طرز تهیه پارافه کدو حلوایی

به گزارش وبلاگ ماکارون، پارافه یا پارفه که به زبان فرانسوی Parfait خوانده می گردد و در انگلیسی Perfect، به معنی کامل و بی نقص است. ترکیبی از لایه های خامه ای، پنیری، میوه ای و بیسکوییتی نیز قطعا یک دسر بی نقص می سازد. پارافه کدو حلوایی دسر خوشمزه و ساده ای است که نیازی به پخت ندارد و به راحتی در یخچال یا فریزر تهیه می گردد. از ویژگی های اصلی این دسر رنگ و لعاب لایه های آن است؛ یک دسر سفید نارنجی که روی آن با کوکی تزیین شده باشد همه را وسوسه خواهد نمود. شما می توانید این دسرها را در گیلاس یا لیوان های شیشه ای یک نفره تهیه کنید و با آن دل همه مهمانان خود را به دست آورید.

طرز تهیه پارافه کدو حلوایی
  • مواد لازم برای تهیه پارافه کدو حلوایی

کرم مارشمالو 200 گرم

پنیر خامه ای کاله(نرم شده) خرید آنلاین 200 گرم

کنسانتره آب پرتقال دو قاشق غذاخوری

پوره کدو حلوایی 400 گرم

شربت افرا یک چهارم پیمانه

پودر دارچین یک و نیم قاشق چای خوری

پودر جوز هندی یک دوم قاشق چای خوری

گردوی تست شده یک چهارم پیمانه

کوکی یا بیسکوییت زنجبیلی یک پیمانه

  • طرز تهیه پارافه کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه پارافه کدو حلوایی ابتدا باید کرم ماشمالو را تهیه کنیم. برای تهیه کرم ماشمالو خانگی یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین در آب سرد بریزید و روی بخار آب بگذارید تا حل گردد.

مرحله دوم

یک پیمانه شکر و یک دوم پیمانه آب جوش را در ظرفی ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا شکر حل گردد. به محض اینکه مایع جوش آمد آن را از گاز برداشته و کنار بگذارید تا کمی خنک گردد، سپس ژلاتین را به آن اضافه کنید و دوباره به مدت 10 تا 20 دقیقه روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و گاهی هم بزنید.

مرحله سوم

بعد از غلیظ شدن کرم مارشمالو آن را از روی گاز بردارید. وقتی سرد شد یک چهارم قاشق مرباخوری وانیل و همان مقدار آب لیمو به آن اضافه کنید و با دور تند هم زن مخلوط کنید تا غلیظ گردد.

مرحله چهارم

حالا که با تهیه کرم مارشمالو مواد اولیه شما تکمیل شد به سراغ پارافه کدو حلوایی می رویم. کرم ماشمالو، پنیر خامه ای کاله و یک قاشق از کنسانتره آب پرتقال را در یک کاسه ریخته و با هم زن برقی خوب مخلوط کنید تا نرم و یک دست شوند.

مرحله پنجم

پوره کدو حلوایی، گردو، شربت افرا و پودر دارچین را به همراه یک قاشق آب پرتقال باقی مانده در یک کاسه جداگانه ریخته و مخلوط کنید. سپس یک چهارم کرم مارشمالو را به مخلوط کدو حلوایی اضافه نموده و هم بزنید.

مرحله ششم

چهار تا پنج گیلاس را برای سرو پارافه کدو حلوایی آماده کنید تا لایه لایه موادی که آماده نموده اید در آن ها بریزید. به عنوان لایه اول چند قاشق غذاخوری از ترکیب پنیر خامه ای بریزید و سپس با ترکیب کدو حلوایی بقیه گیلاس را با لایه دوم پر کنید.

مرحله هفتم

پارافه کدو حلوایی خود را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد و کاملا سفت گردد. پس از چند ساعت پارافه ها را از یخچال خارج نموده و با بیسکوییت زنجبیلی و گردو خرد شده تزیین کنید.

نکات

  • برای تهیه کرم ماشمالو به روش ساده تر می توانید یک یا دو بسته ماشمالوی آماده را روی بخار آب گذاشته و به روش بن ماری ذوب کنید.
  • مطابق سلیقه خود می توانید تعداد لایه های پارافه کدو حلوایی را بیشتر کنید تا جذاب تر به نظر برسد.
  • می توانید از بیسکوییت و کوکی علاوه بر تزیین به عنوان لایه های میانی نیز بهره ببرید.
  • برای تزیین پارافه از شکلات سفید، شکلات چیپسی و یا انواع ترافل بهره ببرید.
  • در صورتی که روی پارافه کدو حلوایی را با پلاستیک بپوشانید، دسر شما تا دو روز در یخچال قابل نگه داری است.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پارافه کدو حلوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پارافه کدو حلوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید