تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده

به گزارش وبلاگ ماکارون، سیستم ایمنی بدن چیست؟ تقویت سیستم ایمنی بدن چگونه امکان پذیر است؟ غذاها چه نقشی در سیستم ایمنی بدن دارند؟ اگر شما هم دنبال جواب این سوال ها هستید، این مقاله را از دست ندهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده

دستگاه ایمنی بدن اولین سپر بدن در برابر حمله انواع میکروب ها و باکتری هاست، شما با تقویت سیستم ایمنی بدن خود مقاومت بدنتان را در برابر عوامل بیماری زا بالا می برید.

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/Strengthen%20the%20immune%20system.mp4

سیستم ایمنی بدن چیست؟

سیستم ایمنی بدن یک مجموعه پیچیده از سلول ها، بافت ها، پروتئین ها و مولکول ها است که کار اصلی آن محافظت از بدن در برابر عوامل خارجی و غیرخودی است. هدف اصلی این سیستم جلوگیری از نفوذ انواع میکروب ها، باکتری ها، ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا به بدن است. سیستم یا دستگاه ایمنی بدن به دو روش به مقابله با عوامل بیماری زا می پردازد. این دو روش شامل دفاع اختصاصی و دفاع غیراختصاصی است.

دفاع غیراختصاصی

در دفاع غیراختصاصی سیستم ایمنی بدن در مقابل تمام عوامل خارجی واکنش یکسانی دارد. در واقع سیستم ایمنی بدن به تمامی میکروب ها حمله می کند و توانایی تشخصی میکروب های مختلف از یکدیگر را ندارد. لایه های مخاطی، پوست، آنزیم لیزوزیم در خط دفاع غیراختصاصی دستگاه ایمنی بدن قرار دارند.

دفاع اختصاصی

در دفاع اختصاصی نوعی از گلبول های سفید به نام لنفوسیت ها نقش بسیار مهمی دارند. در این خط دفاعی بدن هر میکروب یا عامل خارجی به شکل اختصاصی مورد حمله قرار می گیرد.

سیستم ایمنی بدن در واقع نوعی سپر محافظتی است که از بدن در برابر عوامل بیماری زا، انواع میکروب ها و عوامل خارجی محافظت می کند. استرس، ورزش، رژیم غذایی فرایندهای مختلف بیولوژیکی به شدت این سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. سبک زندگی سالم، ورزش منظم و تغذیه سالم به افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن کمک بسکمک خواهد کرد. در ادامه این مطلب به معرفی پنج غذای ساده که مقاومت دستگاه ایمنی بدن را افزایش می دهند خواهیم پرداخت.

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

غذاها و خوراکی های زیادی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند که به عنوان تنقلات سالم هم می توانید از آن ها استفاده کنید.

بادام به عنوان صبحانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بادام دانه گیاهی است که حاوی منیزیم، منگنز و فیبر است؛ اما این دانه سرشار از ویتامین E است که می تواند به عنوان بخشی از صبحانه یا میان وعده باعث افزایش کارایی دستگاه ایمنی بدن شود.

کلم بروکلی

چه چیزی سیستم ایمنی بدن را بالا می برد؟ هر ماده ای که خواص آنتی اکسیدانی داشته باشد و بله کلم بروکلی یکی از خوراکی هایی است که سرشار مواد آنتی اکسیدان است. این مواد نه تنها به تقویت دستگاه ایمنی بلکه به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان های نیز کمک می کند.

شکلات تلخ و تهیه بهترین نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خب شکلات تلخ یکی از خوراکی هایی است که سرشار از کالری است و مصرف زیاد آن برای بدن بسیار مضر است؛ اما شکلات تلخ منبع غنی ای از مواد آنتی اکسیدان است که به افزایش کارایی دستگاه ایمنی بدن کمک می کند. شکلات تلخ را می توانید در انواع معجون تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید و این گونه یک نوشیدنی و خوراکی خوشمزه نیز برای اوقات فراغت خود تهیه کنید.

زردچوبه و افزایش سیستم ایمنی بدن در طب سنتی

در طب سنتی به استفاده از زردچوبه بسیار سفارش شده است. زردچوبه به عنوان یک ادویه در غذاهای ما ایرانی ها کاربرد فراوانی دارد. این خوراکی با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی می تواند یک غذای ساده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد.

اسفناج بمب تقویت سیستم ایمنی بدن

اسفناج یکی از خوراکی های زیبا کننده پوست و مو است. ویتامین B6، ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، ویتامین های A و C و همچنین کلسیم و آهن و منیزیم از جمله مواد موجود در اسفناج هستند که باعث می شوند از این خوراکی به عنوان بمب تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن یاد شود.

سخن پایانی

خوراکی ها و غذاهای بسکمک وجود دارند که باعث افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند که نمی توان تمام آن ها را در یک مقاله نام برد. با این وجود دسترسی به مواد خوراکی ای که در بالا ذکر شد بسیار راحت و آسان است و از طرفی این خوراکی ها می توانند از جمله موادی باشند که به افزایش کارایی دستگاه ایمنی بدن کمک زیادی می کنند.

منبع: پیام دلتا

به "تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید