تحول در پخش محصولات با ویزیت اَپ

به گزارش وبلاگ ماکارون، ثبت سفارش آنلاین از ویژگی های فروشگاه های اینترنتی است و خریدار می تواند بدون حضور در مغازه یا فروشگاه، به وسیله وبگاه یا نرم افزار همراه فروشنده و فقط با چند کلیک ساده عملیات خرید را انجام دهد.

تحول در پخش محصولات با ویزیت اَپ

اما اگر محصول یا خدماتی که فروشنده ارائه می دهد برای مشتریان عام نباشد و خریدار آن خودش یک فروشگاه باشد، باز هم امکانی به عنوان ثبت سفارش آنلاین وجود دارد؟! جواب این پرسش مثبت است و اکنون این امکان برای فروشگاه های مختلف وجود دارد که بتوانند محصولات مورد احتیاجشان را به صورت اینترنتی از شرکت های پخش نماینده خریداری نمایند؛ درواقع می توان گفت امروزه با پیشرفت فناوری، صنعت پخش نیز دچار تحول شده است و عملیات سفارش گیری از مغازه ها و فروشگاه ها به مرور زمان از حالت سنتی خارج می گردد.

با ادامه این فرایند، در سال های آینده دیگر شاهد حضور ویزیتورها در مغازه ها نخواهیم بود و هر کسب وکاری خواهد توانست محصولات مدنظرش را از هر جا و در هر زمانی که اراده کند، به صورت آنلاین سفارش دهد. شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج از شرکت های خلاق و فناور است که صنعت پخش را به عنوان حوزه فعالیتش انتخاب نموده و فعلا ایده اش را در سطح استان گیلان اجرا نموده است.

به گفته مصطفی رضی، مدیرمحصول شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج، ایده اولیه ورود به صنعت پخش در خرداد سال 97 شکل گرفت و در انتها همان سال، این شرکت فعالیت خودش را به طور رسمی آغاز کرد. محصول شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج که یک پلتفرم سفارش گیر آنلاین است ویزیت اَپ نام دارد.

این مجموعه در سال 98 پیروز به اخذ گواهی خلاقیت از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شده است و اکنون در پارک علم وفناوری استان گیلان و در مرکز نوآوری صنایع خلاق مستقر است.

ویزیت اَپ را بیشتر بشناسید

مدیرمحصول اپلیکیشن ویزیت اَپ درخصوص این اپلیکیشن به جام جم می گوید: پلتفرم ها معمولا بازارهای دوسویه یا چندسویه هستند و پلتفرم ویزیت اپ نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ درواقع ما مدل تجارت بی تو بی (B2B) را انتخاب نموده ایم و به عنوان یک پل ارتباطی بین دو کسب وکار مختلف قرار گرفته ایم. بازار اینترنتی ویزیت اپ دو سمت دارد و شرکت های پخش و تأمین نمایندگان را به مغازه ها و واحدهای صنفی خُرده فروش وصل می نماید. به دلیل همین رویکرد است که نرم افزار ما دو نسحه دارد: یک نسخه مخصوص شرکت های پخش و نسخه دیگر برای خرده فروشی ها.

رضی در ادامه تصریح می نماید: یکی دیگر از ویژگی های ویزیت اپ این است که فقط محدود به پخش موادغذایی نیست و همه صنوف، از موادغذایی، کالاهای تندمصرف و لوازم آرایشی وبهداشتی گرفته تا لوازم مصرفی خودرو و سایر کالاها را در برمی گیرد؛ درواقع هرجایی که صنفی وجود دارد و یک سمت آن شرکت پخش و سمت دیگرش تعدادی واحد صنفی خرده فروش هستند که احتیاج به تأمین کالا از آن شرکت های پخش دارند، ما وارد می شویم و بخش سفارش گیری را برعهده می گیریم.

امکانات نسخه های پخش نماینده و خرده فروش

مدیرمحصول شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج درباره نسخه های موجود در پلتفرم ویزیت اپ و قابلیت های هرکدام از این نسخه ها می گوید: یکی از چالش هایی که در حال حاضر شرکت های پخش با آن روبه رو هستند، تغییرات مدام در قیمت کالاهاست و به همین دلیل به روزرسانی سریع قیمت ها بسیار مهم است. نسخه ای از نرم افزار ویزیت اپ که در اختیار تأمین نمایندگان و شرکت های پخش قرار می گیرد، شامل یک پنل کاربری است که در آن امکان مدیریت موجودی و قیمت محصولات به طور لحظه ای وجود دارد. یکی دیگر از قابلیت های این پنل کاربری، این است که تأمین نمایندگان می توانند به وسیله آن سفارش هایی که برایشان ثبت شده را مدیریت نموده و باتوجه به جزئیات هر سفارش، آن را تأیید یا رد نمایند؛ همچنین گزارش های متنوعی از فرایند فروش و محصولات نیز در پنل مدیریتی قابل مشاهده است.

وی می افزاید: در سوی دیگر از فرآیند سفارش گیری، فروشندگان واحدهای خرده فروشی هستند که تعداد بیشتری از مخاطبان ما را تشکیل می دهند. این دسته از کسب وکارها برای استفاده از نسخه ای که مختص واحدهای صنفی خرده فروش طراحی شده است، ابتدا باید در اپلیکیشن ثبت نام نمایند؛ در این مرحله ما یک اعتبارسنجی از اطلاعاتی که آنها در مراحل ثبت نام ثبت نموده اند انجام می دهیم تا مطمئن شویم قطعا با یک خرده فروشی همکاری خواهیم داشت. پس از گذر از مرحله اعتبارسنجی، این گروه از کاربران می توانند وارد اپلیکیشن ویزیت اپ شوند و باتوجه به شهر و صنفی که هنگام ثبت نام اعلام نموده بودند، امکان دسترسی و سفارش کالاها و محصولات شرکت های پخش مربوط به شهر و صنف خودشان را داشته باشند.

طبق اظهارات رضی، واحدهای فروشگاهی خرده فروش امکان مشاهده جزئیات محصولات را خواهند داشت تا پیش از ثبت سفارش، اطلاعاتی مانند قیمت مصرف نماینده، شکل بسته بندی، تعداد کالای موجود در هر بسته و... را دریافت نموده و حتی بتوانند پروموشن های محصولات را نیز مشاهده نمایند.

برنامه های ویزیت اَپ برای توسعه خدمات

به گفته مدیر محصول اپلیکیشن ویزیت اپ، در حال حاضر این اپ به مرحله ای رسیده است که قصد خروج از استان گیلان را دارد و برای توسعه خدماتش، درحال بازاریابی و اعطای نمایندگی در سراسر کشور است. درخصوص فعالیت های بین المللی نیز ویزیت اپ در نسخه های بعدی اش نیم نگاهی به افزودن زبان های دیگر دارد و حتی تیم مدیریتی این اپلیکیشن به فکر بازطراحی آن متناسب با فرآیندهای پخش در کشورهای همسایه، ازجمله کشورهای عربی و ترک زبان است.

علاوه بر موارد ذکر شده، باتوجه به رویکرد شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج که طراحی و ساخت نرم افزارهای مرتبط با صنعت پخش و خرده فروشی است، چشم انداز این شرکت افزودن اپلیکیشن های دیگری است که مکمل ویزیت اپ باشند تا بتواند زنجیره ای از نرم افزارهای یکپارچه صنعت پخش را در سبد محصولات خود داشته باشد؛ ازجمله این نرم افزارها می توان به نرم افزارهای فروشگاهی برای واحدهای صنفی خرده فروش و همچنین نرم افزارهای جامع پخش مویرگی برای شرکت های پخش و تأمین نمایندگان اشاره نمود.

ویژگی های منحصربه فرد ویزیت اَپ

عضو گروه مدیریتی شرکت فرتاک ارتباطات لاهیج، درباره ویژگی های ویزیت اپ می گوید: کاهش هزینه ها و مدیریت بهینه منابع، از دغدغه های اصلی هر کسب وکار است و استفاده از اتوماسیون در فرآیندهای کسب وکار می تواند با صرفه جویی در هزینه ها، منجربه توسعه آن کسب وکار گردد. باتوجه به همین مسأله، یکی از ارزش های اصلی ویزیت اپ را کاهش هزینه ها در بخش سفارش گیری مشخص نموده ایم و مدعی هستیم درمقایسه با مجموع منابع و پرداختی هایی که در این بخش صرف پرسنل می گردد، می توانیم هزینه های سفارش گیری را بیش از 90درصد کاهش دهیم.

او در ادامه می گوید: کاری که ما در رابطه با کاهش هزینه های سفارش گیری انجام می دهیم این است که درصدی از فروش را دریافت نمی کنیم، بلکه هنگام عقد قرارداد با شرکت های پخش، بر سر دریافت یک رقم ثابت به عنوان حق العمل کاری به توافق می رسیم که این مبلغ به ازای هر سفارش/فاکتور پیروز به ما تعلق خواهد گرفت.

رضی اضافه می نماید: یکی دیگر از قابلیت های ویزیت اپ برای شرکت های پخش، امکان فیلترکردن بازه قیمت سفارش گیری است؛ به این معنی که آنها می توانند به وسیله پنل مدیریتی، رقم حداقلی را برای سفارش ها در نظر بگیرند تا فقط سفارش هایی که بیشتر از رقم مدنظرشان هستند را ببینند. این کار به بهینه سازی سفارش ها یاری به سزایی می نماید و همچنین هزینه ای که ما برای هر سفارش پیروز دریافت می کنیم نیز ثابت مانده و به مبلغ سفارش ها بستگی نخواهد داشت.

او در ادامه می گوید: مزیت دیگری که همکاری با ویزیت اپ دارد، رایگان بودن آغاز استفاده از این پلتفرم است؛ به طوری که شرکت های پخش ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای بابت آغاز همکاری با ما و استقرار نرم افزار نیستند. همچنین خدمات ویزیت اپ به صورت پرداخت به ازای مصرف (Pay as you go) ارائه می گردد؛ به این معنی که تأمین نمایندگان در ابتدا به صورت رایگان آغاز به استفاده از این خدمات می نمایند و فقط درخصوص سفارش هایی که خودشان تأیید می نمایند که به طور پیروز تحویل داده شده اند، هزینه توافق شده را به وسیله درگاه پرداخت بانکی و به صورت آنلاین می پردازند.

وی می افزاید: یکی دیگر از خدمات اختصاصی ویزیت اپ باشگاه مشتریان ماست که واحدهای صنفی خرده فروش می توانند به وسیله فعالیت هایی مانند ثبت سفارش، مشخص شرایط سفارش و ... امتیازاتی را کسب نمایند و در قرعه کشی های ما از شانس بیشتری برای برنده شدن برخوردار شوند. همچنین فضای تبلیغات درون ویزیت اپ هم می تواند به عنوان یکی دیگر از جذابیت ها برای شرکت های پخش عمل کند که شرایط برای سفارش بنرهای تبلیغاتی، فروش های ویژه، تخفیف ها و ... نیز در این بستر فراهم است.

مسیرهای ارتباط با فرتاک ارتباطات لاهیج

وبسایت: visitapp.ir

ایمیل:

[email protected]

[email protected]

اینستاگرام: visitapp.ir

تلفن تماس: 01333338188

آدرس: رشت، خیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به میدان فرهنگ، قبل از انبار دخانیات، کوچه شهید شیرمحمدی، نبش کوچه اول، پارک علم و فناوری گیلان، ساختمان مرکز نوآوری صنایع خلاق، طبقه سوم، واحد 11

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ ماکارون

منبع: جام جم آنلاین

به "تحول در پخش محصولات با ویزیت اَپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در پخش محصولات با ویزیت اَپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید