افزایش واردات برنج های بی کیفیت به ایران

به گزارش وبلاگ ماکارون، قیمت برنج ایرانی افزایش پیدا نموده است. هفته گذشته باشگاه خبرنگاران اعلام نمود که قیمت برنج ایرانی در بازار تهران به کیلویی 72 هزار تومان رسیده است.

افزایش واردات برنج های بی کیفیت به ایران

فرایند صعودی قیمت برنج حالا باعث شده که واردنمایندگان هر نوع برنج بی کیفیتی را ثبت سفارش و به کشور وارد نمایند.

در این مورد سخنگوی گمرک ایران به وبلاگ ماکارون می گوید: در هشت ماه نخست سال جاری واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 25 درصد و به لحاظ ارزشی 16 درصد بیشتر شده است. این نشان می دهد برنج های وارداتی سال جاری برنج های مقرون به صرفه تری هستند و کیفیت پایینی دارند.

سید روح الله لطیفی شرح داد: واردنمایندگان برای اینکه بتوانند اندازه تقاضای بازار را حفظ نمایند برنج مقرون به صرفه تر وارد می نمایند تا مصرف نمایندگان امکان خرید این کالا را داشته باشند.

او با اشاره به شرایط بازار برنج گفت: با توجه به افزایش قیمت برنج ایرانی این احتمال هم وجود دارد که تمایل به سمت خرید برنج های خارجی بیشتر از قبل شده است.

سهم برنج در کل واردات

لطیفی با اشاره به سهم برنج در کل اقلام وارداتی اعلام کرد: در هشت ماهه سال جاری حدود 838 هزار و 988 تن برنج ترخیص شده است که در میان تمام اقلام وارداتی سهم برنج به لحاظ وزنی 11/3 درصد و به لحاظ ارزش هم 19/2 درصد برنج بوده است.

فعالان بازار می گویند واردات برنج های بی کیفیت خارجی ماجرای امروز و دیروز نیست. پیش تر هم جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج کشور به ایلنا گفته بود: به علت اعمال تحریم ها ما در ازای نفتی که به هندوستان می دهیم چاره ای جز این نداریم که برنج از این کشور وارد کنیم و از آنجایی که ما تنها از هندوستان می توانیم برنج وارد کنیم این کشور محصولات بی کیفیت خود را برای می فرستد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت برنج ایرانی را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش واردات برنج های بی کیفیت به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش واردات برنج های بی کیفیت به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید