برگزاری دومین کنفرانس وزرای انرژی کمربند و جاده با محور توسعه سبز و مهار تغییر اقلیم

به گزارش وبلاگ ماکارون، رادیو بین المللی چین نوشت: هان جنگ معاون نخست وزیر چین خواستار تلاش های مشترک به منظور فعال سازی منابع انرژی در کشورهای شرکت کننده در ابتکار کمربند و جاده با هدف تغییر حرکت به سمت مسیری کارآمدتر، سبزتر و سازگارتر با محیط زیست و متنوع تر به عنوان بخشی از تلاش های گسترده در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی شد.

برگزاری دومین کنفرانس وزرای انرژی کمربند و جاده با محور توسعه سبز و مهار تغییر اقلیم

این مقام چین ضمن گفتگوی ویدئویی در جریان برگزاری دومین کنفرانس وزرای انرژی کمربند و جاده به تکرار تعهدات پکن به تقویت همکاری ها در حوزه انرژی با کشورهای مختلف تحت چارچوب کمربند و جاده، ارتقاء مشترک توسعه پایدار بخش انرژی جهانی و تضمین امنیت انرژی پرداخت.

این در حالیست که شی جین پینگ رهبر چین نیز ماه گذشته تاکید کرد که کشورش دیگر درصدد اجرای پروژه های نو تولید انرژی مبتنی بر سوخت زغال سنگ در خارج از این کشور نخواهد بود و در مقابل، حمایت های خود از کشورهای در حال توسعه برای تولید انرژی سبز و کم کربن را تقویت می کند.

دومین کنفرانس وزرای انرژی (کشورهای شرکت کننده در ابتکار) کمربند و جاده روزهای دوشنبه و سه شنبه (دیروز و امروز) در چینگ دائوواقع در استان شان دونگ با موضوع دست در دست یکدیگر و حرکت به سوی آینده ای سبزتر با انرژی به مراتبی جامع تر برگزار گشت.

معاون نخست وزیر چین در ادامه سخنرانی ویدئویی خود در کنفرانس فوق تاکید کرد که همکاری های حوزه انرژی تحت چارچوب کمربند و جاده با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده و مشارکت های مختلفی در این زمینه در طول سال های اخیر شکل گرفته است؛ وی در ادامه سخنان خود چهار پیشنهاد را برای تحول هر چه بیشتر به سوی انرژی سبز و سازگار با محیط زیست مطرح و به کشورها تاکید کرد تا در راستا تحول سبز و کم کربن در بخش انرژی حرکت کنند.

هان چنگ گفت که آنچه اهمیت دارد، تعمیق همکاری در زمینه هایی از جمله برق هسته ای، تولید برق از منابع نو انرژی و انرژی هوشمند و ایجاد مشترک یک جاده ابریشم سبز و سازگار با محیط زیست است. وی بر نیاز کشورها به ارتقاء مشترک نوآوری های تکنولوژیکی در تولید انرژی از منابع نو انرژی و همکاری با یکدیگر در عرصه های تحقیقاتی و تولیدی و کاربردی تکنولوژی های مربوط به انرژی پاک از جمله فناوری های مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش انتشار کربن و همچنین فناوری مربوط به تولید انرژی تنو پذیر و فناوری فوق پیشرفته تولید برق هسته ای تاکید کرد.

هان پیشرفت های تکنولوژیکی را راهکار کلیدی تنگناهای موجود در منابع انرژی توصیف کرد و گفت کشورها باید تلاش های مشترکی را در راستا حرکت به سوی رشد پایدار بخش انرژی و تقویت همکاری در زمینه دسترسی به منابع انرژی و کمک به کشورهای در حال توسعه جهت افزایش ظرفیتشان در راستا تامین امنیت انرژی انجام دهند.

معاون نخست وزیر چین همچنین بر ضرورت تلاش های جمعی در راستای تقویت رشد جامع بخش انرژی و احترام به حقوق کشورهای مختلف در انتخاب استراتژی های خاص خودشان در زمینه توسعه انرژی تاکید کرد.

انتظار می رود که در جریان دومین کنفرانس وزرای انرژی کمربند و جاده که مشترکا از طریق اداره ملی انرژی و دولت استانی شان دونگ برگزار گشت، مجموعه اسنادی شامل مفاد مرجع مشارکت انرژی کمربند و جاده و ابتکار چینگ دائو در زمینه همکاری انرژی سبز کمربند و جاده به تصویب برسند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "برگزاری دومین کنفرانس وزرای انرژی کمربند و جاده با محور توسعه سبز و مهار تغییر اقلیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین کنفرانس وزرای انرژی کمربند و جاده با محور توسعه سبز و مهار تغییر اقلیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید