اینترنت 100 مگابیت به شرکت های دانش بنیان داده می گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، وزارت ارتباطات اعلام نمود شرکت های دانش بنیان، اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه دریافت خواهند کرد.

اینترنت 100 مگابیت به شرکت های دانش بنیان داده می گردد

مهدی سالم، روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک رشته توئیت با رساندن این خبر، از برگزاری جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهوری اطلاع داد که طی آن تصمیم های مهمی برای ارائه خدمات بهتر به شرکت های استارتاپی و دانش بنیان گرفته شده است.

با توجه به نام گذاری سال جاری به عنوان فراوری، دانش بنیان و اقتصادآفرین، حالا وزارت ارتباطات می خواهد تسهیلات خوبی به شرکت های استارتاپی و دانش بنیان بدهد که اینترنت 100 مگابیت از جمله آن ها است.

البته، پیش تر و در دولت گذشته نیز وزارت ارتباطات وعده دادن اینترنت پر سرعت 100 مگابیت به کسب وکارها را داده بود ولی محقق نشد و اینک باید ببینیم این وعده در دولت فعلی و وزارت ارتباطات عملیاتی می گردد یا خیر!

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در گفت وگوهای پیشین خود گفته بود که برنامه وزارت ارتباطات، رساندن اینترنت 100 مگابیت به کسب وکارها و البته اینترنت گیگابیت به کاربران است. در این خبر منتشر شده، نگفتند که اینترنت 100 مگابیت از نوع VDSL یا FTTH خواهد بود ولی منطقی است که اینترنت فیبر نوری به شرکت های دانش بنیان داده گردد که امکان افزایش سرعت آن در آینده نیز وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است اینترنت 100 مگابیت برای شرکت های استارتاپی و دانش بنیان چندان اینترنت پرسرعتی محسوب نمی گردد و در بعضی شرکت ها و کاربری ها به اینترنت هایی با سرعت هایی چندین برابر آن احتیاج خواهد بود. در کشورهای پیشرفته، شرکت های دانش بنیان به اینترنت چند گیگابیت فیبر نوری دسترسی دارند. این شرکت ها باید به پهنای باند ویژه دسترسی داشته باشند تا بتوانند بعضی سرویس ها و اپلیکیشن ها را تست و آنالیز نمایند یا خدمات آنلاین متناسب با احتیاج کاربران را ارائه بدهند.

برنامه ریزی برای آزاد سازی داده ها متناسب با احتیاج این حوزه و راه اندازی کارگروه توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه ICT طی یک هفته از دیگر خروجی های جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهوری است.

منبع: شبکه چی

به "اینترنت 100 مگابیت به شرکت های دانش بنیان داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت 100 مگابیت به شرکت های دانش بنیان داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید