لوکاشنکو اوکراین را به ارسال سلاح به بلاروس متهم و دستور بستن مرزها را داد

به گزارش وبلاگ ماکارون، رئیس جمهوری بلاروس برخی کشورهای اروپایی و آمریکا را به ایجاد گروه های تروریستی خفته در این کشور متهم کرد و با اشاره به ارسال گسترده سلاح از خاک اوکراین به بلاروس، دستور داد مرزهای این کشور بطور کامل بسته شود.

لوکاشنکو اوکراین را به ارسال سلاح به بلاروس متهم و دستور بستن مرزها را داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماکارون به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز جمعه در سخنرانی در مراسم بزرگداشت سالروز استقلال بلاروس گفت که کشورهای اوکراین، آلمان، لهستان، لیتوانی و آمریکا در ایجاد گروه های تروریستی خفته در این کشور مشارکت دارند.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه اقدامات اقتصادی علیه بلاروس را ترجیح می دهد، اضافه کرد، ولی کشورهای غربی روش استفاده از ترور در داخل کشور را انتخاب کرده اند. وی هدف از گروه های خفته تروریستی را تغییر زورمدارانه قدرت در این کشور در روز موعود نامید.

لوکاشنکو همچنین دستور داد تا مرزهای بلاروس با اوکراین بطور کامل بسته شود. وی یادآور شد: حجم قابل توجهی از سلاح از طریق خاک اوکراین وارد بلاروس می شود. به همین دلیل من به نیروهای مرزبانی دستور دادم تا مرزهای کشور با اوکراین بطور مسدود و تحت کنترل دقیق قرار بگیرد.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین گفت که عملیات گسترده ضدتروریستی ویژه در این کشور به خاتمه رسیده است. وی اضافه کرد، به زودی جزییات کامل طرح های کشورهای غربی برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی در بلاروس را فاش خواهد کرد.

اوکراین اتهام زنی لوکاشنکو درباره ارسال سلاح به بلاروس را بی اساس نامید

وزارت امور خارجه اوکراین در این رابطه گفت که مقامات کی یف با اتهامات وارده از سوی رئیس جمهوری بلاروس درباره اینکه گویا ارسال سلاح گسترده ای از خاک اوکراین به این کشور انجام می گیرد، مخالف هستند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: طرف اوکراینی قاطعانه ادعای الکساندر لوکاشنکو درباره ارسال سلاح از اوکراین به بلاروس را تکذیب می کند. ما هرگز در امور داخلی بلاروس دخالتی نداشته ایم و در آینده هم قصد دخالت نداریم. ما انتظار داریم که مقامات مینسک هم همین موضع گیری را داشته باشند تا امنیت مرزهای شاقتصادی ما تأمین شود.

به گفته این دیپلمات، دشمن و یک تهدید خارجی جلوه دادن اوکراین، بخشی از اطلاع رسانی نادرست و گمراه کننده از سوی مقامات بلاروس است و وزارت خارجه اوکراین امیدوار است که روابط محبت آمیز و حسن همجواری بین دو کشور همچنان حفظ شود.

وی اضافه کرد، مقامات کی یف هنوز اطلاعات رسمی درباره بسته شدن کامل مرزهای بلاروس با این کشور دریافت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لوکاشنکو اوکراین را به ارسال سلاح به بلاروس متهم و دستور بستن مرزها را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو اوکراین را به ارسال سلاح به بلاروس متهم و دستور بستن مرزها را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید