حل مشکل دریافت پروانه خروج موقت بین المللی اتوکمپرهای عمومی

به گزارش وبلاگ ماکارون، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، حل مشکل دریافت پروانه خروج موقت بین المللی اتوکمپرهای عمومی صورت پذیرفت.

حل مشکل دریافت پروانه خروج موقت بین المللی اتوکمپرهای عمومی

در آستانه سفرهای نوروزی و افزایش ترددهای جاده ای و مرزی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد: در پی مسائل کمپرداران برای دریافت مجوز خروج موقت از کشور و دریافت مبالغ نامتعارف از سوی برخی شرکتهای حمل و نقل با پیگیری کلوپ کمپینگ و کاروانینگ این کانون، از این پس کمپرها و کاروانهای دارای پلاک انتظامی ع یا همان پلاک زرد که عضو کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ کانون هستند، می توانند با مراجعه به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و دریافت معرفی نامه به دفتر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و گمرک، برگه خروج موقت دریافت کنند.

مالکان کمپرها می توانند پس از دریافت مجوز خروج با مراجعه به یکی از دفاتر رسمی کانون در سراسر کشور خدمات پلاک تزانزیت، دفترچه مالکیت بین المللی خودرو و مجوز رانندگی بین المللی خود را در یک روز از دفاتر صدور کانون دریافت کنند.

پیش از این، کمپرهای پلاک عمومی با دشواری های زیادی در راستا دریافت مجوز خروج موقت روبرو بودند و برای خروج از کشور مبالغ نامتعارفی را به شرکتهای حمل و نقل و ترابری پرداخت می کردند که با این اقدام کلوپ کمپینگ و کاروانینگ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این مشکل با هماهنگی دستگاه های ذی ربط برطرف و رویه قانونی جایگزین شد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران همچنین خاطرنشان کرد در تلاش است تا در گامهای بعدی مسائل کمپرداران درباره بیمه، مجوز تغییر کاربری، معاینه فنی را نیز با هماهنگی و تعامل با دستگاه های مسئول حل نماید.

فهرست دفاتر صدور اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو را میتوان از پایگاه اطلاع رسانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یا از طریق شماره تماس 09629 دریافت کرد.

منبع: همگردی

به "حل مشکل دریافت پروانه خروج موقت بین المللی اتوکمپرهای عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مشکل دریافت پروانه خروج موقت بین المللی اتوکمپرهای عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید