اصفهان درصدد توسعه روابط تجاری و دیپلماسی با سنت پترزبورگ

به گزارش وبلاگ ماکارون، معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان از انعقاد سه تفاهم نامه میان اصفهان و سنت پترزبورگ با هدف استفاده از ظرفیت دیپلماسی و توسعه ارتباطات تجاری میان این دو شهر خواهرخوانده، اطلاع داد.

اصفهان درصدد توسعه روابط تجاری و دیپلماسی با سنت پترزبورگ

کارگروه توسعه صادرات استان با حضور معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان برگزار گردید. در این نشست گزارشی از شرایط پنج ماهه صادرات و گمرکات استان اصفهان مطرح شد؛ در این راستا امیررضا نقش معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان بیان نمود: طبق گزارشات ارائه شده؛ خوشبختانه در حوزه صادرات نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. بالاخص شاهد رشد صادرات و مبادلات تجاری استان اصفهان به کشور روسیه هستیم.

او ادامه داد: افزایش صادرات در هر دو شاخص ارزشی و وزنی مشهود است و محصولات کشاورزی استان اصفهان در رتبه نخست فهرست اقلام صادراتی به کشور روسیه قرار دارند.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان مطرح نمود: استفاده از ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه یکی از محور های گفتگو و گفتگو در کارگروه توسعه صادرات استان بود.

نقش ادامه داد: در این راستا مقرر شد با هدف بهره مندی از فرصت های ایجاد شده، یک گروه کاری ویژه برای استفاده از ظرفیت های موجود تشکیل شود؛ تا ضمن ارائه یک نقشه راه تعیین، به صورت کارشناسی و کاربردی در حوزه توسعه ارتباطات تجاری و صادرات به روسیه فعالیت کند.

او محور دیگر جلسه کارگروه توسعه صادرات استان را استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ مطرح نمود و گفت: درصدد هستیم تا بتوانیم به خوبی از ظرفیت خواهرخوانده های اصفهان از جمله سنت پترزبورگ بهره ببریم. در این زمینه مقرر شد؛ سه تفاهم نامه میان اصفهان و سنت پترزبورگ منعقد شود.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان اضافه کرد: یکی از این تفاهم نامه ها میان شورای شهر اصفهان و مجلس قانونگذاری سنت پترزبورگ در زمینه توسعه روابط دیپلماسی عمومی و فرهنگی و موضوعات گردشگری خواهد بود.

نقش تفاهم نامه دیگر را میان اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی سنت پترزبورگ با هدف ورود و فعالیت بخش خصوصی هر دو استان خواهرخوانده اعلام نمود.

او تفاهم نامه میان دولت محلی سنت پترزبورگ با استانداری اصفهان را سومین تفاهم نامه و پیشتیبانی برای دو تفاهم نامه دیگر دانست، هر چند که به گفته دکتر نقش، هر سه تفاهم نامه مکمل یکدیگر هستند.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان به برگزاری دو نمایشگاه در مسکو و سنت پترزبورگ در ماه های آینده اشاره نمود و گفت: طبق مصوبات این کارگروه برای استفاده مناسب از فرصت های ایجاد شده در این دو نمایشگاه، یک هیئت سیاسی و تجاری با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان به کشور روسیه سفر و با پشتیبانی مقامات محلی برای توسعه روابط تجاری و تشکیل میز های گفتگوی B2B کوشش خواهد نمود.

وبلاگ ماکارون اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اصفهان درصدد توسعه روابط تجاری و دیپلماسی با سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان درصدد توسعه روابط تجاری و دیپلماسی با سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید