اسلامی: از پروژه هایی که فرایند توسعه کشور را سرعت می بخشد حمایت کنیم

به گزارش وبلاگ ماکارون، وزیر راه و شهرسازی گفت: ما برای ایجاد یک ناوبری امن نیازمند عزم ملی هستیم و ما تلاش می کنیم که از پروژه هایی که فرایند توسعه کشور را سرعت می بخشد، حمایت کنیم.

اسلامی: از پروژه هایی که فرایند توسعه کشور را سرعت می بخشد حمایت کنیم

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ ماکارون، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در هجدهمین کنفرانس ملی هوافضای ایران که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گشت، اظهار کرد: در دوره های بعد از انقلاب با خودباوری توانستیم تجارب بسیاری کسب کنیم.

اسلامی ادامه داد: با راه اندازی رشته هوافضا اولین گروه فارغ التحصیلان در سال 71 زمینه جذب شغلی محدودی داشتند، اما ما به این باور رسیدیم که باید در کشور صنعت هوافضا توسعه یابد و با همین هدف هم با راه اندازی بخش های مختلف این فارغ التحصیلان جذب و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی اضافه نمود: امروز بسیاری از کشور های جهان تلاش می کنند تا ایران را از این صنعت استراتژیک دور نگاه دارند تا جایی که شاهدیم حتی دانشجویان ما درخارج از کشور حق تحصیل در رشته هوافضا را ندارند، اما این به معنای بازماندن ما از موفقیت نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال 81 در پژوهشکده هوا و فضا یک هسته فکری تشکیل شد و در ادامه سند توسعه فضایی تدوین و بعد ها به یک سند ملی فضایی 10 ساله تبدیل شده است.

اسلامی با بیان اینکه این سند ملی فضایی باعث شد در حوزه فضایی رشد خوبی داشته باشیم، تاکید کرد: باید بعد از ماهواره امید به توسعه می رسیدیم، اما به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد، اما حالا تلاش مان را چند برابر خواهیم کرد و امیدواریم در کمتر از 10 سال آینده به نتیجه دلخواه برسیم.

وی اظهار کرد: باید بپذیریم شأن ملت ایران بالا است و باید بهترین جایگاه را داشته باشد، زیرا پژوهشگران جوان، فرهیختگان و اندیشمندان ما ثابت کرده اند هر جا کاری به آن ها سپرده شده به خوبی به نتیجه رسیده و این یعنی ما ظرفیت های لازم را در کشور داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما به گناه اینکه به فرمان خدا انقلاب کرده ایم و به طاغوت نه گفته ایم، گفت: ایران تلاش کرده تا زیر بار ستم و استکبار نرود و به همین دلیل هم همواره در تحریم بوده و این یعنی راستا ما همواره سخت است تا جایی که در اقدامی وقیحانه حتی به هواپیما های مسافربری هم سوخت نمی دهند و این نشان از تمدن غرب با شعار حقوق بشری است.

اسلامی تاکید کرد: ما برای ایجاد یک ناوبری امن نیازمند عزم ملی هستیم و ما تلاش می کنیم که از پروژه هایی که فرایند توسعه کشور را سرعت می بخشد، حمایت کنیم.

وی در پایان شرح داد: در مجموعه راه و شهرسازی تلاش می کنیم سهم نیرو های دانشی را در همه بخش های حمل و نقل افزایش داده و به سمت دانش بنیان شدن و اقدامات متفاوت در حوزه فناوری حرکت نماییم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اسلامی: از پروژه هایی که فرایند توسعه کشور را سرعت می بخشد حمایت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: از پروژه هایی که فرایند توسعه کشور را سرعت می بخشد حمایت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید