نگرانی از حفظ سهمیه های وزنه برداری ایران در المپیک 2024

به گزارش وبلاگ ماکارون، فدراسیون وزنه برداری موظف است جدی تر در بحث مبارزه با دوپینگ فعالیت کند و نظارت بیشتری حتی روی مکمل هایی که وزنه برداران مصرف می نمایند، داشته باشد تا ایران حضور در المپیک 2024 را از دست ندهد.

نگرانی از حفظ سهمیه های وزنه برداری ایران در المپیک 2024

به گزارش وبلاگ ماکارون، فدراسیون جهانی وزنه برداری برای نجات از خطر حذف از بازی های المپیک مجبور است تمام شروط کمیته بین المللی المپیک را تمام و کمال انجام دهد.رسوایی هایی که در المپیک های 2008 و 2012 به وجود آمد باعث بد نام شدن وزنه برداری شد، بنابراین یکی از این شروط IOC نیز تغییر فرهنگ در وزنه برداری و مبارزه جدی با معضل دوپینگ است. فدراسیون جهانی قرار است برای المپیک پاریس قوانین سخت گیرانه ای را برای مبارزه با دوپینگ اعمال کند.

رقابت وزنه برداری در المپیک پاریس کوچک تر شده و در 5 وزن مردان و 5 وزن زنان برگزار می گردد و گفته می گردد حداکثر سهمیه هر کشور هم در کل شش سهمیه (3 سهمیه در مردان و 3 سهمیه در زنان) است. در جهت مبارزه با دوپینگ، پیشنهادی مطرح شده است مبنی بر اینکه به ازای هر دوپینگ یک سهمیه المپیک از کشورها کم گردد و اگر تعداد دوپینگی های یک کشور بیشتر از سه مورد شد، کلا آن کشور از بازی های المپیک کنار گذاشته گردد. فدراسیون جهانی برای ماندن در المپیک چاره ای جز برخورد جدی ندارد و اگر این قوانین سخت گیرانه به صورت رسمی اعلام گردد، این وظیفه فدراسیون های ملی است که مراقب باشند تا دوپینگ مانع حضورشان در المپیک 2024 نگردد.

فدراسیون ایران هم باید مراقبت ها را در هر دو بخش زنان و مردان و در همه رده های سنی از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان شدیدتر کند چون جدا از بحث کوشش خود وزنه برداران برای گرفتن سهمیه المپیک، حضورشان در این رویداد بستگی به پاک بودن کشور هم دارد.

فدراسیون فعلی برای المپیک توکیو انتقاد زیادی را به مدیریت قبلی داشت که کنترل نکردن دوپینگ باعث از دست رفتن سهمیه های ایران شده بود و با دو وزنه بردار در المپیک شرکت کرد. اکنون برای المپیک پاریس مسئولیت کاملا بر عهده فدراسیون علی مرادی است و اگر اتفاقی برای سهمیه های ایران بیفتد او باید جوابگو باشد. این روزها خبرهای نگران کننده ای هم از رده پایه و هم از بخش زنان به گوش می رسد که زنگ خطر را از الان به صدا در آورده است. فدراسیون موظف است از اندک سهمیه هایی که وزنه برداری دارد مواظبت کند. هیچ توجیهی مثلا اینکه خود وزنه بردار مکمل آلوده مصرف نموده است قابل پذیرش نیست چراکه وقتی فدراسیون می داند حتی جایگاه کشورها هم برای حضور در المپیک 2024 کاملا متزلزل است باید استراتژی قوی تری برای مبارزه با دوپینگ در پیش بگیرد و مراقبت ها را دوچندان کند تا سهل انگاری ها باعث نگردد وزنه برداران ایران از حضور در المپیک 2024 محروم شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرانی از حفظ سهمیه های وزنه برداری ایران در المپیک 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از حفظ سهمیه های وزنه برداری ایران در المپیک 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید