معرفی کتاب: تا طلاق نگرفتند کتاب ننوشتند - تحلیل هایی از جامعه ایران - نوشته فردین علیخواه

به گزارش وبلاگ ماکارون، در ادامه معرفی کتاب های خوب، امروز کتابی با عنوان عجیب تا طلاق نگرفتند، کتاب ننوشتند، نوشته فردین علیخواه را می خواهم به شما معرفی کنم.

معرفی کتاب: تا طلاق نگرفتند کتاب ننوشتند - تحلیل هایی از جامعه ایران - نوشته فردین علیخواه

خب، عنوان کتاب عجیب و جاذب است، شاید اگر کسی شتاب زده کتاب را در قفسه کتابفروشی ها ببیند، تصور کند که با یک کتاب خسته کننده در خصوص مشاوره ازدواج و طلاق روبرو است و طبعا کتابخوان های حرفه ای، میانه چندانی با این کتاب های اغلب بازاری ندارند.

اما گویا ناشر برای اینکه کتاب بیشتر دیده گردد و میزان فروش اش بهتر گردد، این عنوان را برگزیده است.

این کتاب را نشر هنوز، در 153 صفحه به قیمت 26 هزار تومان منتشر نموده است.

کتاب، تا طلاق نگرفتند کتاب ننوشتند، نوشته یک جامعه شناس ایرانی به نام فردین علیخواه است. اصلا نترسید، هیچ خبری از تحلیل های پیچیده و خشک و اصطلاحات سخت در این کتاب نیست.

کتاب در واقع به لحن صمیمانه روزنوشت یک وبلاگ بیشتر شبیه است تا یک کتاب که می خواهد جامعه ایرانی را تحلیل کند.

در واقعا نویسنده کتاب مشاهدات روزانه خود را از چیزهایی ساده پیرامونش، روی کاغذ آورده و پارادوکس ها و مسائل جامعه ایران را در قالب توصیف این چیزها، توضیح داده است. کتاب در واقع تشکیل شده از بیش از 30 روزنوشت.

نویسنده بعد از بیان مشاهده و توضیح مختصر تناقض و سختی که دیده، سرانجام مقاله را باز گذاشته که تا ذهن خواننده خودش در خصوص تحلیل قضیه و اینکه امیدی به بهبود اوضاع هست یا نه، به تکاپو بیفتد.

لحن بسیاری از حکایات و قضایای مطرح شده، بسیار صمیمی است و کتاب در مجموع بسیار خوشخوان است. می توانید کتاب را داخل کیف بگذارید و در مترو هر بار چند صفحه اش را بخوانید یا کنار تخت جایش بدهید و تا قبل از گرم شدن چشم ها و خوابیدن، شبانگاه، کمی مطالعه اش کنید.

البته ممکن است، مسائل اجتماعی طرح شده در هر قسمت کتاب، خواب را از چشمان شما برباید و چند دقیقه ای با خودتان کلنجار بروید که بالاخره چاره این همه مشکل انبار شده، چه خواهد شد و جامعه ما تا چه زمانی می تواند این همه مسائل درونی یا بیرونی تحمیل شده را تاب بیاورد و شاید سر پا ماندن پوسته ای جامعه تا همین حالا هم، خودش در حکم یک معجزه باشد.

در مجموع با کتاب خوبی روبرو هستیم و این هم جزو کتاب هایی است که دریغم آمد معرفی اش نکنم و نقشی هر چند اندک در بهتر شدن فروش اش نداشته باشم.

منبع: یک پزشک

به "معرفی کتاب: تا طلاق نگرفتند کتاب ننوشتند - تحلیل هایی از جامعه ایران - نوشته فردین علیخواه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب: تا طلاق نگرفتند کتاب ننوشتند - تحلیل هایی از جامعه ایران - نوشته فردین علیخواه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید