این افراد به هیچ عنوان عدس نخورند

به گزارش وبلاگ ماکارون، عدس برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا مفید است؛ زیرا سرشار از فیبر است. Anya Schwingel-Exner متخصص تغذیه آلمانی گفت: فیبر غذایی به تثبیت سطح قند خون، طولانی شدن احساس سیری و تحریک هضم غذا یاری می نماید. عدس بعلاوه سرشار از ویتامین های گروه B، آهن و کلسیم است.

این افراد به هیچ عنوان عدس نخورند

عدس سرشار از ویتامین های گروه B، آهن و کلسیم است که فواید زیادی دارد؛ اما بعضی افراد نباید آن را مصرف نمایند.

عدس برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا مفید است؛ زیرا سرشار از فیبر است. Anya Schwingel-Exner متخصص تغذیه آلمانی گفت: فیبر غذایی به تثبیت سطح قند خون، طولانی شدن احساس سیری و تحریک هضم غذا یاری می نماید. عدس بعلاوه سرشار از ویتامین های گروه B، آهن و کلسیم است.

علاوه بر این، عدس سرشار از پروتئین است. عدس خشک حاوی بیش از 20 درصد پروتئین است؛ در حالی که این درصد در پخت و پز بین 5 تا 9 درصد متغیر است.

با ترکیب عدس با غلات مانند نان سبوس دار و ماکارونی می توان تمام عناصر پروتئینی مورد احتیاج بدن را بدون احتیاج به گوشت و لبنیات تامین کرد. بنابراین عدس جزء کلیدی رژیم گیاهخواری است.

این کارشناس تغذیه آلمانی گفت: عدس برای مبتلایان به نقرس مضر است؛ زیرا حاوی پورین است که در بدن به اسید اوریک تبدیل می گردد که به نوبه خود مسائل نقرس را تشدید می نماید.

منبع: وبلاگ ماکارون

منبع: فرارو

به "این افراد به هیچ عنوان عدس نخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد به هیچ عنوان عدس نخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید