سئول: کره شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است

به گزارش وبلاگ ماکارون، ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) مدعی شد که کره شمالی هیچ گزینه ای ندارد جز اینکه در پی خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت باشد چرا که این امر یک تعهد قانونی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.

سئول: کره شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت: خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت یک تعهد قانونی بین المللی است که به واسطه 11 قطعنامه متفق القول شورای امنیت بر کره شمالی اعمال شده و پیونگ یانگ چاره ای جز عمل به این تعهد ندارد.

این بیانیه در واکنش به اظهارات روز دوشنبه کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و یکی از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور منتشر شد.

کیم یو-جونگ از سیاست های واشنگتن در رابطه با تقویت ائتلاف نظامی و بازدارنده اش با کره جنوبی انتقاد نموده و تاکید نمود که چنین اقداماتی تنها کار را برای پیونگ یانگ برای اینکه وارد مذاکره گردد، سخت تر می نماید.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است: نادیده گرفتن رفتار گمراه کننده کره شمالی به طوری که چندین بار طی 30 سال گذشته با خلع تسلیحات اتمی موافقت نموده و برنامه های مربوطه مختلف را دریافت نموده اما همچنان به تقویت توانایی های اتمی و موشکی اش ادامه می دهد، غیرممکن است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست فورا توسعه اتمی و موشکی را که غیر قابل توجیه نامید، متوقف کند و به مذاکره پیرامون خلع تسلیحات اتمی بازگردد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "سئول: کره شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: کره شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید