جنگ افروزی نگذاشت آمریکا ونتیلاتور کافی برای مردم خود تهیه کند

به گزارش وبلاگ ماکارون، یک مرکز تحلیلی بین المللی با انتقاد از شیوه حکمرانی در آمریکا نوشت: دولت آمریکا برای جنگ پول دارد، اما پول ندارد که ونتیلاتور کافی برای بیماران کرونازده و در حال مرگ خود تامین کند.

جنگ افروزی نگذاشت آمریکا ونتیلاتور کافی برای مردم خود تهیه کند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ماکارون، گلوبال ریسرچ با بررسی ابعاد بی نظیر بحران کرونا در آمریکا نوشت: با وجود اینکه غرب سال ها پیش ادعا کرده بود که شیوع یک بیماری همه گیر تقریباً حتمی است، چرا خود نتوانسته با موفقیت با این بیماری مقابله کند؟ و آیا این همه تشنج و استرس برای این بیماری ارزش دارد؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، گلوبال ریسرچ با اشاره به اینکه آمریکا پول زیادی را برای جنگ های بی سرانجام خود در کشور های غرب آسیا هزینه کرده در حالی که هیچ آمادگی برای این بیماری همه گیر نداشت، نوشت آمریکا به معنای واقعی کلمه، تریلیون ها دلار را برای به راه انداختن جنگ تنها در افغانستان هزینه کرد و اینکه هزینه های بیشتری را برای اشغال عراق، ایجاد جنگ و درگیری در لیبی و سوریه، کمک به عربستان برای تخریب یمن و نمایش قدرت نرم خود و دخالت های بی شمار در کشور های دیگر جهان صرف کرد.

این تریلیون ها دلار پول می توانست بیمارستان های آمریکایی را با بهترین دستگاه های تنفسی تجهیز کند و مخازن این کشور را با دستگاه های تنفسی ارزان تر و قابل حمل نیز پر کند تا در مواقع ضروری به کار گرفته شود.

مؤسسه فناوری ماساچوست ده سال پیش سندی را با عنوان طراحی و نمونه سازی دستگاه تنفسی مکانیکی قابل حمل و ارزان قیمت منتشر کرد. در بخشی از این سند آورده شده: در حالی که دستگاه های تنفسی کافی برای استفاده معمول و روزمره وجود دارد، اما برای تلفات گسترده ناشی از بیماری همه گیر آنفلوآنزا، وقایع طبیعی و انتشار مواد شیمیایی سمی، آمادگی کم است. هزینه ذخیره و به کارگیری دستگاه های تنفسی مکانیکی در کشور های توسعه یافته برای مواقعی که تلفات زیاد است، گران است. طبق برنامه آمادگی ملی که بوش در نوامبر 2005 منتشر کرد، آمریکا به اندازه 742 هزار و 500 دستگاه تنفسی برای بدترین شرایط بیماری نیاز دارد که این تعداد در مقایسه با 100 هزار دستگاه موجود (ده سال پیش) برای استفاده، کم است.

طی ده سال بعد از انتشار این سند، هیچ اقدامی در این مورد از سوی دولت های آمریکا انجام نشده است کمبود دستگاه های تنفسی موجب این همه استرس و تشنج در بحبوحه شیوع کرونا شده است، حس اضطرار و فوریتی که بر مردم آمریکا تحمیل می شود برای منافع مردم نیست، بلکه برای منافع ویژه سیاست آمریکا است. ساخت و توزیع دارو برای شرکت های داروسازی میلیارد ها دلار پول به همراه خواهد داشت. در سال 2009 در زمان شیوع ویروس آنفلوآنزای خوکی، این شرکت ها میلیارد ها دلار پول به جیب زدند؛ اما دارو هایی که این شرکت برای درمان این بیماری تولید کرده بودند بعد ها مشخص شد که برای شکست آن ویروس کاربردی نداشته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جنگ افروزی نگذاشت آمریکا ونتیلاتور کافی برای مردم خود تهیه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ افروزی نگذاشت آمریکا ونتیلاتور کافی برای مردم خود تهیه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید