صنایع معدنی 52 درصد صنعت خراسان جنوبی را تشکیل می دهند

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: 52 درصد از صنایع استان صنایع معدنی است که در مجموع شش هزار نفر در این بخش فعالیت دارند.

صنایع معدنی 52 درصد صنعت خراسان جنوبی را تشکیل می دهند

مشیرالحق عابدی، امروز چهارشنبه 30 بهمن، در آیین گشایش هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران در دانشگاه بیرجند با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های معدنی استان، گفت: خراسان جنوبی، اولین استان در مورد بهره برداری معادن بوده است و میزان اشتغال از مجموع پروانه های بهره برداری صادره قریب به 12 هزار نفر بوده است.

به گزارش وبلاگ ماکارون، معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود 50 ماده معدنی در استان، توضیح داد: قطعاً برگزاری این چنین کنفرانس هایی می تواند کارساز باشد و تحقیقات کاربردی ارائه دهد.

عابدی ادامه داد: در امسال براساس برنامه زمان بندی اعلام شده در بهترین نقطه قرار داریم و با استفاده از توان سازمان توسعه گران، حضور شرکت های ایمیدرو و ایدرو، تفاهم نامه هایی منعقد شد که پیگیر اجرای آن ها هستیم.

وی اضافه نمود: این همایش ها در ارتباط گیری در راستای اجرای تفاهم نامه ها به ما یاری می نماید و باعث پیوند دانشگاهیان و مجموعه اجرایی می گردد.

داوود شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با شاره به ظرفیت بالای معادن استان، گفت: خراسان جنوبی جزو 5 استان معدن دار کشور است.

وی به وجود 80 هزار کیلومتر مربع انجام مطالعات ژئوفیزیک و عرضه نتایج آن اشاره نمود و اضافه نمود: به صورت عملیاتی کار تکمیل مطالعات شروع شده است که در این بین چهار طرح کنسانتره زغال، دو طرح در حوزه طلا، چهار طرح در مورد توسعه کاشی و سرامیک و دو طرح در مورد کاغذ را شروع نموده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد: انتظار ما از جامعه دانشگاهی ارائه مقالات کاربردی و متناسب با ظرفیت های استان است که در همین خصوص چهار پروژه پژوهشی را با همکاری دانشگاه شروع نموده ایم.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود در کشور نیازمند خودکفایی هستیم و امیدواریم پژوهش ها را به سمت نوآوری راهنمایی شده و در پروژه های اکتشافی همراهی صورت گیرد.

احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این همایش گفت: یکی از افتخارات ما در خراسان جنوبی بحث معدن بوده که این مبحث یکی از ارکان مهم توسعه استان است.

رئیس دانشگاه بیرجند ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم به یاری این موهبت الهی، توسعه و امنیت پایدار را تحقق بخشیم و همچنین به توسعه کشور یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صنایع معدنی 52 درصد صنعت خراسان جنوبی را تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع معدنی 52 درصد صنعت خراسان جنوبی را تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید