سند جامع مقابله با تعارض منافع تدوین می شود

به گزارش وبلاگ ماکارون، تفاهم نامه همکاری های سه جانبه میان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس در زمینه بررسی ایجاد تعارض منافع و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی و تدوین سند مقابله با تعارض منافع منعقد شد.

سند جامع مقابله با تعارض منافع تدوین می شود

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ماکارون، به نقل از جهاددانشگاهی، مراسم انعقاد این تفاهم نامه، امروز (سه شنبه، 15 بهمن ماه) با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر محمد قاسمی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و دکتر مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در سالن کنفرانس دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

تعارض منافع یکی از ریشه های فساد و تضعیف شاخص های رفاهی است که پیامد های منفی عمیقی بر ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی به جای می گذارد. برای مقابله با تعارض منافع برخی نمایندگان مجلس طرحی با عنوان مدیریت تعارض منافع تهیه کردند که در تاریخ 20 اسفند 1397 توسط هیات رییسه مجلس اعلام وصول شده است. دولت نیز در تاریخ 4 آذر 1398 لایحه ای را با عنوان نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی به مجلس ارایه داده است؛ بنابراین مسئله تعارض منافع به سبب پیامد های متعدد ذکرشده، دغدغه مشترک مجلس و دولت است. این تفاهم نامه به منظور شناخت عمیق ابعاد تعارض منافع در دستگاه های اجرایی مختلف و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی و تدوین سند جامع مقابله با تعارض منافع تنظیم شده است.

مشارکت در تدوین سند جامع مقابله با تعارض منافع و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی و ارایه آن به روسای قوای مقننه و مجریه، مشارکت در جلب حمایت اجتماعی و سیاست گذاران مرتبط با تصویب و اجرای سند و مشارکت در نظارت بر اجرای سند و سایر قوانین و مقررات مرتبط از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

هم چنین تعهدات سه جانبه این تفاهم نامه شامل همکاری در اجرای برنامه های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط با اهداف تفاهم نامه، جلب مشارکت پژوهشگران و صاحب نظران، استفاده از ظرفیت های اطلاعاتی، پژوهشی، اجرایی، خبری و مشاوره ای جهاددانشگاهی و هم چنین تجربه و تخصص منابع انسانی دو طرف، تبادل نتایج طرح های پژوهشی و گزارش های کارشناسی تهیه شده، تبادل آمار و اطلاعات در زمینه فعالیت های پژوهشی مشترک، پشتیبانی علمی و اجرایی از برگزاری رویداد های علمی و نشست های کارشناسی و فراهم ساختن دسترسی کامل به تمام منابع موجود در کتاب خانه و مرکز اسناد یک دیگر می باشد.

گفتنی است، پیگیری تحقق مفاد این تفاهم نامه توسط کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام می گیرد و مدت اعتبار آن دو سال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سند جامع مقابله با تعارض منافع تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند جامع مقابله با تعارض منافع تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید