محروم ماندن خراسان جنوبی از گردشکری حوزه کشاورزی

به گزارش وبلاگ ماکارون، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشورهای مختلف به حوزه گردشگری بخش کشاورزی توجه ویژه دارند و خراسان جنوبی با توجه به داشتن ظرفیت های بسیار در حوزه کشاورزی از این نعمت گردشگری محروم مانده است.

محروم ماندن خراسان جنوبی از گردشکری حوزه کشاورزی

جعفری در جلسه تبیین نظام مسائل شناسی خراسان جنوبی گفت: در حوزه کشاورزی نیازمند اقدام هماهنگ هستیم و از جزیره ای عمل کردن پرهیز گردد.

او با اشاره به نظام اعتباری و بانکی استان اضافه نمود: بانک ها فعالیت هایی در حوزه کشاورزی دارند، اما از این فعالیت ها کسی اطلاع ندارد و باید ردیف های مختلف بانک ها به مردم اطلاع رسانی گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درخصوص نظام بهره وری آب اعلام کرد: این موضوع در استان بسیار اهمیت دارد تا اجرایی گردد و اگر توجه نگردد روی معیشت و اقتصاد مردم استان تاثیرگذار خواهد بود و اگر آب نباشد روستا ها خالی از سکنه می گردد.

جعفری با بیان اینکه به نظام بازاریابی و بازاریابی باید توجه گردد، گفت: در حوزه گردشگری متاسفانه به بخش کشاورزی در استان هیچ توجهی نشده است در صورتی که در کشور های دیگر به سمت کشاورزی گردشگری حرکت نموده اند.

او اعلام کرد: در خراسان جنوبی ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی گردشگری وجود دارد و متاسفانه در حوزه اقتصاد خُرد فراوری در روستا ها توجه کافی نداشته ایم و باید برای آن فکری اندیشیده گردد و هر دستگاه اجرایی یک قسمت کار را بر عهده بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اقتصاد کلان کشور را اقتصاد های خُرد تشکیل می دهند و نیازمند توجه بیشتری این نوع اقتصاد در روستا های استان است.

وبلاگ ماکارون خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "محروم ماندن خراسان جنوبی از گردشکری حوزه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محروم ماندن خراسان جنوبی از گردشکری حوزه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید