رونمایی از اولین تابلوی قلم زنی با تلفیق فیروزه

به گزارش وبلاگ ماکارون، علی اصغر مونسان با حضور در این نمایشگاه که در محل گالری استاد انتظامی برگزار شده بود، از نزدیک به بازدید از صنایع دستی و دست آفریده هایی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده اند، پرداخت.

رونمایی از اولین تابلوی قلم زنی با تلفیق فیروزه

در نمایشگاه تخصصی فیروزه کوبی و قلم زنی روی مس محبوب که از 15 مرداد در محل گالری استاد انتظامی برگزار شده و تا فردا ادامه دارد، آثار دو هنرمند استان یزد به نام های محبوبه السادات حسین زاده و محمدمهدی اسماعیلی میبدی به نمایش درآمده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از این نمایشگاه بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی تأکید کرد و با اشاره به حضور فعالان بانوان در رشته های مختلف صنایع دستی، فعالیت آنان را تلفیقی از هنر و ذوق و استعداد دانست.

او در بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه و گالری استاد عزت الله انتظامی، با گرامی داشت یاد این هنرمند و بازیگر فقید سینمای ایران بر حمایت از هنر و فرهنگ از سوی تمام دستگاه ها تأکید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، تابلوی قلم زنی با تلفیق فیروزه را که برای اولین بار در ایران فراوری شده است، رونمایی کرد.

فیروزه به کار رفته در این تابلو سنگ معدنی فیروزه است و طرح کلی آن ترمه است.

طرحی که در وسط تابلو به کار رفته هم کاشی مسجد جامع یزد است و این تابلو به صورت مشترک به وسیله این دو هنرمند یزدی ساخته شده است.

منبع: گردشبان

به "رونمایی از اولین تابلوی قلم زنی با تلفیق فیروزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اولین تابلوی قلم زنی با تلفیق فیروزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید