خبرنگاران ابتکار بر ضرورت برقراری گفت وگوی بین نسلی تاکید نمود

به گزارش وبلاگ ماکارون، شهرری - خبرنگاران - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر برقراری گفت و گوی بین نسلی، گفت: ما که داعیه مردم سالاری دینی را داریم باید این انتقال بین نسلی را انجام بدهیم.

خبرنگاران ابتکار بر ضرورت برقراری گفت وگوی بین نسلی تاکید نمود

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری دختران امروز که در حرم امام خمینی (ره) برگزار گردید، گفت: شایسته است مفاهیم و ارزش های انقلاب را برای نسل کنونی با زبان، ادبیات و هنر بدرستی منتقل کنیم و به آنها فرصت بدهیم تا در باره این مفاهیم و ارزش ها بیاندیشند و پرسش نمایند.

وی بابیان اینکه شکاف بین نسلی پدیده ای طبیعی است، اضافه نمود: باید به جوانان، نوجوانان و بچه ها اجازه بدهیم تا نسبت به مفاهیم انقلاب باتوجه به چالش و دغدغه هایی که با آنها روبرو هستند، دیدگاه و نظراتشان را مطرح نمایند.

این مسئول افزود: همانگونه که ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی و ریشه در عقل و منطق دارد باید گفت و گوی بین نسلی را برای تداوم ارزشها و مفاهیم بلند انسان ساز انقلاب برقرار کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: مهارت گفت و گو یکی از موضوع هایی است که این معاونت با همکاری آموزش پرورش آن را دنبال می نماید و نمونه اش برگزاری این جشنواره فرهنگی دختران امروز است که در قالب هنر، عکس و نوشتارها دیدگاهشان را پیرامون مسائل روز مطرح می نمایند.

ابتکار ادامه داد: برای انسجام جامعه و خانواده لازم است تا مهارت های شنیدن و ارتباط دو طرفه را با نسل کنونی نهادینه و این مفاهمه را برقرار کنیم.

وی بابیان اینکه امام راحل با جوانان نسل خودش هرگز برخورد کلیشه ای، جذبی و سلبی نداشتند، تاکیدکرد: همین رفتار امام باعث شد تا انقلاب اسلامی باقدرت در این سال ها استمرار داشته باشد.

این مسئول گفت: رویکرد امام راحل به عنوان فقیه جامع الشرایط نسبت به زنان، باعث شد تا راه شکوفایی استعدادهای زنان ایرانی باز گردد به گونه ای که در دانشگاهها و کسب رتبه های علمی شتابی بیش از زنان جوامع دیگر داشتند.

ابتکار یادآور شد: در دولت دوازدهم تعداد زنان اعضای هیات علمی دانشگاه ها از 27.5 درصد امروز به 33.3 درصد رسیده است و این توفیق به واسطه این حاصل شده که امام راه را برای ورود زنان به عرصه های علمی و مدیریتی باز کردند.

وی گفت: در آموزش عالی و آموزش و پرورش وظیفه سنگینی داریم که باید برای تداوم ارزش ها و مفاهیم عمیق فرهنگی و اخلاقی در موضوع مهارت های زندگی و فکری با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری کرد؛ مفاهیم و ارزش های انقلاب و امام راحل در سبک زندگی و انتخاب های نسل کنونی تاثیر گذار باشد.

به گزارش وبلاگ ماکارون، آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری دختران روز پنجشنبه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و با حضور سید حسن خمینی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از مدیران و کارکنان مناطق مختلف ادارات آموزش پرورش در حرم امام خمینی (ره) برگزار گردید.

همچنین در انتها این مراسم از تعدادی از فعالان جشنواره فرهنگی و هنری دختران امروز با اهدای لوح تقدیر شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ابتکار بر ضرورت برقراری گفت وگوی بین نسلی تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتکار بر ضرورت برقراری گفت وگوی بین نسلی تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید