تهدید ترامپ مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی با اروپا

به گزارش وبلاگ ماکارون، تسنیم نوشت: سفیر آمریکا در آلمان بیان کرد دونالد ترامپ تهدید نموده است که کشورهای اروپایی که با شرکت هواوی همکاری نمایند، این اقدامشان به ضرر همکاری اطلاعاتی آمریکا با آن ها خواهد بود.

تهدید ترامپ مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی با اروپا

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان روز یکشنبه به کشورهای مختلف درباره استفاده از خدمات اینترنتی و تلفن همراه نسل پنجم غیر قابل اعتماد هشدار داده است. این در شرایطی است که تنش ها بین آمریکا و چین بر سر فعالیت های شرکت هواوی بالا گرفته است.

بر اساس این گزارش، ریچارد گرنل با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با من تماس گرفت تا بگوید این مساله را برای همه کشورهایی که از خدمات نامطمئن و غیرقابل اعتماد نسل پنجم اینترنت و تلفن همراه استفاده می نمایند، به طور شفاف و آشکار اعلام کنم که این اقدام به ضرر همکاری اطلاعاتی ما در بالاترین سطح خواهد بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دونالد ترامپ هر دو به کشورهای اروپایی علیه استفاده از خدمات نسل پنجم اینترنت همراه شرکت های چینی هشدار داده و گفته اند که رهبران چین به دنبال دستیابی به تجهیزات مخابراتی پیشرفته برای جاسوسی سایبری و سایر جرائم هستند.

دولت ترامپ می خواهد از این مساله مطمئن گردد که سایر کشورها از خدمات مخابراتی و اینترنتی شرکت هواوی استفاده نمی نمایند.

این در شرایطی است که بریتانیا ماه گذشته اعلام نموده است که احتمالا از خدمات شرکت هواوی برای توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت استفاده خواهد نمود.

نمایندگان آمریکایی نیز طی هفته های اخیر بارها نگرانی خود را درباره بالا رفتن ریسک روابط بین لندن و واشنگتن اعلام نموده اند.

هواوی هرگونه همکاری خود با سرویس های جاسوسی چین را رد نموده ولی مقام های آمریکایی بر این باورند که شرکت هواوی می تواند به شبکه های تلفن همراه کشورهای متحد ایالات متحده دست یافته و از آنها برای یاری به دولت چین سوء استفاده کند.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "تهدید ترامپ مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی با اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید ترامپ مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی با اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید