظامی اظهار نظری نکرد.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان طرح تقسیم بندی جدید هزینه ها پیش بینی می نماید که سهم ایالات متحده از هزینه های ناتو از سال 2021 از 22.1 درصد فعلی به 16.35 درصد کاهش یافته و سهم آلمان هم از 14.8 درصد به 16.35 درصد افزایش یابد. شکاف های اقتصادی باقی مانده هم توسط دیگر اعضای ناتو به استثنای فرانسه پر می گردد.

بر اساس اطلاعات دیپلمات های اروپایی دولت فرانسه این طرح ائتلاف نظامی ناتو را ناکافی دانسته و آن را رد نموده است. در فرانسه این احتمال داده می گردد که این تصمیم تنها برای خوشایند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گرفته شده است.

این طرح جدید ائتلاف نظامی ناتو و تغییر در کلید توزیع سهم به مفهوم یک بار اضافی هزینه به مبلغ بیش از 33 میلیون یورو در سال برای آلمان است. آمریکا هم در مقابل می تواند بیش از 120 میلیون یورو در سال صرفه جویی داشته باشد.

در امسال میلادی ایالات متحده آمریکا هزینه هایی به مبلغ حدود 470 میلیون یورو از هزینه های نظامی ناتو را تقبل نموده است در حالی که سهم آلمان در این هزینه ها حدود 313 میلیون یورو بوده است.

29 کشور عضو ائتلاف نظامی ناتو هفته آینده در نشست دو روزه ای در لندن گرد هم می آیند و رئیس جمهور فرانسه هم که اخیرا ناتو را به مرگ مغزی متهم نموده است در این نشست حضور خواهد داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در مصاحبه ای با زوددویچه سایتونگ از اظهارات انتقادی ماکرون درباره ائتلاف نظامی ناتو دفاع نموده و گفته است که در اصل این مسئله برای ما مطرح است که اتحادیه اروپا را از یک بازار مشترک به یک قدرت جهانی واقعا مستقل تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سهم آلمان و آمریکا در هزینه های نظامی ناتو برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم آلمان و آمریکا در هزینه های نظامی ناتو برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید