طرز تهیه خوراک گوشت بهاری ترد و طعم دار در فر

به گزارش وبلاگ ماکارون، برخی ها می گویند گوشت گوسفندها در فصل بهار طعم متفاوتی دارد. حالا که یخ ها آب شده، گوسفند برای چرا کردن تحرک بیشتری می نماید و به سبزیجات متنوع تر و آبدارتری هم دسترسی دارد. همین کافی است که طعم گوشت هم در این فصل با روزهای سرد زمستان تفاوت پیدا کند. در این مطلب طرز تهیه یک خوراک گوشت بهاری را به شما آموزش داده ایم. خوراکی ساده که با گوشت بهاری گوسفند و سبزیجات این فصل آماده می گردد و برای دست کردنش به مهارت خاصی احتیاج ندارید. کافی است دو ساعت برای آماده سازی و پخت آن وقت بگذارید تا یک غذای ایده آل با ظاهری خوشایند و حرفه ای روی میزتان قرار بگیرد.

طرز تهیه خوراک گوشت بهاری ترد و طعم دار در فر

مواد لازم برای تهیه خوراک گوشت بهاری

  • پیاز دو عدد
  • ران گوسفند یک و نیم کیلو
  • سیر چهار حبه
  • رزماری سه ساقه
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای دورچین

  • هویج ریز 800 گرم
  • باقلا 500 گرم
  • نخود فرنگی 600 گرم
  • نعنا خرد شده یک دسته
  • ریحان خرد شده یک دسته
  • لیمو تازه یک عدد

طرز تهیه خوراک گوشت بهاری

مرحله اول

فر را روی 180 یا 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم و برای پخت آماده گردد. در همین فاصله پیاز خرد شده را در سینی فر بریزید و گوشت را برای قرار دادن در سینی آماده کنید. برای این کار با نوک تیز چاقو در گوشت شیار ایجاد کنید و در هر شیار یک حبه سیر که به دو نیم تقسیم شده را همراه با یک ساقه رزماری و برش های باریک لیمو قرار دهید. سپس با دست زیر و روی گوشت را کاملا به روغن زیتون آغشته کنید و آن را در سینی قرار دهید.

مرحله دوم

روی سینی را با فویل بپوشانید و در فویل چند سوراخ ایجاد کنید. برای اینکه گوشت خوب مغز پخت گردد، به حدود یک ساعت و نیم زمان احتیاج خواهید داشت. اما بعد از بیرون آوردن سینی از فر، فویل را برای 15 دقیقه دیگر هم از روی آن برندارید و اجازه دهید که گوشت در حرارت داخل فویل کمی استراحت کند. البته با گوشت خوشمزه بهاری می توانید غذاهای متنوعی را درست بکنید. اگر استیک دوست دارید حتما این دستور را امتحان کنید یا اینکه در یکی از روزهای تعطیل کباب بره هندی خوشمزه ای که آموزش داده ایم را امتحان کنید.

مرحله سوم

برای آماده کردن دورچین، در یک قابلمه بزرگ آب و نمک بریزید و هویج های ریز را همراه با باقلایی که پوست اصلی اش گرفته شده، در آب جوش بریزید. بعد از گذشت حدود 10 دقیقه، نخودفرنگی را هم اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر هم به پخت ادامه دهید. وقتی سبزیجات داخل قابلمه مغزپخت شدند، آنها را در آبکش بریزید و پس از خارج شدن آب، رویشان روغن زیتون و آبلیموی تازه بریزید.

مرحله چهارم

حتما حواستان هست که باید گوشت را در مراحل پخت مرتب چک کنید تا از مغزپخت شدندش مطمئن شوید؟ گوشت های مختلف ممکن است به زمان متفاوتی برای پخت کامل احتیاج داشته باشند و البته ذائقه آدم های مختلف هم درجه متفاوتی از پختگی را برای گوشت می پسندد. اگر گوشت به پختگی مورد نظرتان رسیده بود، آن را برش بدهید و در ظرف سرو چیده و اطرافش را با سبزیجات پخته شده تزیین کنید. ریحان و نعنا خرد شده را هم در آخر روی گوشت بپاشید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه خوراک گوشت بهاری ترد و طعم دار در فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک گوشت بهاری ترد و طعم دار در فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید